Hur länge lever ett trådlöst nätverkskort?

Permalänk

Hur länge lever ett trådlöst nätverkskort?

Hej!

Jag har funderat på hur länge ett trådlöst nätverkskort egentligen håller. Låt säga att nätverkskortet används 15 timmar varje dag och belastas relativt hårt, hur många år skulle det palla? Med tanke på värmeutvecklingen i kretsarna så borde inte livslängden vara överdrivet lång? Jag har googlat men hittar inget riktigt svar. På Sweclockers finner man alltid svaret, så berätta för mig!

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Re: Hur länge lever ett trådlöst nätverkskort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollebacken
Hej!

Jag har funderat på hur länge ett trådlöst nätverkskort egentligen håller. Låt säga att nätverkskortet används 15 timmar varje dag och belastas relativt hårt, hur många år skulle det palla? Med tanke på värmeutvecklingen i kretsarna så borde inte livslängden vara överdrivet lång? Jag har googlat men hittar inget riktigt svar. På Sweclockers finner man alltid svaret, så berätta för mig!

Länge.. är mitt svar 10-20 år

Permalänk

Oj! Antar att det är sällan att trådlösa nätverkskort går sönder. Sällan man använder en och samma dator i 10-20 år

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Har man fått ett bra exemplar av kortet så håller det bra många år.

Permalänk

Kom på att min fråga kanske är väldigt svår att svara på eftersom det är många faktorer som spelar in men nu har jag i varje fall fått ett humm om hur länge det rör sig om.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.