Asus lanserar hifi-moderkort för HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Var sätter man högtalarna vid 9.1-ljud? Det blir ju ganska många högtalare som krävs.

Eller med det nya där man har 4 st där framme (5 med centern)
Och de övriga 4 på de vanliga positionerna (bak och sidorna).

Är inte så påläst om det, men det kommer väl filmer som stödjer detta snart.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roosterx
Det morsomme er at alle som påstår at THX er en garanti for bra lyd enten er 14 år eller så har dem selv Logitech Z5500 höytalere...

38 år
Pioneer VSX-LX52
B&W 603 front
B&W 303 bak
B&W LCR6 Center

Ingen subbas, 603:erna klarar sig bra utan.

Det besvarar den frågan men inte frågan varför du berättar vem jag är baserat på huruvida jag tycker att THX Certifiering är värt något.

Snälla läs på lite fakta om THX.

Jag har alltså inte THX-certifierad utrustning, inte avundsjuk heller, mina grejer låter bra. THX certifierade Produkter har klarat en del kvalitetstester som är upplysande för konsumenter.

Jag prioriterar en del DSP-funktioner som gör det lättare att kolla på otextad film mitt i natten utan att väcka grannarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Hade det varit THX certificerat hade det varit en del dyrare utan att för den delen vara bättre.

Fjärrkontrollen såg inget vidare ut, och varför i h-e envisas producenter med externa USB mottagare? Mycket bättre med en intern mottagare som du kan plassera direkt i chassit, iallafall till en HTPC.

Kan hålla med om att ir mottagare i chassit är bättre/snyggare, men personligen tycker jag det finns för få lösa på marknaden.
En snygg (veris el liknande) för chassi montering 3,5" el 5,25" finns för någon/några hundra att köpa löst, medans dom lösa för usb är svåra att hitta billiga utan fjärris.

Många HTPC chassin har dessutom begränsat med 3,5" och 5,25" luckor, men gillar man att modda kan man ju tex ta medföljande ir mottagare och själv fästa på insidan av chassit.