Överskridna produktvillkor?

Permalänk

Överskridna produktvillkor?

Beställde ett par Z-5500 från Webhallen igår kväll vid halv 19-tiden. Fick kollinummer och mer information idag, och nu när jag kollade så stod det:

"27 aug kl 19:16 Avvikelse Posten, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad"

Vad menar dom med det, och vad är det som händer?
Förstår inte riktigt... Z-5500 väger ungefär 24 kg. Det bör ju inte vara några problem?

Det ska väl inte behöva krångla såhär? Webhallen bör ju inte göra några såna fel som överskrider postens villkor? Trodde de hade koll :s

--

Beställde även från inet.se, och kollade precis. Det står något om fakturor och summan på allting, men jag har ju redan betalt?

Notera att det är första gången jag handlar av inet, haha

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det så att Postens tjänst som webhallen valde har en maxvikt på 20kg. Då dom förmodligen har en postbil som kommer och hämtar paketet åt dom, så har nog inte föraren tid att kolla närmare på det utan att bara ta emot paketet.

Detta medför att webhallen överskridit postens produktvillkor för den tjänsten som var vald, vilket kan medföra eventuella förseningar.

Permalänk

tack för svaret!

Vems fel är det att det blir såhär? Jag menar, det ska det väl inte trots allt?
Innebär det att jag kommer få betala extra för vikten, eller hur ligger det där till?
Känns som att jag kommer få vänta tills på måndag, haha. Trist :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robalicious
tack för svaret!

Vems fel är det att det blir såhär? Jag menar, det ska det väl inte trots allt?
Innebär det att jag kommer få betala extra för vikten, eller hur ligger det där till?
Känns som att jag kommer få vänta tills på måndag, haha. Trist :/

inga extra kostnader för dig, betyder bara att det tar längre tid, men å andra sidan så hade det tagit lika lång tid eller längre om de skulle bökat med pallfrakt eller dyligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här frågan är ställd ett antal gånger för övrigt, här svarar dustin på den
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=906...

kontentan är att det blir mycket billigare för kunden om man tar ett överviktigt paket än att pallpacka godset.

Permalänk

Okej, tack så jättemycket för svaret

Får hoppas på att det möjligtvis ändå kommer imorgon. Från stockholm till västerås trots allt. Och tid har de väl på sig.

Man får väl som sagt hoppas

Permalänk

Förresten, glömde fråga..

Beställde även från inet.se, och kollade precis. Det står något om fakturor och summan på allting, men jag har ju redan betalt?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robalicious
Förresten, glömde fråga..

Beställde även från inet.se, och kollade precis. Det står något om fakturor och summan på allting, men jag har ju redan betalt?

Har du betalt är det helt enkelt betalda fakturor som listas. Se det som kvitton.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015