Hemsida synpunkter, bra / dåligt osv.

Permalänk

Hemsida synpunkter, bra / dåligt osv.

Vill ha era synpunkter på http://lasias.com

Vad som är bra, dåligt, kan förbättras etc.

Update:
Demo konto: sweclockers/sweclockers

Kan dock faila lite om någon använder 'remember me'

/Niklas

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk

Stort, väldigt stort.

Det kanske är meningen men jag fick en smärre chock när jag kom in på sidan.
Nu sitter jag iofs på tjejens dator (1280x1024) istället för min (1680x1050) och det kanske är därför den upplevs som lite stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av python_ormen
Stort, väldigt stort.

Det kanske är meningen men jag fick en smärre chock när jag kom in på sidan.
Nu sitter jag iofs på tjejens dator (1280x1024) istället för min (1680x1050) och det kanske är därför den upplevs som lite stor.

Kan hålla med om att det är stort, även på 1920x1080. Kanske minska ner rutan och inloggningsfälten en aning. Göra loggan lite större och sen är inloggningsbiten färdig. Orkar inte regga nått konto för att se hur det ser ut där "inne" dock.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

* Tabeller för styling
* Label
* Oanvänd javascript
* Inlines CSS

Permalänk

Orkar inte heller regga mig, men vad jag kunde se så var första intrycket bra. Reagerade dock på att knapparna försvinner ibland? Samt att om man försöker regga sig utan att skriva in något alls får man typ 15 röda rader där uppe om att man skrivit in fel. Ser oproffsigt ut, ni borde ha texterna till höger om rutan man skriver i istället...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Orkar inte heller regga mig, men vad jag kunde se så var första intrycket bra. Reagerade dock på att knapparna försvinner ibland? Samt att om man försöker regga sig utan att skriva in något alls får man typ 15 röda rader där uppe om att man skrivit in fel. Ser oproffsigt ut, ni borde ha texterna till höger om rutan man skriver i istället...

Jag märker inte att några knappar försvinner.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Om man inte skriver något i username och trycker submitt får man: "You have enter an username!" Vilket ser lite dåligt ut. Inte riktigt rätt grammatiskt
Bra jobb annars!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dra ner saturation på logotypfärgerna litegran. Lite eye for ont på ögonen. Men bara LITE. Typ 10 i ps.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Jag märker inte att några knappar försvinner.

Ibland när jag drar musen över dem :/

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Skriv maxupload.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razoz
Skriv maxupload.

All filetypes with a maximum size of 50 mb is allowed.
Max gräns för varje fil är 50mb, ingen gräns för kontot tillsvidare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Ibland när jag drar musen över dem :/

Det är nog för att det är olika bilder som laddas vid mouseover etc. Borde inte vara något problem efter första laddningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Om man inte skriver något i username och trycker submitt får man: "You have enter an username!" Vilket ser lite dåligt ut. Inte riktigt rätt grammatiskt
Bra jobb annars!

Fixar det snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Orkar inte heller regga mig, men vad jag kunde se så var första intrycket bra. Reagerade dock på att knapparna försvinner ibland? Samt att om man försöker regga sig utan att skriva in något alls får man typ 15 röda rader där uppe om att man skrivit in fel. Ser oproffsigt ut, ni borde ha texterna till höger om rutan man skriver i istället...

Tack, ska fixa så att det visas brevid rutorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
* Tabeller för styling
* Label
* Oanvänd javascript
* Inlines CSS

Hur menar du?, använder inga tabeller för styling, använder endast 1 javascript...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av python_ormen
Stort, väldigt stort.

Det kanske är meningen men jag fick en smärre chock när jag kom in på sidan.
Nu sitter jag iofs på tjejens dator (1280x1024) istället för min (1680x1050) och det kanske är därför den upplevs som lite stor.

Har inte testat sidan på annan upplösning än 1920x1080 och 1680x1050. Får kolla lite på det.

Tack för era åsikter

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk

Demo konto: sweclockers/sweclockers

Kan dock faila lite om någon använder 'remember me'

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]