Lucid parar ihop Radeon och Geforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Med tanke på att Hydran är en egen krets som kommer att sitta mellan grafikkorten och deras kommunikation med det övriga systemet så tror jag att Hydran har en egen drivrutin.

Hydran kommunicerar med grafikkorten åt ena hållet och systemet åt andra. På så sätt tror jag helt enkelt att grafikenheten kommer vara en enda i från operativsystemets vinkel.

Låt oss säga att man t ex har ett grafikkort från vardera tillverkare och en hydrakrets. Grafikkorten kommer antagligen inte ha någon direkt kontakt med operativsystemet och kommer därför inte heller att behöva en drivrutin. Själva drivarn som körs i operativet kommer nog endast vara för "Hydra engine" och kommunikationen mellan Hydra och operativ kommer nog att se likadan ut oavsett om du ansluter ett, två eller fler grafikkort - med enda skillnaden en prestandaökning för varje anslutet grafikkort.

Låter troligt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
OpenCL utveklades på nVidia hårdvara och har många likheter med CUDA. I OpenCL projekted ingick AMD och Intel men deras roll var blygsamm. Dock så ska AMD och nVidia GPU få full stöd för OpenCL i kommande OS X.

"OpenCL was initially developed by Apple Inc., which holds trademark rights, and refined into an initial proposal in collaboration with technical teams at AMD, Intel, and Nvidia." (http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL)

Undrar hur det fungerar om man har kort med olika hårdvarustöd (t.ex. för dx10 på det ena men 9 på det andra). Misstänker att det blir minsta gemensamma nämnare där.
Tekniken i sig är intressant men jag är inte intresserad personligen av att ha mer än ett grafikkort på grund av värme och ljudnivå.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd

Undrar om den även stödjer MultiChrome.

Kul att det här kommer. Men synd att det inte redan fanns för 10 år sedan.
Hemskt att man inte kan blanda ATI och Nvidia kort. EU domstolen borde göra något åt den saken.

Permalänk
Medlem

Tror faktisk att det mest blir pannkaka av detta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kan nog bli bra men varför? tekniken går ju åt fel håll. vi behöver svalare grafikkort och snabbare/bättre och bättre skriven kod som är optimerad för att få ut kraften istället för att slänga i flera olika grafikkort i en burk och få de där 3 extra FPS

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
vi behöver svalare grafikkort och snabbare/bättre och bättre skriven kod som är optimerad för att få ut kraften istället för att slänga i flera olika grafikkort i en burk och få de där 3 extra FPS

Även om man har ett snabbt och svalt grafikkort och optimerad kod kan man köpa ett par till, klocka upp dem ordentligt och göra programmen mera avancerade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Undrar om den även stödjer MultiChrome.

Kul att det här kommer. Men synd att det inte redan fanns för 10 år sedan.
Hemskt att man inte kan blanda ATI och Nvidia kort. EU domstolen borde göra något åt den saken.

Håller med

Nej men det här är oerhört intressant, låt oss hoppas att det går bra Haha låter häftigt, SLIFire

Visa signatur

Balle

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

As for now we can't tell which one of the versions of the Hydra is placed on the motherboard, and how it performs ,
but a source inside one of the companies told us that the Hydra Chip is working as planned.

Alltså vet vi inte vilken typ av hydra-chip det är, bara att det är ett hydra-chip.

Men det låter lovande att en källa säger att det fungerar som planerat. Jag har svårt att tänka mig att MSI, som får anses vara en stor tillverkare av moderkort, skulle satsa på något som man inte vet om det fungerar som det är tänkt. Sen vill man ju vara först med ny smart teknik såklart men det lutar åt rätt håll.

Jag är exalterad! Fungerar detta hydra-chippet som utlovat så blir det ett P55-moderkort med en Core i5 i höst. Kanske ett GTX 275 också att para ihop med mitt 9800GTX.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

+1 inlägg kommer i fortsättningen även att ge +1 på anmärkningsräknaren.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Om allt går vägen och fungerar, så skulle jag i teorin kunna köra tex. ett GeForce 7900GT med ett 8800GTS?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denzillah
Om allt går vägen och fungerar, så skulle jag i teorin kunna köra tex. ett GeForce 7900GT med ett 8800GTS?

Rent teoretiskt, men vi vet inte hur hydra chippet fungerar med g-kort som stödjer olika generationer av Dx-API.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

'IsraELITER' Blir intressant att se hur detta utvecklas!

Visa signatur

i5

Permalänk

Skulle man kunna para till exempel mitt kort med ett GT300 förutsatt att jag har W7? Vad skulle mitt kort tycka om DirectX 11? :3

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Skulle man kunna para till exempel mitt kort med ett GT300 förutsatt att jag har W7? Vad skulle mitt kort tycka om DirectX 11? :3

Vill inte vara dryg men det finns ingen mening med att ställa sådana frågor eftersom varken "G300"-serien eller hydra chippet är släppt än så det finns ingen som vet.

Det är fritt att gissa själv.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vill inte vara dryg men det finns ingen mening med att ställa sådana frågor eftersom varken "G300"-serien eller hydra chippet är släppt än så det finns ingen som vet.

Det är fritt att gissa själv.

o.O då kan man ju hoppas att den kan baka pizza åt en

Visa signatur

Balle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vill inte vara dryg men det finns ingen mening med att ställa sådana frågor eftersom varken "G300"-serien eller hydra chippet är släppt än så det finns ingen som vet.

Det är fritt att gissa själv.

Rent hypotetiskt alltså menar jag ^^.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|