Permalänk

Istället för gymnasiet?

nu har jag fått nog på skola och föräldrar. att på egen hand ha eget boende och någonstans jag kan komma ifrån mina föräldrar är ett måste, det är bara det att jag vet inte vad man egentligen kan göra.

att hoppa av plugget o börja jobba är nått jag har funderat på i ett tag nu, men mina kompisar säger hela tiden att jag inte ska göra de när bara ett år återstår. finns det något annat man kan göra?

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur din situation ser ut men bit ihop säger jag.
Har aldrig stött på någon som i efterhand är nöjd med att ha tagit beslutet att hoppa av skolan. Nästan säker på att du kommer ångra dig bittert.

Du skulle kunna börja leta helg/kvälls-jobb och på så sätt få ihop pengar till hyra så du kan flytta hemifrån. Men det blir ganska tufft.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

ja, bit ihop säger ja också! näsan omöjligt att få ett hyfsat jobb i dagens läge utan minst gymnasium utbildning. du bästa du kan göra om du absolut inte kan bo kvar är nog att försöka hitta ett annat boende,
har du nå släktingar du kanske kan bo hos medan du går kvar skolan? eller nån vän kanske man kan få tag på nått billigt och försöka få tag i ett extrajobb på helger / kvällar.

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt en kompis som hoppade av gymnasiet i ettan, han har nu jobbat heltid i cirka 3-4 år och har faktiskt fått byta uppdrag inom företaget. Men hur som helst är det inte något som jag skulle rekommendera om du inte har någon grym arbetslivserfarenhet. Söker du jobb utan referenser/arbetsintyg och inget gymnasiebetyg kan det bli väldigt knivigt. Försök att stå på dig och stanna kvar i plugget.

För övrigt tyckte jag skolan var den roligaste tiden. Träffa polarna, glida runt på rasterna och spana in brudarna. Istället för att gå upp klockan fem och glida till jobbet, det enda man ser fram emot är ju löningsdagen. Nu är det för min del dags och börja plugga igen!

Permalänk
Medlem

Försök att stå ut. Gymnasiet är guldvärt, hoppade själv av gymnasiet och det var det sämsta beslutet jag någonsin tagit. Började sen på en folkhögskola men hoppade av den också.

Men nu 2 år senare så har man äntligen lyckats skaffa sig ett jobb som man trivs med.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

gymnasiet var ju skitkul! Hål dig kvar där

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Känner en som hoppade av i tvåan och har fortfarande inte fått jobb efter ett par år. Stå ut säger jag. Gymnasiet är en lek.

Permalänk
Medlem

Om du nu ska hoppa av skolan och börja jobba istället, så måste du först skaffa dig en anställning innan du hoppar av skolan.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Fyfan säger jag, det är tungt att få jobb även med gymnasieutbildning sen skulle du bli jobblös i dessa tider så lär du inte kunna gå och plugga heller.
Jag gick om ett år pga att jag var riktigt slapp och skolkade som fan, fyfan säger jag bara hade aldrig gjort det om jag visste hur mycket tyngre det skulle bli.

Permalänk

bit ihop säger jag med

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Ja, hoppa absolut inte av, men du kan ju alltid leta jobb under tiden. Bara du ser till att bli godkänd så du får ett slutbetyg.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Du kan annars göra som min flickvän gjort; börja på ett gymnasie i en annan stad?

Och då få egen lägenhet och köret...

Visa signatur

---

Permalänk
Sötast

Gymnasiet är grunden till resten av ditt liv.

Bit ihop!

När det är slut så är du fri för alltid.

Permalänk

Om inte annat; välj media och glid igenom!

Men rekommenderar det inte... bättre än inget dock!

Permalänk
Medlem

1 år kvar bara?!
hoppa INTE av! För i helvete! Min brorsa gjorde det, nu 2-3 år senare tog han igen saker på ett BETYDLIGARE besvärligare sätt genom att bo på ett internat ställe. Han ångrar det grovt idag kan jag ju säga.

Permalänk
Musikälskare

Inte lönt att hoppa av nej, då måste man vara mycket driven att starta eget etc. (Riskfyllt)

Annars kan du stå på lager till pensionen ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tog aldrig studenten, något som jag inte brydde mig så mycket om just då.
Nu sitter jag i en lägenhet jag knappt kan betala pga usla jobb jag knappt får, har i stort sett aldrig pengar över efter räkningar och mat, måste komma på knä o be om pengar av föräldrarna varje jävla månad för dom ynka 7k jag drar in inte räcker någonstans i vuxenlivet.

Nej, håll ut sista året. sen kan du jobba i ett år eller två, sen kommer du antagligen ha ruttnat på pissjobben som finns och därmed få upp pluggarglöden igen

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield