Kubiskt chassi från Sharkoon

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Kubiskt chassi från Sharkoon

Tyska Sharkoon lanserar ett kubiskt chassi för multimediadatorer och små skrivbordssystem.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2009

Det ser schysst ut för ett pris på 650kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2008

Ser väldigt bra ut för det låga priset tycker jag. Hoppas sweclockers tar in det och testar och ser om det funkar med fullängdsskort på 30 cm och med standard nätagg. Om det gör det blir det mitt nästa chassi utan tvekan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Håller med ovanstående, denna låda måste ni testa.

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | Acer XG270HU |

Monitor Audio Silver 200 + Yamaha WXC-50 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

Ser rätt trevligt ut måste jag säga. Att det inte kommer med några fläktar tycker jag nästan är en positiv sak i och med att det känns som att de som köper det här chassiet ändå skulle byta ut fläktarna mot ett par tystare.

|i7 4770K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB RAM | Evga GTX 1080 Ti FTW3 |
|ASrock Z87 Extreme 4 | Samsung 850 EVO 500GB | Nanoxia Deep Silence 1 | Acer XB270HUbprz |
| CentOS in the streets, Arch Linux in the sheets |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strömstad
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Ser väldigt bra ut för det låga priset tycker jag. Hoppas sweclockers tar in det och testar och ser om det funkar med fullängdsskort på 30 cm och med standard nätagg. Om det gör det blir det mitt nästa chassi utan tvekan.

Medhåll här med!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
...det känns som att de som köper det här chassiet ändå skulle byta ut fläktarna mot ett par tystare.

Sant!

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
||Win10 x64 Pro -- Intel i7 6700K @4,0GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus Z710-P -- Asus R9 390 Strix 8GB -- 16GB Corsair Vengeance DDR4 @2133MHz -- Samsung 840 Pro 256GB -- EVGA Supernova G2 750W||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i mitt rum
Registrerad
Maj 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Det ser schysst ut för ett pris på 650kr.

Jo väldigt schysst

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Dec 2007

nästan exakt som nzxt rouge chassit, fast inte plats med lika många fläktar och lite mindre. annars är de ju nästan identiska.

#Speldator: Xeon W-2155 | X11SRA-RF | EVGA 1070GTX | 64Gb Samsung DDR4 ECC 2666Mhz | Samsung 960 Pro M2/NVME 500Gb o 1Tb | Win 10
#ESXi: Xeon E5-1620v3 3.5Ghz | X10SRH-CLN4F-O | 128GB ECC 2133MHz | Intel 910 800Gb | 3st Samsung SM863 960Gb | Intel X520
#NAS4Free: X10SDV-TLN4F-O | 32GB ECC 2400mhz | 5st WD Red 10TB | Intel X520
https://hackernet.se | Wiki med inriktning open source och nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Väldigt snyggt! Håller med ovan om att det är positivt att slippa få med skräpfläktar.

Failure is not an option. It comes bundled with your windows installation.
AMD Phenom2 X4 965 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | 4GB Corsair XMS3-12800DHX | XFX HD5870 | Asus XONAR D2 | 80GB Intel X25-M | 1TB Western Digital Caviar Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

trevligt att tillverkarna äntligen börjar fatta att det ska vara 120mm-fläktar i lådorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Snyggt att dom har 2 3½" på sidorna och att dom är på långkant så dom inte värmer varandra, dock kunde dom varit gummiupphängda. Sen är ju det inte bra med de helt perforerade sidorna.

Sen ser jag personligen minst 4 usb på framsidan idag.

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2009

Men var och när och hur kan man få tag på det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005

Skulle snarare säga att den funkar bäst som LAN-burk (förutsatt att man får plats med långa grafikkort). Perforerade sidor är ju bra för ventilationen, men inte särskilt bra ur ljudsynpunkt. Perforeringen tillsammans med 2st 120mm-fläktar ger nog rätt bra kylförmåga.

Som HTPC vill man ofta hellre ha en burk i desktopformat, så att den får plats i en TV-bänk och man vill ha hela sidor, så att inte så mycket ljud slipper ut.
Även som skrivbordsdator,så prioriterar man ju ofta låg ljudnivå också.
Däremot för en LAN-burk är det ju bra med litet format och bra kylförmåga och ljudnivån är sekundär.

Detta sagt kan man nog ändå få en rätt tyst burk om man väljer tysta 120mm-fläktar, tystående nätaggregat och passivt kylt (inte så kraftfullt) grafikkort, eller kör på moderkortets inbyggda grafikkrets. Gummiupphängning av hårddisken går ju att fixa i en av 5 1/4"-platserna.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås, Sverige
Registrerad
Nov 2002

Coolt. Och man kan ju stapla 2-3 sådana under skrivbordet.

-- FubbHead

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av JohannesKBA:

Men var och när och hur kan man få tag på det?

På caseking.de om en vecka eller två

För övrigt tycker jag det ser riktigt lovande ut, en blu-ray spelare i ena 5.25-facket, en fläktkontroll i det andra. Plexi kan man modda på istället för mesh som det är nu, och grafikkort lär inte vara svårt att få plats med, om man inte är väldigt sugen på hd5970. Jag gillar !