Permalänk
Medlem

Zotac GeForce 9300-Itx WiFi

Fick igår hem 2st ex av detta lilla kort, och är väldigt imponerad. Stoppade i en E 8400 och 2gb ram, körde in Xp, och testade att klocka lite. Bios är lite annorlunda, och enkelt, men lyckades att nå 3,757 ghz och det på std volt. det trådlösa fungerar över förväntan, och jag är mycket nöjd med detta lilla kort som ska in i ett ITX chassi , när det dyker upp. Kommer att lägga till ytterligare info, och förhoppningsvis lite bilder så fort jag får mer tid och delar...MVH VEDMA.

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut mina dg45fc mot just Zotac moderkort.
Mina dg45fc (båda två) ger ifrån sig oregelbundna högfrekventa tjut vilket är rätt tröttsamt och irriterande ... frågan är om Zotac korten är helt tysta?

Permalänk
Medlem

Kör en Med ett E1400 I mitt media center Funkar perfekt Kör med OSX

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Låter intressant, var sjäkv sugen på det, får man fråga vart du beställd det och vad det kostade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Kör en Med ett E1400 I mitt media center Funkar perfekt Kör med OSX

hurpass kompatibelt är kortet med OSX? Går det att installera från orgonalskivan eller måste det vara en patchad?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Låter intressant, var sjäkv sugen på det, får man fråga vart du beställd det och vad det kostade?

Jag hittade det endast hos Sekvencia, och jag ringde dit, dom va mycket trevliga och hade korten hemma på 2dgr, priset var 1523 från början, men han hittade dom billigare så att jag betalade 1370 st.(vilket inte gjorde något) Jag bad en jobbar kompis som bodde i närheten att hämta dom, och han vart mycket väl bemött. MVH VEDMA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Jag hittade det endast hos Sekvencia, och jag ringde dit, dom va mycket trevliga och hade korten hemma på 2dgr, priset var 1523 från början, men han hittade dom billigare så att jag betalade 1370 st.(vilket inte gjorde något) Jag bad en jobbar kompis som bodde i närheten att hämta dom, och han vart mycket väl bemött. MVH VEDMA.

1370 är inte helt dumt!
Har själv letat men inte hittat någon svensk återförsäljare.
Ska kolla runt lite på europeiska siter och se vad man hittar.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kan vara något för brorsan, ska slänga ihop en surf/betala räkningar dator åt han så jag har först spanat på lite mATX lådor men det mini-ITX är mer lockande

Hoppas det kommer till Sverige snart.

Permalänk
Medlem

Har nu testat lite till, och fick min E8400 Orthos stabil i 422x9 = 3,8 Ghz , (imponerande för detta lilla kort)fortfarande med std volt. Kör med en modifierad intel std kylare, och hade som högst 65/62 , och idle 36/30, tycker detta verkar lovande , inför bygget,chassit har kommit hem hos komplett,så det ska hämtas snart, forts följer....Vedma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har nu testat lite till, och fick min E8400 Orthos stabil i 422x9 = 3,8 Ghz , (imponerande för detta lilla kort)fortfarande med std volt. Kör med en modifierad intel std kylare, och hade som högst 65/62 , och idle 36/30, tycker detta verkar lovande , inför bygget,chassit har kommit hem hos komplett,så det ska hämtas snart, forts följer....Vedma.

Kan tänka mig att den låter en hel del?
Men som sagt.. inte illa pinkat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan någon av er som äger kortet testa underklocka/undervolta processorn en hel del för att se hur pass låg energiförbrukning ni kommer ner till? Är lite kluven till om jag ska köpa varianten med atom-processor eller den med socket 775.

MVH /Henrik

Edit: Äsch, verkar ju som om det ej går att undervolta processorn?

Permalänk
Medlem

Jag har också fått hem 2st men båda har problem med att hitta usb-tgb och mus när jag väcker dom från viloläge, grymt irriterande när det gör viloläge helt oanvändbart. Skulle du kunna testa om du också har det problemet?

Om jag drar ut och sätter i enheterna så installerar den drivrutinerna på nytt men det är inte så kul att behöva göra så varje gång. Vista 32-bit kör jag.

Permalänk
Medlem

Det verkar som det inte funkar på detta kort, hittade detta. http://www.silentpcreview.com/article943-page3.html För min del gör det ej något, men andra kanske stör sej på det. Jag har mejlat Zotac och frågat om bios update, och det är tydligen på gång, så man får väl hoppas att en del saker blir lösta med nytt bios. MVH VEDMA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kan någon av er som äger kortet testa underklocka/undervolta processorn en hel del för att se hur pass låg energiförbrukning ni kommer ner till? Är lite kluven till om jag ska köpa varianten med atom-processor eller den med socket 775.

MVH /Henrik

Edit: Äsch, verkar ju som om det ej går att undervolta processorn?

Nej det går ej att undervolta, men att underklocka. Med min setup, E8400@3750mhz,2gb ram, 320gb hd, 120mm sys fan, 100mm cpu fan, dvd, ligger jag max på 125 w, när jag kör Orthos, och ca 75w i idle, går i 2500mhz då, och 1,07v. Kör du med en Celeron oklockad skulle jag tro att du kommer ner en del i energiförbrukning. Men om du ej har behov av att köra ett externt Grafikkort, kan du nog lika gärna köra med atom cpu'n. MVH VEDMA.

Permalänk

overclockers (oc.nu) har dom i lager här i sverige goode nice, leker med ett själv just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ludo
Funderar på att byta ut mina dg45fc mot just Zotac moderkort.
Mina dg45fc (båda två) ger ifrån sig oregelbundna högfrekventa tjut vilket är rätt tröttsamt och irriterande ... frågan är om Zotac korten är helt tysta?

Detta problem är löst i senaste biosuppdateringen till DG45FC

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Re: Zotac GeForce 9300-Itx WiFi

Citat:

... Kommer att lägga till ytterligare info, och förhoppningsvis lite bilder så fort jag får mer tid och delar...MVH VEDMA.

Låter bra ! Skulle vilja ha ett sånt kort i en htpc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Detta problem är löst i senaste biosuppdateringen till DG45FC

Wow... så snabbt som bara ett år efter introduktionen av korten har de enormt duktiga ingenjörerna på Inte löst problemet! Bra jobbat!
Vet inte om jag vågar flasha om korten... ett har jag lyckats flasha med bios ver nr 079...
Lärt mej en läxa i vart fall. Kommer aldrig mer köpa ett moderkort från Intel!

Permalänk
Avstängd

Detta moderkort får mig att vilja bygga en liten LAN dator.

Riktigt lockande faktiskt!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.