Lag Spikes i Far cry 2

Permalänk

Lag Spikes i Far cry 2

Hej, jag har köpt en ny dator och jag har testat wow och gta4 utan några problem, men när jag testa far cry 2 så får jag små lag spikes när jag springer framåt eller åker bil. Har:

AMD phenom 2 x3 720 2,8G Black edition
XFX radeon HD 4890 gddr5 1G XXX version
Gigabyte GA-M720-US3
550W Corsair CMPSU-550VXEU
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2

Kör på vista ultimate x64

Har det med några drivrutiner att göra?

Permalänk
Medlem

Det låter faktiskt nästan som att ditt nätagg har lite mycket att göra i vissa situationer. Alternativt kan det vara drivrutinerna. Det är lika bra att uppdatera till de nyaste: det kan ju inte skada?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Ok, sen hitta jag nån hotfix till spelet för ati korten som jag ska prova när jag kommer hem, och jag har bara haft grejerna i 2 dagar så jag har inte uppdaterat allt. Tack för tipset

Permalänk

550W Corsair borde klara de grejerna tycker man. Prova hotfixen vet jag

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Absolut inget fel med nätaggregatet kan jag lova dig! de nätaggregatet klar av väldigt stora påfrestningar.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

Har samma problem, men jag har:

Core i7 920
ASUS P6T Deluxe V2
XFX 260 GTX
3 GB OCZ Platinum 1333MHz

Vista X64 Ultimate

Permalänk

Jag testa hotfixen men det hjälpte inte men däremot om jag kör på Directx9 istället för 10 så funkar det utan problem, har ingen anning om vad det kan vara med jag tror att det måste någ vara nåt met grafik kortet.

Permalänk
Medlem

Uppdatera DX10?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag prova att uppdatera dx 10 men det funka inte heller men en kompis sa till mig att han trode att kanske prossesorn bushastighet med grafikkortets bushastighet bliv det som nån flaskhals model eller nåt sånt prata han om :).

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders111
Jag prova att uppdatera dx 10 men det funka inte heller men en kompis sa till mig att han trode att kanske prossesorn bushastighet med grafikkortets bushastighet bliv det som nån flaskhals model eller nåt sånt prata han om :).

Han visste nog inte vad han pratade om...

Permalänk
Medlem

Kolla här: http://forums.tweakguides.com/showthread.php?t=6556&page=38, kanske kan vara till någon hjälp.

"For those who have sudden drops in frame rate, when this happens try ctrl, alt and del out and then back into the game. For me, and it doesn't happen too often, this works and this is also a trick for crysis warhead, I think it may be a cache or memory problem."

Hoppas att du har koll på din Pagefile?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag har kollat min fps medans jag kör och den ligger jämt runt 40 fps hela tiden även när det lagar så ändras inte fps. Jag kan inte CTRL ALT DEL från spelet för att jag kan inte få ner spelet hur jag än gör.

Permalänk

Jag har nu märkt att efter att jag hade kört wow em par timmar i ett varmt rum så börja jag får samma lag som i far cry 2 fast inte lika mycket, kan det vara att processorn eller att hela datorn blir för varm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders111
Jag har nu märkt att efter att jag hade kört wow em par timmar i ett varmt rum så börja jag får samma lag som i far cry 2 fast inte lika mycket, kan det vara att processorn eller att hela datorn blir för varm?

Öppna ett fönster o se om det blir bättre?

Permalänk
Inaktiv

kolla temperaturerna? o_O

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Han visste nog inte vad han pratade om...

Men dom förgyller ens vardag med sitt skit snack

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men dom förgyller ens vardag med sitt skit snack

Hehe. Eller så river man sitt hår.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Hehe. Eller så river man sitt hår.

Hehe, jo det kan hända.. bäst att undvika då jag är redan tunnhårig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.