Ansvarstagande Komplett.se

Permalänk
Medlem

Ansvarstagande Komplett.se

Köpte ett demo-ex av ett S939 moderbord av komplett. Ett MSI K8N Neo4 F som jag endast köpte för att ha som backup utifall att nån av mina två gamla datorer skulle strula.

När jag nu försöker koppla in detta moderkort så får jag inte igång det och moderkortet meddelar felkod och ingenting händer. Efter många om och men och när jag dessutom skickat tillbaka kortet till komplett.se och fått det tillbaka så får jag förklaringen att kortet inte stödjer min processortyp(Athlon 64 X2) med den biosversion som moderkortet har.

Då funderar jag. När jag nu köper ett moderkort med information från deras hemsida att det ska klara av min processortyp. Ska då inte komplett.se stå ansvariga för att det ska göra det?

Jag står nu med ett moderkort som jag inte kan använda och komplett vägrar hjälpa mig med en uppgradering. Att dom inte uppgraderade bios när de fick in det första gången(demoprodukt - använd för demo eller en returnerad produkt) eller när jag skickade in det till dem för att jag inte fick det att fungera.

Skandal...

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Föredetting

Du har köpt kortet as is, om inte BIOS stödjer din CPU får du skylla dig själv. Svårt för Komplett att ta ansvar för att du köpt något du inte kollat upp ordentligt, köp en beggad processor som är stödd av första versionen av BIOS istället.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sitter med en dator som borde få runt 6000 i 3dmark, jag har 2500^^

Permalänk
Medlem

Klart komplett skall ta ansvar för det. Förstår inte hur Meantek resonerar riktigt. Skall de inte ta sitt ansvar bara för att de sålt en demo/utbytes produkt? Spelar ingen roll om det är fel bios då de uppenbarligen skrivit att sådan cpu du har skall stödjas av kortet och alltså levereras med en sådan.

Permalänk
Medlem

Skandal är det knappast. Varje gång man köper moderkort gäller det att ha koll på vilka processorer som stöds, även om du har haft otur i det här fallet. Självklart kan komplett vara mer hjälpsamma, men det skulle du få räkna som en bonus i så fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Klart komplett skall ta ansvar för det. Förstår inte hur Meantek resonerar riktigt. Skall de inte ta sitt ansvar bara för att de sålt en demo/utbytes produkt? Spelar ingen roll om det är fel bios då de uppenbarligen skrivit att sådan cpu du har skall stödjas av kortet och alltså levereras med en sådan.

-----------------
Ifall du visste mer om hårdvara och produktbeskrivningar så borde du veta att det resonemanget inte fungerar.

Skall man som butik ta ansvar för att DU som kund inte vet vad du köper eller tar reda på vilken biosversion som kortet leveras med? -knappast!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
... Varje gång man köper moderkort gäller det att ha koll på vilka processorer som stöds, även om du har haft otur i det här fallet. Självklart kan komplett vara mer hjälpsamma, men det skulle du få räkna som en bonus i så fall.

Nja, om en försäljare listar "kompatibla processorer" så anser nog jag att dessa ska fungera utan problem. Annars borde de åtminstone vara lika tydliga med "biosproblemet" som med avsaknaden av t.ex. I/O shield och manual.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
... Skall man som butik ta ansvar för att DU som kund inte vet vad du köper eller tar reda på vilken biosversion som kortet leveras med? -knappast!

Jo, jag tycker nog det. Säljaren bör ha bättre koll på sina varor än köparen och ska inte ge vilseledande information.

Men det är min åsikt.

Ps. Jag ska kanske förtydliga att jag naturligtvis anser att kunden ansvarar för sina köp. Men i det här fallet tycker jag inte att komplett varit tillräckligt tydlig i sin produktinformation. Kunden ska inte behöva kontrollera sanningshalten i ett påstående från säljaren. Visserligen är väl processorn i vis mån "kompatibel" med moderkortet, men knappast på det sätt som man kan förvänta sig (som normal konsument) med det ordvalet. Ds.

Permalänk
Medlem

Säljaren ansvarar naturligtvis för att produkten de säljer i allt väsentligt motsvarar den information de lämnar till köparen.

I detta fall står det följande i produktbeskrivningen:
Kompatibla processorer Athlon 64, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2

Om den sen inte stödjer A64 X2 måste den alltså anses som felaktig enligt KKL.

En felaktig vara har du rätt att få utbytt mot en fungerande som motsvarar den beskrivning de lämnat av varan.

Alltså. Enligt KKL har skall komplett i första hand försöka laga varan eller låta dig byta mot en som motsvarar beskrivningen.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Ska ta några minuter imorgon med komplett.se support får se vad de kan erbjuda den här gången.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Ja står det att moderkortet tar X2 så ska det ju göra tycker man.. så antigen byta eller pengar tillbaks tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det finns ju alltid undantag, det kommer nya revisioner av CPU:er hela tiden som kräver biosuppdatering. Helt omöjligt för en återförsäljare att redovisa alla variabler för alla produkter, speciellt eftersom det förändras över tid.

Det är ju egentligen inte konstigare än att man köper minne + moderkort och det visar sig att de inte är 100% stabila tillsammans, och att det krävs biosuppdatering. Sådan är hårdvaruvärlden.
Man kan inte bara slå ut med armarna och säga "den ska ju funka med ddr2, ni säger ju det".

Någonstans tycker jag nog att man som köpare (och datorbyggare) bör ta reda på vilken revision man har och göra lite research själv.

Dock tycker jag ju att de kunde hjälpa dig att göra det om du nu ändå skickat in den. 2 minuters jobb ungefär.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd

Sen så är det ju upp till dig att kolla på MSIs hemsida vilka x2Cpuer och i vilka BIOSar som dom stöds.

Jag har ett flertal gånger köpt Moderkort som ska stödja min CPU men som har en gammal BIOS och då funkar det inte, men efter att ha installerat den nya BIOSen så funkar det galant...

Okej nu till ditt problem, man tycker ju att Komplett.se ska hjälpa dig med detta då du inte kan göra det själva utan en Prolle som moderkortet klarar av, tala med dom i morgon så ska du se att det nog löser sig...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, nu får ni ge er. Om man går ut med att den stödjer en processor så ska den göra det out of the box. De kan inte förutsätta att man har en annan cpu som man kan använda och flasha in en nyare bios med.

De skriver ju inte villken biosversion de levererar plankan med, så man kan inte ens kolla upp det som konsument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Nej, nu får ni ge er. Om man går ut med att den stödjer en processor så ska den göra det out of the box. De kan inte förutsätta att man har en annan cpu som man kan använda och flasha in en nyare bios med.

De skriver ju inte villken biosversion de levererar plankan med, så man kan inte ens kolla upp det som konsument.

------------------------

Ifall du är moderator på detta forum borde du ha mer koll än detta, du får ta och ge dig tror jag, ta det här på rätt sätt nu herr moderator:)

ALLA moderkort oavsett tillverkare så kommer de alltid med bios-versionen de släpptes med, dvs biosversion nr 1 som först moderkortet släpptes med!
Detta grundar jag inte på några som helst antaganden utan för att det är vedertagen standard hos tillverkarna!
Dessutom är jag pc-tekniker och säljer oftast dagligen moderkort så jag vet vad jag talar om, så jag gissar inte som sagt
Det finns alltid undantag men som person med god teknisk kännedom om produkterna så kan man alltid förutsätta att kortet kommer med den äldsta biosversionen för just den revisionen av moderkort och lite får man faktiskt som kund/konsument efterforska litet själv, man ska inte behöva vara morsa åt folk bara för att man driver en datorkedja.

MEN, läs nu här noga, ifall det finns en revision 2/3/4 av moderkortet som släppts sedan tillverkningen av moderkortet så kommer dessa att levereras med nyare biosversioner, oftast de senaste!

"edit av idiotiskt stavfel"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Nej, nu får ni ge er. Om man går ut med att den stödjer en processor så ska den göra det out of the box. De kan inte förutsätta att man har en annan cpu som man kan använda och flasha in en nyare bios med.

De skriver ju inte villken biosversion de levererar plankan med, så man kan inte ens kolla upp det som konsument.

