Verbatim släpper portabel hårddisk med LCD-display

Permalänk
Melding Plague

Verbatim släpper portabel hårddisk med LCD-display

En ny portabel hårddisk från Verbatim bjuder på det lilla extra – en inbyggd LCD-display som kan visa mängden fritt utrymme, även när enheten är avstängd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

snygg men jävligt onödigt med en display (enligt mig)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt och bra, dock inte värt pengarna :S
Då kör jag hellre med 1tb wd för 875 spänn och minns själv hur mkt space jag har kvar

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk

Tycker att det ser ut som en gramvåg enligt mig, det hade varit en intressant combo

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Riktigt snygg. Antar att dom satsade på design, och tycker dom lyckades väldigt bra Stilrent!

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Den vill jag ha!

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Designen sabbas helt av skärmen som ger ett otroligt billigt intryck. Häftigt att den kan säga hur mycket utrymme (och dessutom namnet på hårddisken!!!) det är kvar, väl värt några 100-lappar extra!...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Fräsig! Det jag hade velat ha skulle ioförsig vara en kortläsare så man enkelt kunde kopiera in bilder och filmer från kameran när man är på resande fot Snygg var den också. Verbatim kan sina grejer, helt klart.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
snygg men jävligt onödigt med en display (enligt mig)

Displayen höjer priset en del... men ifall man har tänkt använda flera sådana här för lagring så är det oerhört användbart med en display som visar lite information.

Dock vore det väl mer användbart ifall det gick o se mer information... som t.ex. mappars namn o dylikt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Praktisk men ussh för blå display.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Riktigt snygg men inte alls värd 1000/1375kr.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Påminner om våran köksvåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crieep
Snyggt och bra, dock inte värt pengarna :S
Då kör jag hellre med 1tb wd för 875 spänn och minns själv hur mkt space jag har kvar

Lycka till att hitta 1TB bärbar USB hårddisk för 875:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Lycka till att hitta 1TB bärbar USB hårddisk för 875:-

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420463

Duger en sådan eller menar du med usb-strömförsörjning?

Permalänk
Inaktiv

En köksvåg, helt klart.
Jag håller med Paradoxnode - om den även hade kunnat användas som köksvåg hade det varit en revoultionerande pryl!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420463

Duger en sådan eller menar du med usb-strömförsörjning?

Nej, inte särskilt rättvist att jämföra en 2.5" disk med en 3.5" disk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420463

Duger en sådan eller menar du med usb-strömförsörjning?

USB försörjning eftersom det är vad artikeln har i nyheten

Permalänk
Medlem

Displayen på denna designade badrumsvåg kommer väl bara funka med FAT32 och NTFS. Ganska meningslöst för oss som kör ext2/ext3/ext4 eller andra öppna filsystem.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Displayen på denna designade badrumsvåg kommer väl bara funka med FAT32 och NTFS. Ganska meningslöst för oss som kör ext2/ext3/ext4 eller andra öppna filsystem.

Det är ju ganska givet, men nu kör ju större delen av marknaden eller målgruppen inte dessa direkt.
Vore väl iofs kul om disken stödde andra FS också iofs, men det är knappast något man lär vänta sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crieep
Snyggt och bra, dock inte värt pengarna :S
Då kör jag hellre med 1tb wd för 875 spänn och minns själv hur mkt space jag har kvar

Du har nog missat poängen lite med disken, det är ingen stor 3.5" fullstorlek trots allt. Alla mindre portabla diskar kostar tyvärr skjortan i princip. Du betalar för storleken och vikten mer än designen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420463

Duger en sådan eller menar du med usb-strömförsörjning?

Nej, långt från... Det är en fullstor 3.5" med extern nätadapter som väger över kilot, vi pratar såklart 2.5"/1.8" portabla diskar på 150-200 gram som kan köras direkt från USB-porten.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Med svart pianolack och en dum form så är det ju inte meningen att man skall släpa med sig den där iaf. Så att jämföra med en Elements är helt i sin ordning. Den är iaf mer portabel än den där.

Svart pianolack är så fel design på nått som skall transporteras så det är direkt fånigt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Med svart pianolack och en dum form så är det ju inte meningen att man skall släpa med sig den där iaf. Så att jämföra med en Elements är helt i sin ordning. Den är iaf mer portabel än den där.

Svart pianolack är så fel design på nått som skall transporteras så det är direkt fånigt.

Inte för att jag inte håller med (ang. piano-lack, att jämföra med elements förstår jag dock inte hur man kan göra), men marknaden ser väl inte riktigt ut så.

Vill man ha en netbook utan piano-lack så får man leta länge
Och netbooks är väl något som det är tänkt att man ska bara omkring med. Men som sagt, jag säger inte att jag inte håller med, tyvärr ser inte marknaden ut så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz

Nej, långt från... Det är en fullstor 3.5" med extern nätadapter som väger över kilot, vi pratar såklart 2.5"/1.8" portabla diskar på 150-200 gram som kan köras direkt från USB-porten.

Ok, bara undra. Förstog inte riktigt i början vad som var problemet bara ^^