Avatar - Filmen - James Cameron

Permalänk
Medlem

Avatar - Filmen - James Cameron

Se Trailern

Ja vad tror ni om James Camerons nästa (stor)film? Själv har jag gått och väntat på den länge men efter den här trailern så avtog den kännslan något.

Visst kommer jag sitta med 3D glasögonen på näsan och se den under premiärhelgen iaf, men inte blev jag direkt imponerad.

EDIT:

Samtidigt är det väl svårt att riktigt veta hur filmen kommer att vara i 3D när trailern bara kan visas i 2D.

EDIT 2: Nu är den officiella trailern ute och den ser riktigt bra ut.

Klicka här för att se den -> TRAILER.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Helt klart sevärt imo, tycker sällan det kommer filmer värda att se.

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot Camerons nya film länge, dock utan att ha någon aning om något mer än bara titeln. Såg trailern idag och (alltså bara baserat på den) blev riktigt besviken. Gillar inte alls den visuella stilen, där man helt struntar i att försöka få CGIn realistisk, utan hoppar på Pixar/Disney-stilen.

Naturligtvis är ju en film mycket mer än det visuella, men jag hade hoppats på något mer än ännu en animerad rulle med några "in-bluesceenade" skådespelare.

Men som den Cameron-fan jag är så kommer jag självklart att se filmen, utan tvekan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser framemot den. James Cameron är en av de bästa IMO.

Permalänk

Ser inte jätteupphetsande ut, men jag ser fram emot den. Lär va cool, 3d kan säkert höja känslan ytterligare.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Ser inte jätteupphetsande ut, men jag ser fram emot den. Lär va cool, 3d kan säkert höja känslan ytterligare.

En av de bästa? Han är bäst.

Fick erbjudande att se 20 minuter av filmen på SF med 3D glasögonen men frugan jobbade natt så jag hade ingen möjlighet.

Tydligen ska den helt sjukt snygg i 3D (citerar)

TIME magazines redaktör Joshua Quittner.

- Jag kunde inte skilja på det verkliga och det animerade, trots att jag förstod att en tremeters blåspräcklig snubbe knappast kunde vara verklig. Det jag såg skakade om mig och fångade mig så att jag nästa morgon hade en märklig känsla av att vilja återvända dit, som om Pandora var verkligt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Med 3D glasögon blir det nog en häftig upplevelse. Men trailern var ju inte alls imponerande på något plan faktiskt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Eh, varför länkar du till aftonbladet? Nu får du förklara dig!

Bättre länk: http://www.apple.com/trailers/fox/avatar/

Jag måste säga att den ser klart intressant ut. Dock ser den på tok för CGI-aktig ut, de som påstår att de där blåa varelserna ser realistiska ut måste ljuga eller vara efterblivna. Ser riktigt uselt ut faktiskt om man ser till realismen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, varför länkar du till aftonbladet? Nu får du förklara dig!

Bättre länk: http://www.apple.com/trailers/fox/avatar/

Jag måste säga att den ser klart intressant ut. Dock ser den på tok för CGI-aktig ut, de som påstår att de där blåa varelserna ser realistiska ut måste ljuga eller vara efterblivna. Ser riktigt uselt ut faktiskt om man ser till realismen.

Här är en ännu bättre länk (så slipper man Appels konstiga format)

http://www.traileraddict.com/trailer/avatar/trailer

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

För allas trivsel ändrar jag länken i första posten

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Blev inte särskilt imponerad av trailern. Men se den ska jag allt!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Korsordsguru

Klart man kommer kolla filmen men tror inte heller den kommer vara något speciellt. Produktionen i sig kommer säkert vara helt oklanderlig och CGI:n jättesnygg o.s.v. men tvivlar på att story och manus skulle vara bättre än valfri annan ultrakommersiell storfilm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har sett fram emot den sen jag hörde att han hade ett nytt projekt på G. Däremot vet jag ingenting om den och tänker undvika trailers osv. och se den utan några förväntningar

Permalänk
Medlem

Att se previewen med 3D-glasögon var väldigt tufft.
Några av dom jag såg filmen med, som aldrig hade hört något om den tidigare, insåg inte att allt var gjort i 3D.

Jag brukar nästan aldrig gå på bio annars, men denna ska garanterat ses.

Permalänk
Medlem

Älskar Camerons filmer, lätt att det blir bio för min del. Har vi några 3d biografer i Göteborg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Älskar Camerons filmer, lätt att det blir bio för min del. Har vi några 3d biografer i Göteborg?

Bergakungen har en eller två salonger där de har möjlighet att visa 3D vad jag vet

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Bergakungen har en eller två salonger där de har möjlighet att visa 3D vad jag vet

Tackar för tipset...

Permalänk

Finns nog ingen risk att den kommer blandas ihop med http://www.imdb.com/title/tt0938283/

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

En skribent på filmtipset har skrivit bra och intressant fakta om Avatar. Som ni kan läsa här.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Finns nog ingen risk att den kommer blandas ihop med http://www.imdb.com/title/tt0938283/

Inte hört talas om Avatar tidigare men efter den länken så vill jag ha kall vinter redan nu!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

From the director of Titanic, denna film måste jag se!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Nu är den officiella trailern ute. IMO Så ser den riktigt bra ut.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Finns det någon lista över 3d-kapabla biografer i Sverige? Misstänker att det är helt kört här i Norrland.

Jag tycker fortfarande att allt datorgenererat ser just för datorgenerat ut, i alla fall sett i 2-d. Jag är övertygad om att det kommer att vara en storslagen upplevelse för de som har möjligheten att se den i 3d (jag har aldrig sett någon ny film i 3d, och jag antar (och hoppas) att vi inte länge pratar det vanliga med en blå/röd plastfolielens), men för oss andra är det alltså ytterligare en (väl-)animerad rulle?

Jag menar, T-1000 i Terminator 2 såg ju - om än naturligtvis mycket mindre detaljrik - mer verklighetstrogen än de blå varelserna.

Edit: Jag syftar naturligtvis bara på den visuella biten. Jag är som sagt en stor Cameron-fan, och förväntar mig i övrigt inget annat än ett mästerverk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Finns det någon lista över 3d-kapabla biografer i Sverige? Misstänker att det är helt kört här i Norrland.

Jag tycker fortfarande att allt datorgenererat ser just för datorgenerat ut, i alla fall sett i 2-d. Jag är övertygad om att det kommer att vara en storslagen upplevelse för de som har möjligheten att se den i 3d (jag har aldrig sett någon ny film i 3d, och jag antar (och hoppas) att vi inte länge pratar det vanliga med en blå/röd plastfolielens), men för oss andra är det alltså ytterligare en (väl-)animerad rulle?

Jag menar, T-1000 i Terminator 2 såg ju - om än naturligtvis mycket mindre detaljrik - mer verklighetstrogen än de blå varelserna.

Edit: Jag syftar naturligtvis bara på den visuella biten. Jag är som sagt en stor Cameron-fan, och förväntar mig i övrigt inget annat än ett mästerverk.

Vart i norrland bor du? Jag kommer att kunna se den i Umeå eftersom de kan visa 3D film där. Dock så hoppas jag att de ger ut en version otextad eftersom det kommer annars förstöra en del av filmupplevelsen.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Tycker den var rätt snygg dock käns de blå sakerna lite stela spec i ansiktet.
Dock ogillar jag de mesta filmer när allt ska lösas med våld osv. vilket denna antyder starkt på att militären inte bryr sig ett skit

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Den nya trailern känns betydligt bättre än den förra. Får hoppas att filmen är bra!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Vart i norrland bor du? Jag kommer att kunna se den i Umeå eftersom de kan visa 3D film där. Dock så hoppas jag att de ger ut en version otextad eftersom det kommer annars förstöra en del av filmupplevelsen.

Alla 3d-filmer körs utan text när dom visas i 3d.

Jag har sett trailern i 3d och visuellt verkar den riktigt häftig, men det är nog ingen vidare film. Cameron har ju inte gjort något intressant på 10 år, och innan dess har han bevisat att just det visuella är det enda han kan.

Permalänk
Medlem

James Cameron har hittills inte gjort en enda dålig film.
Michelle Rodriguez.

nuff said.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Alla 3d-filmer körs utan text när dom visas i 3d.

Jag har sett trailern i 3d och visuellt verkar den riktigt häftig, men det är nog ingen vidare film. Cameron har ju inte gjort något intressant på 10 år, och innan dess har han bevisat att just det visuella är det enda han kan.

Han har inte gjort så mycket heller, 2 serier och en film?

Jag tycker dock att filmen verkar ha en jäkligt nice handling, känns lite som district 9 att människorna är de onda typerna.

Och Michelle Rodriguez tycker jag är ett bra val

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Finns det någon lista över 3d-kapabla biografer i Sverige? Misstänker att det är helt kört här i Norrland.

Jag tycker fortfarande att allt datorgenererat ser just för datorgenerat ut, i alla fall sett i 2-d. Jag är övertygad om att det kommer att vara en storslagen upplevelse för de som har möjligheten att se den i 3d (jag har aldrig sett någon ny film i 3d, och jag antar (och hoppas) att vi inte länge pratar det vanliga med en blå/röd plastfolielens), men för oss andra är det alltså ytterligare en (väl-)animerad rulle?

Jag menar, T-1000 i Terminator 2 såg ju - om än naturligtvis mycket mindre detaljrik - mer verklighetstrogen än de blå varelserna.

Edit: Jag syftar naturligtvis bara på den visuella biten. Jag är som sagt en stor Cameron-fan, och förväntar mig i övrigt inget annat än ett mästerverk.

Luleå kan väll visa 3d? inte säker men men...

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)