Rivatuner fläktreglering för ATI-kort?

Permalänk
Medlem

Rivatuner fläktreglering för ATI-kort?

Som rubriken lyder.

Jag får inte mitt hd4870 att fungera så jag kan bygga upp ett schema där fläkthastigheten styrs av temperaturen på kortet.

Hur F*n gör man? =(

Det verkar som att man måste har ett nvidia-kort för att kunna använda rivatuner fullt ut.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dattuz
Som rubriken lyder.

Jag får inte mitt hd4870 att fungera så jag kan bygga upp ett schema där fläkthastigheten styrs av temperaturen på kortet.

Hur F*n gör man? =(

Det verkar som att man måste har ett nvidia-kort för att kunna använda rivatuner fullt ut.

Du kanske ha fläktkabeln kopplad till moderkortet? Jag har det då min kontakt inte passar den på moderkortet och jag kan tyvärr inte göra ett schema pga det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte, jag har den kopplad i grafikkortet som vanligt, alltså, det är inte regleringen som är problemet, för jag kan ju ställa in fläkten på EN hastighet, typ 100%.

Men jag kan inte ändra ett skit!
Jag kan liksom inte skapa ett schema pga drivrutiner eller nått, och jag har testat med både gamla och nya, fungerar inte.

Är det någon som har mer kött på benen när det gäller rivatuner och ATI-kort?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

Jag körde ati tray tools för fläkt reglering, orkade inte pilla med riva för att kunna ändra parametrar & skit för mitt 4870x2.