I en perfekt värld, visst, men det står heller inte när du köper ett visst minne att den eventuellt inte funkar med ett visst moderkort, men likförbannat så är det vanligt förekommande.
Det är därför man använder bios i uppgraderingsbar form, för att kunna lägga till funktionalitet och fixa buggar.
Du måste väl själv inse att det är orimligt att spalta upp alla tänkbara kombinationer av hårdvara som kan förekomma?

Det står vilken sockel som gäller, vill man ha mer information om exakta revisioner så går man in på tillverkarens hemsida och läser read me filen för biosversionen. Är man osäker på vad man köper så kan man ju kontakta återförsäljaren innan köp.

Att köpa datordelar är inte som att köpa mjölk på ICA, det kräver vissa förkunskaper.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
I en perfekt värld, visst, men det står heller inte när du köper ett visst minne att den eventuellt inte funkar med ett visst moderkort, men likförbannat så är det vanligt förekommande.
Det är därför man använder bios i uppgraderingsbar form, för att kunna lägga till funktionalitet och fixa buggar.
Du måste väl själv inse att det är orimligt att spalta upp alla tänkbara kombinationer av hårdvara som kan förekomma?

Det står vilken sockel som gäller, vill man ha mer information om exakta revisioner så går man in på tillverkarens hemsida och läser read me filen för biosversionen. Är man osäker på vad man köper så kan man ju kontakta återförsäljaren innan köp.

Att köpa datordelar är inte som att köpa mjölk på ICA, det kräver vissa förkunskaper.

--------------------------------
Kunde inte ha sagt det enklare själv, bra där, du satte på pränt det som jag precis satt och tänkte

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Uhm... Flasha bios så funkar det? Varför har du inte gjort det.

Permalänk
Medlem

varför sitter ni och säger emot KKL gillar ni inte TS eller?

Står det att moderkortet klarar en processortyp så klarar det processortypen. Annars så ska han få byta alternativt få pengarna tillbaka om säljaren inte kan hitta en motsvarande produkt som stödjer allt vad säljaren har lovat till ungefär samma pris.

Orimligt eller ej, om det är orimligt så är det ett systemfel som bör rättas till. Rättar till felet gör bara säljaren om det är olönsamt att fortsätta på utstakad väg. Alltså finns det lagar som säger att olika situationer ska behandlas på vissa sätt. I detta fall ska Säljaren lösa kundens problem (eftersom säljaren skapade problemet) för att i fortsättningen ska säljaren se till att inte samma problem ska uppstå och på så vis dra ner på sina utgifter för RMA.

Varför ska konsumenten drabbas av att säljaren inte kan speca sina produkter tillräckligt bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen

Varför ska konsumenten drabbas av att säljaren inte kan speca sina produkter tillräckligt bra?

Jag kan lova att konsumenten skulle vara drabbad i större utsträckning av att företaget den handlar av behöver ha ett helt team som inte gör annat än att speca upp produkterna i minsta detalj varje gång nåt nytt händer på hårdvarumarknaden...

Ta en titt på www.komplett.se och kolla hur många olika moderkort de säljer.
Det måste ju finnas rim och reson i argumenten. KKL täcker inte in alla aspekter av varuhandel, och det är inget substitut för sunt förnuft.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen
varför sitter ni och säger emot KKL gillar ni inte TS eller?

Står det att moderkortet klarar en processortyp så klarar det processortypen. Annars så ska han få byta alternativt få pengarna tillbaka om säljaren inte kan hitta en motsvarande produkt som stödjer allt vad säljaren har lovat till ungefär samma pris.

Orimligt eller ej, om det är orimligt så är det ett systemfel som bör rättas till. Rättar till felet gör bara säljaren om det är olönsamt att fortsätta på utstakad väg. Alltså finns det lagar som säger att olika situationer ska behandlas på vissa sätt. I detta fall ska Säljaren lösa kundens problem (eftersom säljaren skapade problemet) för att i fortsättningen ska säljaren se till att inte samma problem ska uppstå och på så vis dra ner på sina utgifter för RMA.

Varför ska konsumenten drabbas av att säljaren inte kan speca sina produkter tillräckligt bra?

