Adesso lanserar tangentbord med pekplatta

Permalänk
Melding Plague

Adesso lanserar tangentbord med pekplatta

Kalifornienbaserade Adesso släpper ett tangentbord med pekplatta som passar bra till både HTPC-datorer och servrar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

verkar nice

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Tycker det ser otroligt plastigt ut. Om det är det så kan man lika bra sattsa på ett Deltaco tangentbord, de har några prisvärda modeller. T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=330594

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

usch

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Fint.. dock skulle jag vilja ha något fast med Två PS/2 portar istället.. rätt ovanligt och dyra sånt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Härligt med fler tangentbord av den här typen på marknaden.
Det är något jag ofta känner att jag behöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Tycker det ser otroligt plastigt ut. Om det är det så kan man lika bra sattsa på ett Deltaco tangentbord, de har några prisvärda modeller. T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=330594

Hur känns Deltaco tangentbordet då?
Är det för plastigt eller är det okej? Känns pekplattan hyfsad?

Annars föredrar jag att ha pekplattan undertill som på en laptop, fungerar mycket lättare och bättre.

Permalänk
Medlem

Hade nog själv valt ett trådlöst DiNovo tagentbord...

Visa signatur

ASRock Z97E-ITX, Intel i5 4690K, Asus GTX660, 16Gb HyperX Savage 2400 MHz. Corsair Force GT 240Gb, Fractal Design Node 304 White

Permalänk
Medlem

Vi har något liknande på mitt gymnasium, plastigare och oskönare tangentbord får man ju leta efter.

Visa signatur

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajaxson
Hade nog själv valt ett trådlöst DiNovo tagentbord...

Vilket då till exempel?
Om man vill ha en pekplatta så hittar jag bara DiNovo mini, och det är inte direkt ett tangentbord menar jag.
Fast jag kanske bara är dålig på att hitta.
Så vilket hade du valt istället?

Permalänk
Medlem

Någon som är kunnig:

Varför är bluetoothtangentbord så sällsynta? Bluetooth-licenser kanske? Grymt mycket skönare att kunna köpa en ny dongel om man har tappat bort den första.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

"Tillverkaren lovar att varje tangent ska klara av upp till sex miljoner knapptryckningar." Har dom provat detta?(!)

Hur länge räcker batterierna tro?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Vilket då till exempel?
Om man vill ha en pekplatta så hittar jag bara DiNovo mini, och det är inte direkt ett tangentbord menar jag.
Fast jag kanske bara är dålig på att hitta.
Så vilket hade du valt istället?

Typ Dinovo Edge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaxa
Vi har något liknande på mitt gymnasium, plastigare och oskönare tangentbord får man ju leta efter.

Japp, vi också! Kan det hända att du går på STI?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Alltså, vem tusan vill ha ett sådant här till, finns ju en uppsjö av deltaco och andra typ rockfire och liknande överallt som alla är kopior av varandra, varför skulle man lägga en tusing på det där eländet istället för ett par hundra på ett likadant och plastigt deltaco?..bara undrar, skitsamma, sex miljoner knapptryckningar..eeeh, vem tänker använda htpc-tangentbordet som skrivmaskin?
Vet inte, men fokusera för BÖVELEN på det som behövs, BLUETOOTH-tangentbord med räckvidd som inte kostar närmare 2000kr, och inte dinovo mini..suger palle att ha det där lilla skruttiga rackliga tangentbordet om man vill skriva lite på msn och liknande, eller göra lite annat....

PAH, will they ever learn?

P.S:
behövde bara få ur mig lite fredagsgalla efter att bästa polaren ligger på hålet istället för att dra o käka som utlovat när man inte träffats o umgåtts på länge:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är bland dom intressantaste tangentborden av den här typen jag sett. Pekplattan på rätt ställe och under tusenlappen.

diNovo Edge ser rätt okej ut.

Jag vill minnas att jag sett ett trådlöst Microsoft media tangentbord med pekplattan under som på en laptop, någon som minns mer exakt vad det hetter eller har en länk?
Jag hittar inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag tycker detta är bland dom intressantaste tangentborden av den här typen jag sett. Pekplattan på rätt ställe och under tusenlappen.

diNovo Edge ser rätt okej ut.

Jag vill minnas att jag sett ett trådlöst Microsoft media tangentbord med pekplattan under som på en laptop, någon som minns mer exakt vad det hetter eller har en länk?
Jag hittar inte.

