VARNING för annons!

Permalänk

VARNING för annons!

http://www.sweclockers.com/market_show.php?id=45444

Jag vill varna för den här annonsen som jag halkade in på av en slump. En vän till mig köpte ett par högtalare av denna person för strax över ett år sedan. Klickar ni vidare på hans namn kan ni se hur han skrivit forumtrådar om dessa högtalare, som han tappat bort sladden till.

Trots detta såldes dessa högtalare till min vän, utan att han berättade att sladden saknades. Min kompis blev självklart arg och besviken för detta, men säljaren vägrade att ta tillbaka dem eller ersätta honom och vägrade sedan att svara på mail/telefon - solklart bedrägeri.

Så jag uppmanar er att undvika denna annons med vetskap om detta...

Visa signatur

Dator.

Permalänk

Och vad har en sladd för något att göra med ram-minnen?
Det kommer ju knappast saknas en sladd om man köper dem!?:P

Permalänk

Nja, jag menar att den här personen är en riktig skojare och bluffmakare, så jag skulle inte räkna med att allt går rätt till. Vem vet, minnena kanske inte fungerar eller att någon annat inte stämmer. Den förra bluffaffären skedde mellan två ögon också.

Visst borde min vän ha kontrollerat att allt fungerade, men så var icke fallet. Säljaren påstod i efterhand först att han inte visste att sladden saknades, men ändrade sig sedan när han konfronterades med att han faktiskt skrivit om sladden i forum. Då vägrade han bara att svara mer. Opålitlig typ, anser jag åtminstone..

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Och vad har en sladd för något att göra med ram-minnen?
Det kommer ju knappast saknas en sladd om man köper dem!?:P

Men läs om tack.

ONT: Tack för att du säger till.

Permalänk

Jo, jag har även mailat Sweclockers och varnat om annonsen.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Vad var det för skumma högtalare där man inte kan byta kabel på??

Visa signatur
Permalänk

De hade någon specialsladd, som kostade flera hundra kronor att köpa lös, så min polare var rätt sur, hehe.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

<jo det kan jag tänka mig. Skumt att han inte var ärlig när han sålde med. Fixade han det själv (modd) eller åkte högtalarna ut??

Visa signatur
Permalänk

Varför är det skumt att han inte var ärlig, om han är en bedragare? Han ville självklart bara bli av med dem, för att slippa köpa en ny sladd för flera hundra. Allt var helt medvetet, jag har sett att han gjort trådar på flashbacks forum om samma sladd också, långt innan han sålde dem..

Min polares farsa tröttnade på hans tjat om hur förbannad han var över sladden och köpte en ny till honom, haha. De fungerar bra fortfarande.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
http://www.sweclockers.com/market_show.php?id=45444

Jag vill varna för den här annonsen som jag halkade in på av en slump. En vän till mig köpte ett par högtalare av denna person för strax över ett år sedan. Klickar ni vidare på hans namn kan ni se hur han skrivit forumtrådar om dessa högtalare, som han tappat bort sladden till.

Trots detta såldes dessa högtalare till min vän, utan att han berättade att sladden saknades. Min kompis blev självklart arg och besviken för detta, men säljaren vägrade att ta tillbaka dem eller ersätta honom och vägrade sedan att svara på mail/telefon - solklart bedrägeri.

Så jag uppmanar er att undvika denna annons med vetskap om detta...

vaför länkar du till minnerna när det är "sladd" TRÅDARNA du skulle ha länkat till. jag tycker detta är löjligt, det är upp till din kompis att luska ut om eventuella skavanker finns , Att han inte är uppmärksam är inte ditt eller någon annans fel heller. vi vet inte heller hur detta köp har gott till och är inte intreserad heller av att veta. Vi som är äldre och handlar på blocket osv vi tar reda på om eventuella problem innan vi handlar. Är det nått som är problem varför angargerar du dig? det är väl din kompis som ska göra detta ,du har princip inte med detta att göra.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
vaför länkar du till minnerna när det är "sladd" TRÅDARNA du skulle ha länkat till. jag tycker detta är löjligt, det är upp till din kompis att luska ut om eventuella skavanker finns , Att han inte är uppmärksam är inte ditt eller någon annans fel heller. vi vet inte heller hur detta köp har gott till och är inte intreserad heller av att veta. Vi som är äldre och handlar på blocket osv vi tar reda på om eventuella problem innan vi handlar. Är det nått som är problem varför angargerar du dig? det är väl din kompis som ska göra detta ,du har princip inte med detta att göra.

Tja, den annonsen min kompis köpte från låg ute på blocket för din information, så tack men han känner till den sidan också. Den låg dock ute på Sweclockers också.

Klickar man sig vidare kan man enkelt hitta tråden om sladden (om man är lite äldre), om man nu är intresserad av "bevis."

Anledningen varför jag tipsade om detta här, är för att någon kanske vill veta om en säljare är PÅLITLIG eller inte? Självklart är det min kompis fel som inte kollade upp ordentligt, jag har inte sagt något annat, men detta bevisar ändå att den här säljaren är beredd att luras om han kan.

Vill DU inte ha den hjälpen bryr jag mig inte, men uppenbarligen finns det andra som vill det, om du läser ovan. Jag förstår inte varför du ska gå in och gnälla här när jag försöker hjälpa till. Varför ENGAGERAR du dig i att klaga på mitt inlägg?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Tja, den annonsen min kompis köpte från låg ute på blocket för din information, så tack men han känner till den sidan också. Den låg dock ute på Sweclockers också.

Klickar man sig vidare kan man enkelt hitta tråden om sladden (om man är lite äldre), om man nu är intresserad av "bevis."

Anledningen varför jag tipsade om detta här, är för att någon kanske vill veta om en säljare är PÅLITLIG eller inte? Självklart är det min kompis fel som inte kollade upp ordentligt, jag har inte sagt något annat, men detta bevisar ändå att den här säljaren är beredd att luras om han kan.

Vill DU inte ha den hjälpen bryr jag mig inte, men uppenbarligen finns det andra som vill det, om du läser ovan. Jag förstår inte varför du ska gå in och gnälla här när jag försöker hjälpa till. Varför ENGAGERAR du dig i att klaga på mitt inlägg?

TÄNK LOGIST NU!!!!

en varning på sweclocker bland ca 1000K olila trådar det är som att finna en skit i New york , hur fan tror du att folk ska komma ihåg denna lilla varning från dig och till just den personen.
svar: Nej helt omöjlgt.

Jag står upp till va jag sa innan det är upp till dig som köpare att pressa fram den information du behöver om du ska inhandla en vara via blocket osv.

Nu kanske din kompis har lärt sig av sitt mistag. Lita inte på någon.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
TÄNK LOGIST NU!!!!

en varning på sweclocker bland ca 1000K olila trådar det är som att finna en skit i New york , hur fan tror du att folk ska komma ihåg denna lilla varning från dig och till just den personen.
svar: Nej helt omöjlgt.

Jag står upp till va jag sa innan det är upp till dig som köpare att pressa fram den information du behöver om du ska inhandla en vara via blocket osv.

Nu kanske din kompis har lärt sig av sitt mistag. Lita inte på någon.

Jättebra, det får stå för dig! Tack för din åsikt, det finns säkert någon annan här som bryr sig om min åsikt. Det är det som är det fina med forum, serru. Nu lämnar jag den här tråden och kommer inte att svara mer, jag blir allt för trött på sådana som du som varken kan respektera andra eller stava. Hej hej!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är viktigt med den här typen av information. Om inte annat så blir man ialf ännu mer försiktig än man varit tidigare.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Dispyter får du lösa utanför forumet.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015