---------------------------------------------------

Alltså, det är inte ett FEL i den bemärkelse som du tror att det är, du vill påstå att det är microsofts fel att du inte uppdaterar ditt windows också eller, ska du reklamera ditt os då?

Detta är en mjukvaruuppdatering som kunden behöver göra, vi säger inte att KKL har fel eller att vi ogillar TS

Vi säger bara hur det ligger till med just detta och inget annat, har väl aldrig hört på maken att folk gnölar loss över att de behöver göra en biosuppdatering för att få full kompatibilitet

Kan slå vad om att om du ringer konsumentverket om detta problem och de tar upp det så kommer man inte någon vart eftersom det åligger kunden att undersöka ifall hans produkt passar ihop med hans processor i det här fallet, vilket den GÖR om han UPPDATERAR moderkortets bios.

Det finns INGEN som kommer ta ansvar ÅT dig som kund någonsin, ifall du köper en enskild produkt och du inte tagit reda på erforderlig mängd kunskap som du bara kan om denna produkt.

Ifall man skall hårddra detta så har TS gjort helt fel vid köpet, han köpte, utan rätt kunskap om moderkortet i fråga, han verkade inte göra någon som helst research bakom i fråga om biosrevision, ifall rätt version finns i den eller liknande.
Jag kan svära på att ifall han vid köpet ringt till butiken och frågat hade de svarat att antingen så vet de inte, eller så hade de sagt att biosversion som kortet gjorts med är den första -ergo, han behöver uppdatera bios för att få kortet att fungera.

Men, han gjorde nu inte detta -ergo, han gjorde inte tillräcklig bakgrundsundersökning.

Jag bryr mig inte ett skvatt om varken TS eller komplett i den här frågan då jag jobbar på en firma som konkurrerar med komplett så.
Men vi hade aldrig frågat kunden ifall han har rätt bios i till just sin prolle ifall han köpt via webben, skulle en sådan typ av kund komma in till oss i butik, hade man nog kollat först vad för processor kunden har...de FLESTA kunder, t o m de erfarna kollar faktiskt före de köper, och är de osäkra ber de oss kolla naturligtvis men nu har inte TS gjort detta alls, så vad kan man dra för slutsats, jo..tough luck, gör en biosuppdatering o sluta gnöla ?
Det är skitjobbigt att inte ha en prolle till det men gå till närmaste datorbutik o kolla, har man tur har de en 939 liggandes o kan flasha bordet åt TS, annars får man väl kolla runt hos fler helt enkelt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Folk ger sig inte, komplett ska komma undan med att inte skriva vad som är kompatibelt och inte.. Hur kan kunden drabbas värre än att han köper en produkt som enligt säljaren ska fungera med hans nuvarande utrustning men inte gör det och säljaren vägrar hjälpa honom? Säljarens ansvar är att det han säljer är helt enligt vad han har lovat. Annars ska köpet kunna hävas. (Det framgår dock inte om TS har försökt med det vad jag kommer ihåg)

Roligt inlägg som hamnade före mitt där någon skriver
"Uhm... Flasha bios så funkar det? Varför har du inte gjort det."
Hur skulle det går till om datorn inte startar med CPUn som enligt komplett ska fungera i datorn?

Jag hoppas föresten att hans CPU inte kräver högre busshastighet än 1 GHz för gör den det så är det GG. Då håller jag med er andra delvis.

Permalänk
Medlem

För att flasha bios behöver jag en processor för att starta skiten. Vilket jag inte har. När jag ringer till komplett medger dem också att vid ett serviceärende på moderkort så uppdaterar dom allt som oftast bios men i mitt fall är det inte gjort.

Aja, ska prata med dom imorgon ska se om man kommer någon vart.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen
Folk ger sig inte, komplett ska komma undan med att inte skriva vad som är kompatibelt och inte.. Hur kan kunden drabbas värre än att han köper en produkt som enligt säljaren ska fungera med hans nuvarande utrustning men inte gör det och säljaren vägrar hjälpa honom? Säljarens ansvar är att det han säljer är helt enligt vad han har lovat. Annars ska köpet kunna hävas. (Det framgår dock inte om TS har försökt med det vad jag kommer ihåg)

Roligt inlägg som hamnade före mitt där någon skriver
"Uhm... Flasha bios så funkar det? Varför har du inte gjort det."
Hur skulle det går till om datorn inte startar med CPUn som enligt komplett ska fungera i datorn?

