de 10 mest krävande pc-spelen?

Permalänk
Medlem

de 10 mest krävande pc-spelen?

Tja! Undrar om någon skulle kunna lista de typ 10 mest krävande/snyggaste/verkligaste spelen till Pc!

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Jag kan inte 10 men Crysis och Gta IV är väl bland dom 10 mest krävande spelen, iaf om man vill ha det riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Gta 4 borde platsa

Permalänk
Medlem

Flight simulator X skulle jag också gissa på

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk

Crysis Warhead, Crysis, GTA 4, Flight Simulator, Empire Total War.
Något sådant tror jag

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk

Arma II är vad jag hört ett av dom absorlut mest krävande spelen som finns ute just nu...
varför undrar du??

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R Clear Sky.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

FSX, GTA IV och crysis skulle jag tro.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

*Crysis
*Supreme Commander
*Empire: Total War
*Alla som kör på Unreal Engine 3
*Company of Heros
*Black & White 2
*Arma 2
*GTA4
*Oblivion
*S.T.A.L.K.E.R

Vet inte hur jag ska sortera dom så jag låter det vara osagt finns säker många andra som ska in isället så var god ooch modifera min lista om ni tyckte den var hyffsad

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Cryostasis och DCS:Black Shark borde få vara med också.

Med dator i sign hade jag 15 fps i Black Shark utan att vara på högsta settings.
Cryostasis maxat, 15-20.

Är verkligen Unreal Engine 3 så värst krävande? Har inte spelat många spel baserat på den, bara AA3, typ.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

mass effect, jag tror den är baserad på UE3, fast jag tycker mass effect är mer krävande än UE3, måste vara kraftigt moddad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Surfer_boy
Arma II är vad jag hört ett av dom absorlut mest krävande spelen som finns ute just nu...
varför undrar du??

Roligt att pressa datorn =).

Är inte call of duty 5 ganska krävande med? Laggade för mig med ett hd4850 maxat.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
mass effect, jag tror den är baserad på UE3, fast jag tycker mass effect är mer krävande än UE3, måste vara kraftigt moddad

Mass effect krävande? Körde det på min gamla dator ( 2.4ghz amd single 9600GT 3mb ddr2 RAM) med hög grafik, tyckte inte att det laggade någon gång.

Kanske är något i koden som inte gillar multi threading eller dyl.

Visa signatur

omnibus locis fit caedes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Roligt att pressa datorn =).

Är inte call of duty 5 ganska krävande med? Laggade för mig med ett hd4850 maxat.

Det borde det inte göra, inte så krävande spel, men snyggt och kul.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sifear
*Crysis
*Supreme Commander
*Empire: Total War
*Alla som kör på Unreal Engine 3
*Company of Heros
*Black & White 2
*Arma 2
*GTA4
*Oblivion
*S.T.A.L.K.E.R

Vet inte hur jag ska sortera dom så jag låter det vara osagt finns säker många andra som ska in isället så var god ooch modifera min lista om ni tyckte den var hyffsad

Håller med att spelen på din lista är krävande på datorn, förutom för Black & White 2 - spelet är ju 4 år gammal och kräver en processorkraft på 1,6 ghz och 512 MB i ram.

Permalänk

Rankat efter hur det har presterat på min dator, kan vara ngn som ligger fel men detta är på ett ungefär. Rainbow Six Vegas 2 kan jag inte riktigt fatta att det laggar på högsta men det måste ju bero på Tom Clancys kassa spelmotor. Men måste att ARMA 2 har laggat mest av allt

*ARMA 2
*Crysis
*GTA 4
*The Last Remnant
*Company of Heroes (maxat)
*Fallout 3 (maxat)
*F.E.A.R 2 (maxat)
*Sims 3
*Rainbow Six Vegas 2
*Empire Total War

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Medlem

Mafia Wars på Face Book kanske!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Heh, jag körde oblivion på max med extra high res textures på min gamla burk som var en amd x64 dualcore 5200+, 4GB DDR2RAM (553) och ett HD4670
inget lagg alls, så nej.. inte speciellt krävande.

(däremot, om man installerar en dålig mod som heter castle seaview, så kan man få oblivion och lagga på en quad 905E, 4GB DDR3 (1066), HD4970 maskin!)

Edit: Sentence structure ftw!

Permalänk
Medlem

guitar hero 3?

Permalänk
Inaktiv

Personligen anser jag att en sån här lista är väldigt svår att göra rättvis, alla spel har ju varit krävande någon gång, ofta vid release. Men det finns ju praktexempel, typ Crysis och ARMA/ARMA2 samt Cryostasis. GTA4 är krävande för folk som inte kör Quads.

Kul att se spel listade dock, tråden skall följas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
guitar hero 3?

Haha, sämre optimerat spel får man ju leta efter. Minimum req är ett 8800 för några noter som ska åka över skärmen -.-

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med Everquest 2 nuförtiden? Har ju fått en del system att gå på knä.

Neverwinter Nights 2 hade så dålig motor att de snyggaste skuggorna blev avstängds i en patch. Ingen verkade ha ett system som klarade av att köra dessa.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

tetris 3d 2012

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

eq2 i och med att det mesta beräknades via cpu och motorn skrevs för singel cpus med gigantisk ghz. nu har motorn iofs blivit optimerad (2 cpus) och gpu:n har även fått börja hantera skuggor osv.

sen är vanguard, ännu ett mmo, ytterst krävande. jag kunde inte få spelet att fungera smärtfritt med 4870x3 och en 4ghz i7. det är grejjer det.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Personligen anser jag att en sån här lista är väldigt svår att göra rättvis, alla spel har ju varit krävande någon gång, ofta vid release. Men det finns ju praktexempel, typ Crysis och ARMA/ARMA2 samt Cryostasis. GTA4 är krävande för folk som inte kör Quads.

Kul att se spel listade dock, tråden skall följas.

Ingen nytta av Quad till Cryostasis dock, eftersom det körs på en kärna. I det fallet är hög GHz viktigast.

Crysis drar väl inte så mycket CPU? Eller har jag väldigt fel?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

World in Conflict är väl också krävande?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Dem enda spelen min dator har haft det tungt med är GTA IV, Crysis, ArmA2.
Dem spelen som inte är optimerade, GTA IV är skitkonsolernas portning, crysis, 100% satsning på grafik, 0 på att det faktiskt ska vara spelbart. ArmA2, ja bohemia behöver en ny spelmotor helt enkelt.

Annars så är det inte så särskilt tungt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Roligt att pressa datorn =).

Är inte call of duty 5 ganska krävande med? Laggade för mig med ett hd4850 maxat.

Cod5 är ju inte särskilt krävande alls. Men på ett så gammalt kort som HD4850 kan jag tänka mig att det finns lagg på högre upplösning och maxat.

GTA IV är hemskt dock...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Ingen nytta av Quad till Cryostasis dock, eftersom det körs på en kärna. I det fallet är hög GHz viktigast.

Crysis drar väl inte så mycket CPU? Eller har jag väldigt fel?

Jag nämnde inte Cryostasis i samband med Quads, utan det var GTA4. Cryostasis är bara grymt krävande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Dem enda spelen min dator har haft det tungt med är GTA IV, Crysis, ArmA2.
Dem spelen som inte är optimerade, GTA IV är skitkonsolernas portning, crysis, 100% satsning på grafik, 0 på att det faktiskt ska vara spelbart. ArmA2, ja bohemia behöver en ny spelmotor helt enkelt.

Annars så är det inte så särskilt tungt.

Vad får dig att påstå att dessa spel ska vara dåligt optimerade? De är krävande, inte dåligt opitmerade.