Permalänk
Proffsmoddare

Väggmålning i biorum

Har just fått första steget klart i mitt lilla projekt.

Steg två blir en massiv wolverine målning som ska påbörjas i eftermiddag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Coolt!

Hur gör du? Projicerar (stavning?) du bilden på väggen och ritar av konturer eller kör du på frihand?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt... Hur har du tänkt senare med möblering och dyl? Nga andra färger på resterande väggar?
Vill gissa att detta blir den bakersta väggen när allt blir klart

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Proffsmoddare

Detta är faktisk bakre högervägg. Lite svårt att se på bilden men här är 2 bilder som ger mer överblick

Den stora Wolverine målningen ska sitta framme vid duken på vänstersidan så det blir att flytta undan lite från väggen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Coolt!

Hur gör du? Projicerar (stavning?) du bilden på väggen och ritar av konturer eller kör du på frihand?

Jag fick tag i en gammal overheadprojektor på jobbet som skulle kastas trots att den fungerar perfekt. Så det vara bara att fixa lite overheadfilm till skrivaren och sätta igång.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snyggt!
Fan, blir bara mer och mer avis på ditt hus
Jag vill också ha ett hemmabiorum

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vilken Wolverine-bild ska du använda? Finns ju en hel del att välja mellan skulle jag tro. :>

Permalänk

Usch jag blir så avundsjuk på alla som har ett biorum

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Proffsmoddare

Såja !! Konturerna klara på målning nr2

Nu har man en massa timmar framför sig med en liten pensel och en massa kaffe

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Helt sinnesschukt snyggt! Tycker att du ska köpa en ny soffa med samma färg som fotöljerna

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjoooberg
Helt sinnesschukt snyggt! Tycker att du ska köpa en ny soffa med samma färg som fotöljerna

Det kommer Soffan fick jag av morsan och är enbart provisorisk

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Sjukt snyggt Wolverine

Dålig syn eller ser man en laphroaig på hyllan ?:p

ingen laphroaig på hyllan Highland park 12 & 15, Glenmorangie, Ancnoc, The Tyrconnell, Clynelish 12 och Clynelish Destillers ed står där

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hur gör du med konturerna? Helt på frihand eller nån idé med overhead-papper osv.?

Själv lite sugen på nåt liknande

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
ingen laphroaig på hyllan Highland park 12 & 15, Glenmorangie, Ancnoc, The Tyrconnell, Clynelish 12 och Clynelish Destillers ed står där

Skit också, nåväl det är inget fel på en highland park heller:)

RedFlip: hm bra fråga, sånt här är intressant dock vet jag att jag inte kommer å göra nåt sånt.. så vitt jagvet

Overhead känns ju trevligast men med tanke på vad wolverine gör så vore jag inte överraskad om han kör på frihand

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!
och det var inget fel på sprithyllan heller

Permalänk
Proffsmoddare

lite framsteg

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Permalänk
Medlem

Brutalt... Helt stum...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Fint
Dock så får man ju vara beredd på att inte kunna möblera där om man vill ändå se motivet etc.

Du tyckte inte förslagen på irc var bra då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Åh, om man ändå hade en sådan talang..

Tragiskt vitmålade väggar har jag :/

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Proffsmoddare

Nu börjar det närma sig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fa falls... jag som trodde att du skulle göra lite annorlunda mot alla andra.. Hade varit coolare ifall du hade målat hela swec redaktionen istället för karraktärer från filmer... men men.. snyggt var det ändå

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Fa falls... jag som trodde att du skulle göra lite annorlunda mot alla andra.. Hade varit coolare ifall du hade målat hela swec redaktionen istället för karraktärer från filmer... men men.. snyggt var det ändå

Sorry men har du sett swec red?? Inget jag skulle vilja ha på väggen tbh

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sorry men har du sett swec red?? Inget jag skulle vilja ha på väggen tbh

Isf sant... men du hade ju kunnat målat det i still med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Det kommer Soffan fick jag av morsan och är enbart provisorisk

Haha, göttgött! Det ända som jag tycker ska ändras nu är "trapp-mattorna"! Dom ser förjävliga ut faktist (Ledsen)

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjoooberg
Haha, göttgött! Det ända som jag tycker ska ändras nu är "trapp-mattorna"! Dom ser förjävliga ut faktist (Ledsen)

Hela trappan med spalje ska svartlackeras

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Hela trappan med spalje ska svartlackeras

Är det verkligen en bra ide? När jag jobbade med min styvfar för några år sedan gjorde vi detta åt en snubbe vi bygge om hos. Tyckte det verkade svårt att hålla riktigt rent.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Är det verkligen en bra ide? När jag jobbade med min styvfar för några år sedan gjorde vi detta åt en snubbe vi bygge om hos. Tyckte det verkade svårt att hålla riktigt rent.

Det är möjligt men då får man jobba hårdare för svart ska det bli

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Det är möjligt men då får man jobba hårdare för svart ska det bli

Rätt inställning:)

Blir ju riktigt nicce ditt biorum:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b