Permalänk

Travmanager

hej. jag har ett program som heter travmanager eller som de nya heter: TMBOT manager. jag använder de programmet till ett MMORPG spel som heter travian. med de programmet så ska de underlätta spelandet för mig d.v.s om ja ska åka iväg kan ja ha de programmet där jag lägger in vad för byggnader som ska byggas eller om den ska plundra råvaror till mig och sånt, detta programmet har funkat utmärkt för mig ända tills nu då de hela tiden står : "ingen passande farm hittades" när den ska skicka iväg mina trupper på plundring.
jag har massvis med trupper hemma och massor av farms men ändå skickar den inte iväg mina trupper, den bygger inga byggnader heller, helt enkelt: den funkar inte som den gjorde innan.

jag pratade med en polare och hans funkar utmärkt precis som de ska göra men mitt funkar bara inte. Nån som kan hjälpa mig med vad de kan vara för fel osv?

Tacksam för hjälp!
/krille

Permalänk
Inaktiv

Från travians regler:

§6 Användning av hjälpmedel
Användning av något hjälpmedel som script eller botar som till exempel utför automatiska åtgärder som byggnationer eller förflytta trupper är otillåtet. Detta spel får endast spelas med en vanlig Internetwebbläsare. Ytterligare, så är det otillåtet att använda script för att ändra källkod av sidor från Travian (till exempel Greasemonkey). Vidare, scripts och botar som orsakar kännbar server-användning som till exempel kartscannings-verktyg är också otillåtet.

Permalänk
Medlem

De har antagligen gjort någon ändring i kod. Ändringar i javascript och HTML räcker nog mer än väl för att boten inte ska kunna följa sitt mönster och måste uppdateras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
De har antagligen gjort någon ändring i kod. Ändringar i javascript och HTML räcker nog mer än väl för att boten inte ska kunna följa sitt mönster och måste uppdateras.

Okej hur ändrar man tillbaka då?

Permalänk
Medlem

Se till att bli anställd som utvecklare hos dem som har gjort travian, skriv om koden så att den är kompatibel med travmanager.

Lycka till!

Eller så uppdaterar du travmanager om det finns en update.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
Se till att bli anställd som utvecklare hos dem som har gjort travian, skriv om koden så att den är kompatibel med travmanager.

Lycka till!

Eller så uppdaterar du travmanager om det finns en update.

jag har uppdaterat den och installerat om det oxå men de hjälper inte