Permalänk

Spel + SLI fråga

Hur vet man att SLI är i effekt när man spelar ett spel? Är ny SLI användare och är osäker på om båda korten verkligen jobbar när jag spelar. Finns något enkelt sätt att ta reda på detta?

Har aktiverat SLI i drivrutinspanelen, men så vitt jag vet stödjer inte alla spel SLI? Finns något botemedel på detta?

Är helt nybörjare på detta. mvh.

Visa signatur

mvh

Permalänk

1.Spela med SLI aktiverat, anteckna FPS.
2. Spela med SLI avstängd, anteckna FPS.
3. Gör djupgående analys av tidigare anförskaffad data.
4. Slutsats - Ingen skillnad=error. Skillnad på fps=succes
5. Använd det du har ovanför nacken och under skalpen nästa gång så går det nog bra...
6. Ignorera punkt 5 för jag är dum i huvudet!

Menar inte att vara otrevlig men du borde troligen märka eftersom prestandan i SLI troligen ska vara GRYM!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Re: Spel + SLI fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
Hur vet man att SLI är i effekt när man spelar ett spel? Är ny SLI användare och är osäker på om båda korten verkligen jobbar när jag spelar. Finns något enkelt sätt att ta reda på detta?

Har aktiverat SLI i drivrutinspanelen, men så vitt jag vet stödjer inte alla spel SLI? Finns något botemedel på detta?

Är helt nybörjare på detta. mvh.

Om jag inte missminner mig är du aktiv i ARMA 2 tråden här på Swec? Isf bör du veta att Arma är ett av de spelen som inte tar vara på multipla gpuer. Så mät inte i det spelet, ta något annat.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Måste man mäta manuellt? Vet inte om jag orkar göra några krångliga tester på egen hand. Finns inget enklare sätt?

(Tycker frågan är befogad då jag som jag nämnde är totalnybörjare på detta med SLI)

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
Måste man mäta manuellt? Vet inte om jag orkar göra några krångliga tester på egen hand. Finns inget enklare sätt?

(Tycker frågan är befogad då jag som jag nämnde är totalnybörjare på detta med SLI)

Mät i ett program med inbyggd FPS-räknare (som CoD) eller ta ner FRAPS så ser du dina fps medan du spelar. Alternativt så kör du en vända 3dmark med SLI och en utan. Är det skillnad så funkar det.

Eller vänta, fattade nog fel, du undrar hur man ser vilka spel som använder sig av SLI? Det finns inget enkelt sätt att ta reda på det tror jag, utom att testa själv. Stäng av PhysX också, om du inte spelar ett spel som använder det. Dom är idag lätträknade.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
Måste man mäta manuellt? Vet inte om jag orkar göra några krångliga tester på egen hand. Finns inget enklare sätt?

(Tycker frågan är befogad då jag som jag nämnde är totalnybörjare på detta med SLI)

Ta ett nytt spel. Aktivera SLI och se hur många FPS du får. Aktivera sedan SLI och kolla hur mkt du får då. Det är enkelt och borde inte ta mer än 20 min.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Eller vänta, fattade nog fel, du undrar hur man ser vilka spel som använder sig av SLI? Det finns inget enkelt sätt att ta reda på det tror jag, utom att testa själv. Stäng av PhysX också, om du inte spelar ett spel som använder det. Dom är idag lätträknade.

Eller kolla listan på nVidias hemsida

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Eller kolla listan på nVidias hemsida

Så det finns en sån? Gött!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

lättaste är att gå in på nvidia kontrollpanelen sen klickar du på 3D inställningar på meny raden och markerar visa SLI Indikatorer där ser du exakt om dina kort används i SLI eller inte

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |