Behöver hjälp med webbhotell och domän

Permalänk

Behöver hjälp med webbhotell och domän

Hej alla,

Tänkte lägga upp en flashbaserad sida som jag gör med Adobe Lightroom. Jag aldrig har lagt upp hemsidor förut och är således helt grön inom ämnet och kan därför behöva lite hjälp. Som webhotell fick jag tips om ManuFrog och för domän (.com) blev jag tipsad om Loopia. Nu vet jag inte hur mycket utrymme jag kommer behöva men sidan är en enkel sådan gjord i flash och kommer innehålla runt 30st bilder (runt 350kB styck). Räcker 350MB utrymme och 10GB trafik/överföring tror ni?

Alla tips och kommentarer uppskattas!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Japp räcker och blir över

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kanon, tack. Är det något annat man behöver tänka på eller är det bara att köra på?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Jag köpte manufrog + loopia för några veckor sedan, funkar toppen. Läs dock guiden om hur du ändrar namnservers från loopias till manufrogs så ska det inte vara några problem. Vill även rekommendera Filezilla som FTP-klient. Gratis och riktigt bra!