Corsair släpper rymliga minnen för Core i5 och i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Är swappen avstängd? Det lär den inte vara med bara 4G och då är det ingen prestandaburk.

Det jag menade var prestanda för vad då? Jag förstår att man kanske behöver 8GB om man videoredigerar för att ha en "prestandaburk" men om man t.ex surfar,lyssnar på musik, tittar på film eller spelar är det ju pengar i sjön. ;P

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Normalt att kalla färgen på flänsen "American racing blue"

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
Normalt att kalla färgen på flänsen "American racing blue"

Minns inte vad jänkarna körde med förr i tiden, typ "bilracingens barndom", men länderna hade olika färger som t ex British racing green (right?). Förmodligen därifrån det kommer.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Jupps. Engelsmännen körde i grönt, italienarna i rött, tyskarna i vitt (som dom sen ändrade till silver då olackad aluminium sparade nått kilo ) och fransmännen i blått.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkst@r
Det jag menade var prestanda för vad då? Jag förstår att man kanske behöver 8GB om man videoredigerar för att ha en "prestandaburk" men om man t.ex surfar,lyssnar på musik, tittar på film eller spelar är det ju pengar i sjön. ;P

Om du aldrig stör dig på att datorn stoppar till ibland vid läsning/skrivning till swapfil så behöver du inte fundera på det nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartenKL
Om du aldrig stör dig på att datorn stoppar till ibland vid läsning/skrivning till swapfil så behöver du inte fundera på det nej.

Jag tror inte man stör sig på det förrens man har provat utan.
Men hur känns det med SSD? Är inte det störningsmomentet i princip borta då?

När jag körde utan swapfil hade jag för lite minne och datorn kraschade ibland.

Permalänk
Medlem

Vill man ha swap på SSD? Det lär väl sänka även den bästa ssd rätt snabbt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Vill man ha swap på SSD? Det lär väl sänka även den bästa ssd rätt snabbt.

Vad menar du med sänka?

Permalänk
Medlem

Den tål ju inte hur mycket skrivningar som helst och utan TRIM så lär den tappa prestanda dessutom.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

dessa finns ju också

Komplett har 8GB stickor, dock inte särskilt prisvärda...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=478290

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Hehe, jo visst, alla behöver inte så mycket. Hoppas dock inte att du sitter på Vista och tycker att det är tillräckligt bara

Jag har 2gb på vista och det funkar ju strålande Vad är det som inte skulle vara tillräckligt? (A)

(funderar på att uppgradera till 4gb om det finns någon bra anledning)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.