Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 1156

Permalänk
Melding Plague

Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 1156

Österrikiska Noctua gör en favorit i repris och ger ut gratis fästen för kommande sockel LGA 1156.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sådana repriser är ju alltid trevliga.

Permalänk
Avstängd

Roligt efternamn.

Permalänk
Medlem

Trevligt för de med Noctua kylare. Bara att hoppas att Thermalright gör samma sak.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

I rubriken skriver ni:

"Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 1156".

Längre ner skriver ni:

"Enligt Roland Mossig kommer adaptern även att finnas till försäljning till ett extra fördelaktigt pris."

Hur ska ni ha det?

Permalänk
Medlem

som det står

ÄVEN = gratis eller köpas till fördelaktigt pris

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caligari
Sådana repriser är ju alltid trevliga.

Yes!! Detta har dom gjort redan sen AM2, gratis fästen alltså!!

Fick detta mail av Noctua tidigare i eftermiddags, liksom några till av er kan jag tänka mig:

Vienna, August 18th 2009 - Noctua today announced the impending availability of its new NM-I3 SecuFirm2™ mounting kit that adds support for Intel's upcoming LGA1156 based Core i5 and Core i7 "Lynnfield" CPUs. Compatible with all Noctua CPU coolers since 2005, the new SecuFirm2™ kit will be supplied to Noctua users free of charge after uploading a proof of purchase on Noctua's website. "Back in 2006 when AMD introduced the AM2 socket, we started providing free mounting kits because we think that product and service quality should always go hand in hand", explains Mag. Roland Mossig, Noctua CEO. "We've continued this tradition when Intel presented LGA1366 and we'll stick to our policy for LGA1156 as well. We always like to think of our coolers as safe long-term investments, and even if you bought one of our first models four years ago, you'll still be able to upgrade it to the latest socket technology free of charge." Designed to combine outstanding reliability, optimal contact pressure and easy, straightforward installation, Noctua's enthusiast-grade SecuFirm2™ mounting systems meet the highest demands in safety, performance and ease-of-use. The new NM-I3 kit supports the upcoming LGA1156 based Core i5 and Core i7 (Lynnfield) CPUs as well as socket LGA1366 and LGA775 processors, thus also serving as the successor of the previous upgrade kit for LGA1366. The new NM-I3 kit is backwards compatible with all Noctua CPU coolers since 2005 and can be ordered free of charge via Noctua's website. A proof of purchase (photo, scan or screenshot of the invoice) of both a Noctua CPU cooler and either a socket 1156 mainboard or socket 1156 CPU are required. The new mounting kit will also be available in stores at a low service charge. About NoctuaDesigned in Austria, Noctua's premium cooling components are internationally renowned for their superb quietness, exceptional performance and thoroughgoing quality. Having received more than 1000 awards and recommendations from leading hardware websites and magazines, Noctua's fans and heatsinks are chosen by more than a hundred thousand satisfied customers around the globe.

Best Regards,Jakob Dellinger presse@noctua.at

Vad kan man säga, man måste ju bara älska Noctua!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
I rubriken skriver ni:

"Noctua ger ut gratis fästen för Intel LGA 1156".

Längre ner skriver ni:

"Enligt Roland Mossig kommer adaptern även att finnas till försäljning till ett extra fördelaktigt pris."

Hur ska ni ha det?

Dom delas ut gratis mot uppvisande av kvitto + foto på endera moderkort el cpu.

Utöver det så säljs dom också, tex Komplett saluförde tidigare 1366 fästen för hundringen el strax under, kanske gör det än?

Dessutom så var det för 1366 (NH-U12P) en väntetid på 1 - 2 veckor för fästet då många vill ha det, fick själv vänta 1,5 vecka på mitt och många lägger hellre en 100:ing för att snabbt få sätta ihop sitt nya system, utan väntetid, om man har köpt allt på än gång dvs!

Detta är det fina med ett foto på endera mobo el cpu, folk som av kostnadsskäl handlar tex moderkortet ena månaden och cpu:n nästa kan få sitt fäste innan man har alla komponenter hemma!