Jag hoppas föresten att hans CPU inte kräver högre busshastighet än 1 GHz för gör den det så är det GG. Då håller jag med er andra delvis.

------------------------------------------------
Alltså gheeezus?!

begriper inte folk härinne något alls?
DET åligger INTE säljarens ansvar att kolla ifall din processor funkar ihop med det moderkort du köper!
Det är DITT sabla ansvar!
Förstår du och övriga det, eller?

Beskrivningen som finns på moderkort kommer direkt från moderkortets tillverkares beskrivning eller från leverantörs hemsida!
Så du menar att man på fullaste allvar om man driver en nätbutik som komplett eller vilken det nu kan vara, skall sitta och kolla så att allas processorer funkar ihop med alla moderkort, kom igen, sluta vara så naiva

TS:
Trist att det här hände, men du borde gjort en mer noga research och jag förstår din belägenhet, men ansvaret för kompatibliteten åligger dig som kund ifall du köper en enskild produkt, du BORDE ha kolla detta innan du köpte moderkortet.

Det du kan säga till komplett är att du inte har eller känner någon ens i närheten som har en s939 processor liggandes som går att få igång moderkortet med vilket gör att du sitter i en sådan sits att du ej kan använda det, med andra ord, förklara situationen som sådan och be dem om hjälp, säg att du t o m kan pröjsa för det, för det här ansvaret om biosuppdatering åligger dig som kund, inte hos säljaren oavsett vad som står på deras beskrivning

Det är därför det finns på varje tillverkares hemsida en länk där det står CPU SUPPORT och som man BÖR kolla innan man ens överväger att köpa ett moderkort på distans hos någon butik öht.
Man kan _ALLTID_ räkna med att det är den absolut första versionen av bios som finns på plankan, och är man osäker så ta alltid det osäkra för det säkra innan du köper och kolla det.

Som systembyggare råkar man ofta ut för detta, men därför sparar vi prollar för att kunna flasha systemen så att de skall funka, men ifall vi ska sälja ett komplett system..då är det mitt ansvar som säljare att få det att fungera.
Enskild produkt såld över disk, egentligen inte mitt ansvar, utan det handlar bara om goodwill ifall man hjälper till där, märker man att kunden verkar osäker så kommer man att ställa misstänksamma frågor till kunden;)
Köper då kunden emot vår rekommendation, vad ska man då göra, skylla på mig som säljare eller på kunden som gjorde köpet trots avrådan pga misstanke om kompatibilitet?

Ptja, som sagt, snacka med komplett, var lite ödmjuk och ställ det i dager att du är ledsen över att det inte funkar och att du gjort en miss,, trådar som dessa hjälper egentligen inte mycket annat än att vi hårdvarunördar flippar i taket och himlar med ögonen och mumlar ngt om gnällspikar;)

Men hade du bott i närheten av mig hade du kunnat komma förbi mitt jobb och jag hade hjälpt dig med det här GRATIS för att jag är en schysst swecare;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Om inte komplett hjälper dig, köp en cpu som stödjs och flasha bios.
Jag har en A64 3200+ Venice liggandes pm om du är intresserad.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Ni som är så duktiga kan ju berätta vilka processorer som inte är kompatibla med detta moderkort jag har fixat en länk med MSIs utgångna moderkort till er http://eu.msi.com/index.php?func=prodarchive&maincat_no=1 för att göra det lättare.

ok jag har hittat moderkortet i listan och försökt komma in på sidan men det funkar inte så ni slipper bli griniga o skriva ännu längre och drygare inlägg om hur idiotisk jag är (jag har förstått vad ni tror om mig). Om jag inte hittar info om ett moderkort jag kollar på så köper jag det inte personligen men det fråntar inte säljaren hans ansvar. (jag vet också vad ni tycker om säljarnas totala frånvaro av ansvar).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen
Ni som är så duktiga kan ju berätta vilka processorer som inte är kompatibla med detta moderkort jag har fixat en länk med MSIs utgångna moderkort till er http://eu.msi.com/index.php?func=prodarchive&maincat_no=1 för att göra det lättare.

