Tips på biliga gamepads?

Permalänk
Medlem

Tips på biliga gamepads?

Nån som har något tips på en bra billig gamepad i Playstation model.
Hade tänkt använda den till diverse Emulatorer (för en blast to the past) där t-bord inte passar särskilt bra.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Har en Saitec p990 dual analog som jag köpte på gamestop för 149 kr. Inte bästa kvaliten men duger fint.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Logitech Dual action för några år sen. De är rena kopior av Sony dual action till PS1. Mycket trevliga joypads. Men nu har båda drabbats av samma fel, först den ena sen den andra. De drar åt något håll utan att man gör nåt. Troligen nån microbrytare som pajat.
Jag kan ändå rekommendera dom om du hittar dom billigt för de är grymt sköna.

https://www.tradera.com/Logitech-Dual-Action-USB-Gamepad-for-...

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Xb360-kontrollen för PC är absolut inte billig (400kr = wtf) men till vissa emulatorer (Project64) så kan man använda den jättelätt (det finns redan en speciell kontrollmeny för den). Så jag rekommenderar den även om den inte är dyr.

Permalänk
Medlem

Jag kör en gamepad som liknar PS1/2 (även kanske 3an) med en turbo funktionen för 200kr från Game. Det är riktigt skön men det har varit lite knepigt att få igång analog och sånt till vissa PC spel, på emulatorer funkar det på en gång.

Ett program jag rekommenderar är Xpadder.

Permalänk
Medlem

Det går att köpa en Xb360-kontroll på ebay för ca 250 spänn ny. Har nyss beställt en.

Edit: 170 spänn blev det visst. Billigt iallafall.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080