Permalänk
Medlem

Super! Nu väntar jag bara på deras nya kylare med PWM-fläktar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja lite valuta ska man väl ha för pengarna om köper deras dyra kylare

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Lyckas inte skicka in min "order". Kan inte ladda upp någon bild heller.
Står "Please upload your invoice in jpg format. Please accurately fill-out all the required fields (*)."

Har fyllt i alla fält och bilden är JPEG.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det här är så mycket gratis PR via goodwill så det är inte sant.
Jag tvivlar på att de lägger ut många kronor på ett fäste och inte många kronor på frakt heller, men det är helt galet hur mycket goodwill detta genererar. Hoppas verkligen att fler tar efter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det här är så mycket gratis PR via goodwill så det är inte sant.
Jag tvivlar på att de lägger ut många kronor på ett fäste och inte många kronor på frakt heller, men det är helt galet hur mycket goodwill detta genererar. Hoppas verkligen att fler tar efter.

Man ska inte underskatta hur mycket sådana här kampanjer kostar. Det är inte bara materialkostnader utan massa administration också. I slutändan är det kunderna som betalar i vilket fall.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det här är så mycket gratis PR via goodwill så det är inte sant.
Jag tvivlar på att de lägger ut många kronor på ett fäste och inte många kronor på frakt heller, men det är helt galet hur mycket goodwill detta genererar. Hoppas verkligen att fler tar efter.

Rebell?

Men dem där kronorna kanske inte blir så lite...
Som när priset för bensin höjs med en krona. 1 krona är ju inte mycket men de blir ju bli mycket i längden, typ för taxifirmor och lastbils chaffisar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Super! Nu väntar jag bara på deras nya kylare med PWM-fläktar.

Släpper de nya CPU-kylare? Tell us moar! (länk?)

offtopic: Roland Mossig? hahaha XD vilket namn.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

U12p är ju lite dyrare men med fläktar och detta erbjudande är väll priset helt värt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Man ska inte underskatta hur mycket sådana här kampanjer kostar. Det är inte bara materialkostnader utan massa administration också. I slutändan är det kunderna som betalar i vilket fall.

Jovisst, det är alltid kunderna som betalar. Men jag tycker det är gesten som är det viktiga. De hade lika gärna kunnat sitta på det hela men väljer att inte göra det. Kanske kostar kylarna lite extra för det, men när man vet att företaget gör saker som man värderar så blir det ju värt det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Såhär skall företag behandla sina kunder. Se och lär andra företag.
Jag vart redan sugen på att köpa en noctua processorkylare till min nästa HTPC eller mellanklass dator pga dess prestanda. Men en sånhär service gör ju att det blir solklart vilka man skall välja, nästa gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Släpper de nya CPU-kylare? Tell us moar! (länk?)

offtopic: Roland Mossig? hahaha XD vilket namn.

http://www.nordichardware.se/Artiklar/?page=8&skrivelse=518

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Det där är goodwill

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
http://www.nordichardware.se/Artiklar/?page=8&skrivelse=518

Tackar tackar

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Tackar tackar

Vänta nu, går det att montera den där på 120mm platser i chassin och så?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ytterligare en anledning för mig att välja Noctua framför alla andra företag

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har inte varit i kontakt med Noctua så mkt, men min uppfattning är "Prestanda, kvalitet och service". Aningen dyrt, men enligt mig så är det ganska prisvärt ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vänta nu, går det att montera den där på 120mm platser i chassin och så?

Kunde inte ha uttryckt det bättre, alltså ja, 140mm fläkten kan monteras i "120mm hål".

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
http://www.nordichardware.se/Artiklar/?page=8&skrivelse=518

Tack, där stod mer än jag redan visste. AAAAAHHH! Ska bli en NH-D14 när den kommer!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Kunde inte ha uttryckt det bättre, alltså ja, 140mm fläkten kan monteras i "120mm hål".

Coolt, kanske inhandlar någon sådan senare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

GUD vilken bjässe till kylning Noctua NH-D14 är! Kommer då inte finnas mycket utrymme kvar efter man monterat den.

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk

Bra sätt att behålla marknadsandelar, samt få ett bättre rykte på

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||