-----------------------------
avsaknaden av bluetooth gör räckvidden värdelös för en sån som mig som har teven och soffan långt ifrån, provat en sabla massa olika och det enda vettiga som funkar för mig är bluetooth, just nu så sitter jag och gnetar med mitt gamla ms-set av mediacentertangentbord o fjärrkontroll..glörk säger jag bara..men sålänge ingen tillverkare gör ngt vettigt av bluetooth till ett vettigt pris så tänker jag inte pröjsa...tillverkarna får det att låta som att bluetooth är RUSKIGT svårt att använda...erhm..ja vad säger man när du kan få ett bluetoothheadset för under ett par hundra spänn som dessutom funkar bra och de inte kan göra tangentbord vettiga eller till vettiga priser...någon som ser det dumma i det?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Varför inte ha en liten kula som man snurrar på istället för pekplattan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Varför inte ha en liten kula som man snurrar på istället för pekplattan?

------------------------------
Har provat en sådan och precisionen blir rätt dålig eftersom tillverkarna som gör de här tangentborden inte gör precis ngn kvalite, plus att känsligheten blir "off" eftersom de tvingas göra "kulan" så liten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
------------------------------
Har provat en sådan och precisionen blir rätt dålig eftersom tillverkarna som gör de här tangentborden inte gör precis ngn kvalite, plus att känsligheten blir "off" eftersom de tvingas göra "kulan" så liten

Mjo, men det hade ju varit mycket smidigare om den gjordes bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Varför inte ha en liten kula som man snurrar på istället för pekplattan?

Eh, hur van är du att använda en pekplatta? Eller en sån där kula?

Jag har iaf själv otroligt mycket bättre känsla och kontroll med en pekplatta.

Jag tar en kass pekplatta över en högkvalitativ rullkula any day...

Förövrigt så hade jag ingen aning om att räckvidden blev så dålig, för sådär 8-10 år sedan hade en del kompisar trådlösa saker som iofs laggade efter rätt mycket men som iaf räckte 5 meter eller nått.
Och med tanke på hur otroligt mycket bättre tekniken blivit idag så reflekterade jag inte över räckvidden en sekund, tog för givet att under 10 meter inte skulle vara några som helst problem...

Permalänk
Medlem

Som sagt, ingen BT = skit..

Själv kör jag med ett Logitech PS3 som använder BT, är snyggt och stabilt, och rätt billigt. Nackdelen är engelsk layout men det vänjer man sig vid. En rolig grej är att man kan para ihop det med mobilen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre sett en Pointing stick på tangentbordet istället...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag skulle hellre sett en Pointing stick på tangentbordet istället...

Skämtar du?
Jag tycker själv att den där pinnen är det i särklass sämsta musalternativet jag någonsin provat på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Skämtar du?
Jag tycker själv att den där pinnen är det i särklass sämsta musalternativet jag någonsin provat på.

Jag tycker den är helt underbar. Minns att i kommentarerna i en liknande nyhet här på swec så diskuterades pointing stick mycket, och vissa älskade den och vissa avskydde den

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Där pointingstick finns använder jag den Men klarar mig bra på pekplatta också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
"Tillverkaren lovar att varje tangent ska klara av upp till sex miljoner knapptryckningar." Har dom provat detta?(!)

jag kan lova att mitt tangentbort klarar upp till 10 miljarde knapptryckningar, men även om de går sönder efter bara 1000 tryckningar så öär det inget fel emd det då det är "upp till"

så det betyder egentligen inte ett skit....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Varför inte ha en liten kula som man snurrar på istället för pekplattan?

Hellre en trakpoint-pinne, överlägset både platta och trackball, dock har Lenovo bara ett sånt tangentbord med sladd.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Skämtar du?
Jag tycker själv att den där pinnen är det i särklass sämsta musalternativet jag någonsin provat på.

"The pointing stick is especially liked by touch-typists and IT professionals because it is one of the few pointing devices which does not require the user to remove their fingers from the home row"

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag skulle hellre sett en Pointing stick på tangentbordet istället...

Javisst är det att föredra. Har själv ett http://www5.pc.ibm.com/se/products.nsf/$wwwPartnumLookup/_31P9490?open&OpenDocument&epi=web_express, fast köpte det på ebay för nån hundring. Bättre än vanlig mus eftersom man inte behöver lyfta händerna från tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
"The pointing stick is especially liked by touch-typists and IT professionals because it is one of the few pointing devices which does not require the user to remove their fingers from the home row"

Men om man vill göra något musspecifikt så är det väll inte direkt någon som tycker man har bättre kontroll än med en touchpad?