Asrock lanserar fyra moderkort med Intel P55

Permalänk
Melding Plague

Asrock lanserar fyra moderkort med Intel P55

Det är en vecka kvar till lanseringen av Lynnfield och moderkortstillverkarna rustar för en hektisk höst. Asrock förbereder med fyra nya modeller för Core i5 och i7 som sägs vara särskilt prisvärda och komma med många nyskapande finesser.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Priset blir intressant...

Permalänk
Medlem

Nice att kunna köra vidare på kylare för 775!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Najs
Då finns det ju ännu mer att välja på för alla som satsar på 1156.

Jag undrar dock vad den där displayen ska visa? vCore/FSB och sånt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag kör nog ändå på asus deluxe kort.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Asrock brukar ju ha intressanta udda lösningar såsom det där med hål för 775-kylare. Det kan ju spara en hel del pengar att återanvända sin gamla kylare om man uppgraderar.

Ajälv har jag ett Asrock-moderkort med båda AGP och PCIe. Det var perfekt när jag kunde återanvändsa mitt gamla AGP-grafikkort och senare uppgraderade jag med PCIe grafikkort.

Permalänk
Medlem

Alltid tyckt Asrock är uselt budgetskräp med konstiga för mig helt onödiga och ej önskvärda saker som både PCIe och AGP, DDR + DDR2, men dessa såg faktiskt ganska vettiga ut, fast är inget för mig det minsta, kör på riktiga Asus.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett Asrock modekort innan och tyckte det fungerade skitbra! Så till nästa dator jag bygger kan det lika väl bli ett sådant.

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Alltid tyckt Asrock är uselt budgetskräp med konstiga för mig helt onödiga och ej önskvärda saker som både PCIe och AGP, DDR + DDR2, men dessa såg faktiskt ganska vettiga ut, fast är inget för mig det minsta, kör på riktiga Asus.

Nja, de har både haft uddalösningar och rätt välutrustade kort till ett bra pris och som dessutom klockar hyfsat.
De brukar ha rätt bra prissättning på sina kort, så det blir intressant vad de tar för sina nya kort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

"Andra finesser som syns i fler modeller är att moderkorten har hål för kylare som passar till LGA 775, det vill säga den sockel som används till Core 2. Det innebär att den som äger en äldre kylare inte behöver byta eller jaga efter nya fästen till LGA 1156."

Sweet!

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

jag kommer nog köra på ett asrock p55m pro verkar najs med matx samt crossfire

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk

ASRock är bra grejer. Bara märkesbögar som inte vågar

Permalänk
Medlem

Liknar inte asrock asus lite grann? loggan asso

Permalänk
Medlem

kan bero på att det är ett dotterbolag till asus eller har varit iallafall!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
Liknar inte asrock asus lite grann? loggan asso

Har för mig att Asrock var lite av ett budget märke under Asus innan.

Permalänk
Medlem

Verkar bli fina Mkort, tycker de har gjort vettiga avdelningar mellan de olika "prestanda" klasserna!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag trodde hela tiden, tills jag läste denna artikel, att ASROCK var ett Asus slogan & inte ett dotterbolag. Hehe så dumt, men P55 Deluxe verkar vara en riktigt vass bräda om priset blir rätt, det är oerhört schysst av ASROCK att inkludera "universal" kyl-fästen så man slipper jaga runt på en ny vettig kylare.
Tummen upp Asrock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Synd att de blandat in orange-färgade portar. Annars såg de ju trevliga ut. Dock har jag bara haft otur med deras kort så lutar åt ett Asus-kort för min del. Dock lär det dröja innan ett ev köp. Får hoppas på fina recensioner av dessa (och andra) kort så man inte köper grisen i säcken

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asrock gör fina brädor om man inte köper de allra billigaste, fast så är det ju med alla tillverkare. Om priset blir rätt så kanske man köper en av dessa.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
jag kommer nog köra på ett asrock p55m pro verkar najs med matx samt crossfire

Samma här!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix