Studiemedel, första utbetalning

Permalänk
Medlem

Studiemedel, första utbetalning

Har en liten fundering angående första utbetalningen av studiemedel.
Jag börjar en utbildning den 14 september, betalas då studiemedlet ut den 25 september, då för de 2 veckor av september jag studerar?

Bäst är väl att ringa CSN men de har tyvärr inte öppet just nu, och informationen på deras hemsida känns inte som allt jag letar efter, så jag chansar på att någon här vet.

Permalänk
Medlem

Undrar jag med, fast jag börjar den 24:e :/

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Det brukar komma 2-4 dagar efter att du blivit registrerad på skolan. Du får bidrag för de veckor som det är fram till den 25:e då

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Ju tidigare du registrerar dig desto snabbare kommer pengarna.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Att pengarna kommer 2-4 dagar efter registrering låter rimligt. Där omkring bör det vara iaf. Glöm inte att klicka i studieförsäkran bara.

Första utbetalningens storlek kan man se på sitt CSN konto, under "planerade utbetalningar".

Fick mina kulor idag, ca 11.6k Började i torsdags förra veckan, men skickade nog in ansökan i måndags.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att studiemedel betalas ut i förskott. Ska du studera något i oktober kommer du alltså få studiemedel för både det du pluggar i september och det i oktober så samma gång några dagar efter du registrerat dig.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Själv fick jag vänta till slutet av november (började i mitten av Augusti) på min första... fick såklart mer men. =/

Permalänk
Medlem

Kan inte lämna studieförsäkran än så vi har int fått nåt.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Lite roligt, har sökt själv.
Sambon sökte 2 dagar tidigare, och fick godkänt dagen efter typ.
Men jag har inte hört något och det är 2 veckor sedan..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Men jag har inte hört något och det är 2 veckor sedan..

Ring upp dem - verkar ta onödigt lång tid nämligen.

Själv ska man mjölka dem på bidraget i år igen... *nom nom nom*

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Studiebidraget utbetalas när du har studieförsäkrat, via CSN's hemsida, och är registrerad på kursen, hos respektive institution. Som de flesta säger så brukar de ta 3-4 dagar efter att man har påbörjat kursen, förutsatt att du har studieförskrat. Imorgon är första dagen som jag kan studieförsäkra, hur är det för er andra?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Studiebidraget utbetalas när du har studieförsäkrat, via CSN's hemsida, och är registrerad på kursen, hos respektive institution. Som de flesta säger så brukar de ta 3-4 dagar efter att man har påbörjat kursen, förutsatt att du har studieförskrat. Imorgon är första dagen som jag kan studieförsäkra, hur är det för er andra?

Samma för mig