Någon som vet namnet på detta spel?

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet namnet på detta spel?

Spelet är en blandning mellan action och äventyr tror jag. Man är en brud klädd i grönt och ska rädda sin kompis (en gris/vildsvin eller något liknande) som har blivit kidnappad och påväg att bli skickad till ett slakthus. Under spelets gång får man någon slags båt som man kan (och måste?) använda för att ta sig mellan olika ställen. Vyn är likadan som i World of Warcraft. Kameran är alltså bakom karaktären.

Om jag kommer ihåg rätt så börjar spelet utanför en stor fyr där man direkt får börja slåss med ett par fiender som attackerar byn man bor i eller liknande.

Spelet finns till PC och till Playstation 2 vad jag vet. Det kanske finns till andra konsoller också. Jag skulle gissa på att spelet är från 2000 talet.

Vissa saker som jag skrivit här kanske inte stämmer riktigt till 100% men det är på ett ungefär vad jag kommer ihåg av spelet.

Permalänk
Testpilot

Kan det vara Beyond Good & Evil? gjorde en Googlesökning på game girl lighthouse pig ps2

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte han tänker på Zelda, då blir jag.... besviken =/
PC och PS2 talar väl emot

Permalänk
Medlem

Det låter absolut som Beyond Good & Evil. Som för övrigt är ett helt sjukt bra spel. Enligt mig ett av förra generationens bästa spel tom. Det finns till PC, PS2, GC och Xbox. Hjältinnan heter Jade och grisen du snackar om heter Pey'J.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Främling
Legend of Zelda...

http://www.zelda.com/universe/game/phantomhourglass/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Hoppas verkligen inte han tänker på Zelda, då blir jag.... besviken =/
PC och PS2 talar väl emot

ingen fara då det spelet INTE Finns till PS2 eller pc officielt

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Främling
Legend of Zelda...

http://www.zelda.com/universe/game/phantomhourglass/

För det första är Link i allra högsta grad av manligt kön, och för det andra så har det aldrig någonsin släppts ett Zelda-spel varken till Sony's konsoler eller till PC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
För det första är Link i allra högsta grad av manligt kön, och för det andra så har det aldrig någonsin släppts ett Zelda-spel varken till Sony's konsoler eller till PC.

Det stämmer förstås... såg bara grönt framför ögonen. Beyond Good and Evil måste det vara.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Främling
Det stämmer förstås... såg bara grönt framför ögonen. Beyond Good and Evil måste det vara.

hade vart sjukt kul om du har rätt om spelet dock

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Jo, det måste ju vara BG&E. Jag kan tipsa om att det går att köpa från GOG för ynka 70 kronor (utan DRM!).

Permalänk
Medlem

Jepp, måste vara BG&E. Köpte det på STEAM för ett par veckor sedan, kostade knappt något. Sjukt bra spel.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder