Nokia planerar netbook

Permalänk
Melding Plague

Nokia planerar netbook

Den finska telekomjätten Nokia dyker in på nya marknader med en GPS-utrustad netbook.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jag gillar looken och de specs man fått se hittills. Det återstår att se vilken Atom-processor de sätter i den, hur mycket RAM, vilket OS och den faktiska batteritiden kontra Nokias utlovade 12 timmar. Håller den måtten och prisnivån någorlunda acceptabel blir det ett köp i sinom dit. Det faktum att den är fläktlös gör mig bara ännu mer sugen!

Kul att se Nokia ge sig in på laptop/netbookmarknaden dessutom. Ju fler tillverkare desto mer konkurrens desto lägre pris för oss konsumenter, good job!

Permalänk
Medlem

Äntligen en netbook med lite högre upplösning på skärmen!

Hoppas bara priset landar på en okej nivå.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Tycker den är riktigt snygg och gillar väldigt mycket att den har HDMI. Har tittat efter en netbook med HDMI. Gillar också att den är så pass sval så ingen fläkt behövs så den är helt tyst förutom ljudet från hårddisken. Kan mycket väl bli ett köp för min del.

Enda nackdelen jag tror den verkar ha är att den troligtvis bara har 1GB RAM, då jag har för mig att Microsoft kräver det för den billigare netbook-licensen av Windows 7? Så jag undrar hur smidigt det är att uppgradera det till minst 2GB?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

HDMI! Det var som fan!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Tycker den är riktigt snygg och gillar väldigt mycket att den har HDMI. Har tittat efter en netbook med HDMI. Gillar också att den är så pass sval så ingen fläkt behövs så den är helt tyst förutom ljudet från hårddisken. Kan mycket väl bli ett köp för min del.

Enda nackdelen jag tror den verkar ha är att den troligtvis bara har 1GB RAM, då jag har för mig att Microsoft kräver det för den billigare netbook-licensen av Windows 7? Så jag undrar hur smidigt det är att uppgradera det till minst 2GB?

Efter köp:
Byte av HDD till SSD = tystare, svalare och än längre battid.
Byte av RAM till 2GB förutsatt att det finns plats för 2 stickor. Men brukat krävas att hela skalet avlägsnas och garantin bryts.

Fan blev sugen på en netbook själv nu!

Permalänk

Vekar riktigt bra! Blir en sån om priset är det rätta. Och att det är Nokia gör ju inte saken sämre

Permalänk

Woop!
En netbook från Nokia, nu blev det ju genast intressant

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Ser ruskigt dyrt ut för att vara en netbook.

Permalänk
Medlem

Stilren...Ska man nog titta närmare på...

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fIHWM4liM2g&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fIHWM4liM2g&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas den kommer innan eller på första kvartalet 2010 och att prislappen inte blir mycket över 5000kr.

Väntar på 2 Sept. då mer information släpps

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Äntligen en netbook med lite högre upplösning på skärmen!

Hoppas bara priset landar på en okej nivå.

Precis. 1024x600 är för liten upplösning. om de menar 1280x720 när de säger HD så blir det en väldigt intressant dator bara inte priset drar iväg.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

2cm aluminiumskal är inte illa...

Permalänk
Medlem

snygg, men varför sån stor svart ram runt skärmen? kunde väl knåpat dit en större skärm så att man slapp ramen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
snygg, men varför sån stor svart ram runt skärmen? kunde väl knåpat dit en större skärm så att man slapp ramen...

Då skulle igen vikten och framför allt priset stiga.
_________

Den såg riktigt trevlig ut! Reklamfilmen var inte dålig den heller, hoppas nu att den lever upp till förväntningarna och att Nokia fortsätter inom netbooksbranschen!

Permalänk
Medlem

Om specifikationerna stämmer, och att den har 12 timmars batteritid verkar den bli helgrym! Undra vad prislappen hamnar på

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Nice, hoppas den kommer innan eller på första kvartalet 2010 och att prislappen inte blir mycket över 5000kr.

Jo, vill ju inte betala alltför mycket för en relativt klen dator med Atomprocessor. Runt 4000kr är nästan max av vad jag kan tänka mig, oavsätt hur snygg eller energisnål den är.

Men nu så läste jag detta om att den ska kosta $799? Vilket i så fall blir runt 8000kr här i vanlig mening. Om detta stämmer så är det mycket möjligt att den har en 120GB SDD istället för en gammaldags 120GB HD. Medan SDD är trevligt så är det mest en onödig utgift jag inte vill ha.

Permalänk

atom 330 på den kanske?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Lästa på dn.se tror jag, att den skulle ha en ssd.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Happ, då blir det ännu ett inköp igen. Ser rejält läcker ut! Hoppas på en bra review när den kommer.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Jo, vill ju inte betala alltför mycket för en relativt klen dator med Atomprocessor. Runt 4000kr är nästan max av vad jag kan tänka mig, oavsätt hur snygg eller energisnål den är.

Men nu så läste jag detta om att den ska kosta $799? Vilket i så fall blir runt 8000kr här i vanlig mening. Om detta stämmer så är det mycket möjligt att den har en 120GB SDD istället för en gammaldags 120GB HD. Medan SDD är trevligt så är det mest en onödig utgift jag inte vill ha.

8000? Fifan Då ska den fanimej ha en Intel G2-SSD för att jag ska köpa Men denna ser faktiskt ut som en dator jag skulle kunna tänka mig.... hoppas bara tangentbordet är rätt.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte sitter ek sketen atom 1,6 i den :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken snygg dator. Det intressanta är vad priset hamnar på. Jag tippar på runt 5K kr, om dyrare inget intressant.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Vilken snygg dator. Det intressanta är vad priset hamnar på. Jag tippar på runt 5K kr, om dyrare inget intressant.

Håller med, och kostar den 5k kr så är det imo inte en netbook längre -.-

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Hmmm ... Vågar man hoppas på Nvidia Ion i den?
SSD skulle den ha läste jag någonstans ( IDG tror jag att det var ,antagligen ett rykte?)

Och sen, klarar den av att maxa Crysis? och, "perfekt till HTPC".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Ser ut som Vista eller 7 på videon... Hade nog hoppats på något roligare när en sådan stor aktör gav sig in i leken...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HikiSpray
Hmmm ... Vågar man hoppas på Nvidia Ion i den?
SSD skulle den ha läste jag någonstans ( IDG tror jag att det var ,antagligen ett rykte?)

Och sen, klarar den av att maxa Crysis? och, "perfekt till HTPC".

Har den Ion och en SSD från Intel så köper jag den, kosta vad det kosta vill!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Jo, vill ju inte betala alltför mycket för en relativt klen dator med Atomprocessor. Runt 4000kr är nästan max av vad jag kan tänka mig, oavsätt hur snygg eller energisnål den är.

Men nu så läste jag detta om att den ska kosta $799? Vilket i så fall blir runt 8000kr här i vanlig mening. Om detta stämmer så är det mycket möjligt att den har en 120GB SDD istället för en gammaldags 120GB HD. Medan SDD är trevligt så är det mest en onödig utgift jag inte vill ha.

Hur får du 799$ till 8000kr?
Det blir runt 5600kr om inte dollarn stiger och lägger sig runt €uron.. vilket .. inte kommer att ske.

KÖP!

edit: du kanske slängde på moms m.m på ditt pris.