Permalänk
Medlem

Photoshop CS2, Rörelseoskärpa

sitter och försöker få till rörelseoskärpa på en bild.
bilden är tagen i "farten" så där är redan lite rörelseosärpa men jag vill försöka lägga till lite till.
har använt snabbmask (som inte var så snabbt) för att markera det jag inte vill/vill ge oskärpa.

men när jag använder filtret rörelseoskärpa så får killen också en oskärpa på båda hållen vilket verkligen inte är snyggt.
bilden tycker jag blir lite snyggare när ger den ca 100 i avstånd och 0 i vinkel på rörelseoskärpa.

någon som vet vad jag gjort fel?
tanken är att Matti ska vara skarp i fokus och bakgrunden oskarp på grund av farten.

det borde finnas en markering sparad i filen.
markering -> läs in markering -> matti

rörelseoskärpa finns i:
filter -> oskärpa -> rörelseoskärpa

bilden (ca 25 MB)
fråga mig inte varför filen är så stor, är själv väldigt fundersam med tanke på att orginalfilen bara är på 1,7 MB

Permalänk
Medlem

Inte något pro alls på Photoshop men med mina små "noob"-skills så fixade jag det med ett nytt lager där Matti var borttagen. Bifogar .psd så får du se ^^

http://dl.getdropbox.com/u/782480/bild-1.psd Länken börjar fungera om ca 5minuter, från då inlägget var skrivet!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

jätteschysst!
så du kopierade lagret, klippte bort markeringen och lade på rörelseoskärpan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
jätteschysst!
så du kopierade lagret, klippte bort markeringen och lade på rörelseoskärpan?

Japp, rörelseoskärpa på det övre lagret där personen inte syns (bortklippt) och sedan ser man honom istället rakt igenom till det andra lagret.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!