ok jag har hittat moderkortet i listan och försökt komma in på sidan men det funkar inte så ni slipper bli griniga o skriva ännu längre och drygare inlägg om hur idiotisk jag är (jag har förstått vad ni tror om mig). Om jag inte hittar info om ett moderkort jag kollar på så köper jag det inte personligen men det fråntar inte säljaren hans ansvar. (jag vet också vad ni tycker om säljarnas totala frånvaro av ansvar).

------------------------------------------------------------------------------------
Sluta grina nu.
Alla deras sidor med äldre moderkort ligger nere så exakt vad vill du ha sagt?
Förutom att MSI har problem med sin hemsida på flera produkter än just ovan nämnda?

Gå ut och ta dig en nypa frisk luft istället eller kolla nån skön serie på teve, det ger mer, satt just och garvade åt dirty jobbs på discovery channel, mycket bättre än detta just nu, men nu är det reklam och det suger, därav svaret här;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

TS: jag hoppas att Komplett fixar din BIOS om det är den som är problemet.

godspeed: Fan jag trodde inte att du va så avslappnad som du tydligen är. dina tidigare inlägg va inte så roliga.

Jag var nere och handlade när du skrev ta en nypa frisk luft

Vad jag ville ha sagt är oklart, men en sak är tydlig, jag kunde inte hitta någon information, om vare sig kompatibla Processorer eller inkompatibla diton.

OT: Att MSI har problem med sin hemsida tvivlar jag inte på, jag har aldrig gillat deras produkter av kvalitetsskäl om det är förutfattade meningar eller inte vet jag inte men deras problem med hemsidan stärker ju min åsikt om dem iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen
TS: jag hoppas att Komplett fixar din BIOS om det är den som är problemet.

godspeed: Fan jag trodde inte att du va så avslappnad som du tydligen är. dina tidigare inlägg va inte så roliga.

Jag var nere och handlade när du skrev ta en nypa frisk luft

Vad jag ville ha sagt är oklart, men en sak är tydlig, jag kunde inte hitta någon information, om vare sig kompatibla Processorer eller inkompatibla diton.

OT: Att MSI har problem med sin hemsida tvivlar jag inte på, jag har aldrig gillat deras produkter av kvalitetsskäl om det är förutfattade meningar eller inte vet jag inte men deras problem med hemsidan stärker ju min åsikt om dem iaf.

-------------------------------
Hoppas du handlade lite godis... jag tog en sockerkick nyss, det fick upp mitt humör ytterligare, haha

Ptja, deras produkter är väl sådär, jag köper inte moderkort av intels socklar iaf..strulprodukter på så vis, men sådana problem kan alla ha, jag är som du fördömande mot deras produkter för det mesta
Men infon finns där, det kan jag lova dig att det gör ifall de bara får igång servrarna eller vad det nu är som krånglar hos dem igen

Men så är jag en gigabyte fanboy också iof så;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Socker is the shit, visste du att sockerpriserna regleras av EU, jag läste precis det på di.se. jag missade godiset men köpte en flaska sockerdrypande jordgubssaft.

Det är ett Gigabyte P35 DS4 som sitter i min dator. (en kompis som jobbade på kompletts kundtjänst när jag uppgraderade min dator rekomenderade det.) apropå trådens ämne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen
Socker is the shit, visste du att sockerpriserna regleras av EU, jag läste precis det på di.se. jag missade godiset men köpte en flaska sockerdrypande jordgubssaft.

Det är ett Gigabyte P35 DS4 som sitter i min dator. (en kompis som jobbade på kompletts kundtjänst när jag uppgraderade min dator rekomenderade det.) apropå trådens ämne.

----------------------------------------------------------------------
Jag kör med ett ds3r så jag vet vad du talar om och varför man rekommenderar dem och liknande;)

TS: lycka till som sagt, en får hoppas att du får till det med komplett lr att ngn vänlig själ i närheten av ume kan hjälpa dig

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(