HIS säljer Radeon HD 4670 för AGP

Permalänk
Melding Plague

HIS säljer Radeon HD 4670 för AGP

Trots att PCI Express funnits i ett halvt decennium lanseras fortfarande grafikkort för den äldre AGP-standarden. Senast ut är ett Radeon HD 4670 från HIS.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

heh får köpa ett sådant till min gammla s939 dator ;D

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Avstängd

men dö nån gång då.

Permalänk

Men att dom orkar göra AGP grafikkort -,-" Finns inget intresse kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
men dö nån gång då.

Varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Men att dom orkar göra AGP grafikkort -,-" Finns inget intresse kvar.

Så att en person med en överklockad X2 4800+ skulle inte ha någon användning av detta kort?

Nåväl, jag har svårt att se vem kortet riktas till. Nog är väl HD3850 ändå mer kraftfullt? Enda anledningen att köpa det skulle väl vara strömförbrukningen...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag att "vilket slöseri" eftersom kortet antagligen inte får den bandbredd det behöver för att nå sin fulla kapacitet, men sen fattade jag att 46xx var äldre än 48xx (trots att jag för närvarande har ett 4850 har jag aldrig varit insatt i ATi-korten och hur gamla deras olika generationer är), och det kortet kanske inte behöver mer än agp-porten kan leverera? Men ja, jag undrar vad målgruppen är egentligen...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
Först tänkte jag att "vilket slöseri" eftersom kortet antagligen inte får den bandbredd det behöver för att nå sin fulla kapacitet, men sen fattade jag att 46xx var äldre än 48xx (trots att jag för närvarande har ett 4850 har jag aldrig varit insatt i ATi-korten och hur gamla deras olika generationer är), och det kortet kanske inte behöver mer än agp-porten kan leverera? Men ja, jag undrar vad målgruppen är egentligen...

46xx är egentligen nyare än 48xx då de släpptes efter. Men
Atis serier är uppbyggda såhär.
fösta siffran =serien. Andra siffran = prestanda/prisklass inom serien. Tredje brukar vara 5 eller 7 vilket är typ samma dock lite skillnad i klockfrekvens sen sista är offtast 0
Så nu borde du förstå:)

Målgruppen är nog folk med ganska bra processor men har Agp på moderkortet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att detta kort inte blir strypt av de processorer som oftast sitter på dessa gamla plattformar.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Har svårt att se att detta kort inte blir strypt av de processorer som oftast sitter på dessa gamla plattformar.

Det blir även strypt av APG porten.

Permalänk
Medlem

Troligen bara ett par fps, agp är ju rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Men att dom orkar göra AGP grafikkort -,-" Finns inget intresse kvar.

Det de (HIS) nog är intresserade av är att marknaden fortfarande vill ha AGP, finns gott om gamla moderkort i drift.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Jepp, skulle tro att det fortfarande finns en hyfsad marknad för ett AGP-kort som presterar hyfsat, är effektsnålt och kostar runt tusenlappen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte

Nåväl, jag har svårt att se vem kortet riktas till. Nog är väl HD3850 ändå mer kraftfullt? Enda anledningen att köpa det skulle väl vara strömförbrukningen...

Samma tanke här? 3850 borde vara jämförbart, eller kanske snabbare i många lägen?

Det här kortet känns lite väl överprissatt för den delen, men de passar väl på att mjölka ur de stackars AGP-användarna..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Japp, vi mjölkas på ordentligt

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

perfekt för att göra en htpc av, då man kanske har en gammal burk med vädelöst grafikkort kan man köra med detta så då klarar den 1080p gallant och hdmi"

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

Helt sjukt att lägga 1300 spänn skrotfärdiga dator, finns väll gamla 939 maskiner med X2or kanske och äldre P4 S478 på runt 3 GHz som pallar enklare spel, men ofta man vill lira på en sådan maskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
46xx är egentligen nyare än 48xx då de släpptes efter.

Ja ok, "sämre" då.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Jag tycker att HD4670 är mycket bättre, dom förbrukar mycket mindre ström och producerar mindre värme och dessutom så slipper jag byta nätaggregat.

Visa signatur

janee

Permalänk

Ok, var ju inte allt för positiv läsning. Men för en som mig som sitter på en burk med AGP-port och inte har någon plan på att uppgradera ännu, skulle inte detta funkar helt ok då?

Just nu sitter jag på:

P4 2.8ghz

4gb Ram

Geforce 7600GT Fabriksklockat

Windows xp, så använder mig bara av ca 3.2gb Ram.

Och ber om ursäkt för att jag bumpar en gammal tråd.