Ion-baserad nettop från Asus

Permalänk
Melding Plague

Ion-baserad nettop från Asus

Taiwanesiska Asus har kommit igång med utvecklingen av Ion-baserade datorer. Nu släpps en så kallad nettop med Nvidias plattform.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en liten router i storlek ungefär. Kör man med extern DVD-läsare eller hur får man in programmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Ser ut som en liten router i storlek ungefär. Kör man med extern DVD-läsare eller hur får man in programmen?

USB / Nätverk?

Övrigt, varför inte skippa OS så hade den blivit billigare...

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag har väntat på!
Synd bara att det tog för lång tid, har nu en s775-version där denna hade använts...

Permalänk
Inaktiv

Priset lär säkert ligga på 5000 spänn...Varför inte göra som asrock och skita i OS?

Gött att slippa den där gamla plastbit-snurran till dvd/bd också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Varför Vistaskiten, nu är det väl W7 Ultimate som gäller om man skall gynna M$.

Är det blå- eller röd DVD på denna?

Blå eller röd DVD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Blå eller röd DVD?

Han menar nog om det är Blu-ray eller vanlig DVD

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Blå eller röd DVD?

Ingendera, finns ingen optisk läsare/brännare i den kompakta saken!

Vista kanske är uppgraderbart till 7:an gratis??

Tror inte så många väljer ultimate version av 7:an för den delen, kolla upp prisskillnader!!

Permalänk
Medlem

OK, kan klara mig utan båda.

Då återstår:

1. Priset?
2. Är den tyst?
3. Kylningen?

Avvakta tester/reviews....

VG dröj.... (som vanligt!)

Permalänk
Medlem

Häftig....Skulle vilja se Acer släppa något med ion, istället för typ släppa samma netbook i samma utförande och höja priset hela tiden....

Har för mig att netbook's och nettop's skulle vara billiga små datorer...hmmm tiden har visat att de nu börjar bli dyrare än laptops och minipc's som är betydligt snabbare och har bättre prestanda i övertag.....

Är vi så fåfäng att vi luras av detta...jag menar att de tar akt med de billiga atom i början...sedan bara ökar priset samt modeller...så vi glömmer av det andra...?

Tycker det är kul med ion...synd bara att det inte är värt det....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
OK, kan klara mig utan båda.

Då återstår:

1. Priset?
2. Är den tyst?
3. Kylningen?

Avvakta tester/reviews....

VG dröj.... (som vanligt!)

Skulle hellre satsa på Asrock:en då den är lite tjockare (luftigare) byggd och ändå får jobba med någorlunda höga temps vid lägsta fläktvarv (i stort ohörlig), denna är ju mycker tunnare!!!
Finns inte så mycket plats för luftströmmar inuti kan jag tänka mig.

ÅÅhh, vänta, jag har ju Asrock:en.
Den går tyst, kostar inte skjortan än, har DVD (alternativt BD), kyler sådär ifall du inte har fläktarna på lägsta, och klockar den förstås.
Har man inte noja på temps så är det nog inget problem ändå, att spela upp högupplöst med HW accelereringen ger inte så jättemycket värme i alla fall.

MEN, min skall återlämnas!
Man är för 1080p filmer helt beroende av HW accelerationen, fungerar det inte med några av just "dina" filmer så kan du inte spela upp dom med Atom 330/ION, thats it!

Har man bara 1080p filmer som stödjer HW accelerering så är det en fin plattform, helt hejdlöst strömsnål och lättplacerad överallt.
För 330ION combon i Asrock så pratar vi om 30 - 40 watt max, detta är när maskinen jobbar tungt och dvd läsaren är igång!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Häftig....Skulle vilja se Acer släppa något med ion, istället för typ släppa samma netbook i samma utförande och höja priset hela tiden....

Acer var så vitt jag vet först ut med en ION-baserad nettop. Acer Aspire Revo r3600. Den är nu även släppt i dual-core-utförande (330) i Taiwan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagWe
Acer var så vitt jag vet först ut med en ION-baserad nettop. Acer Aspire Revo r3600. Den är nu även släppt i dual-core-utförande (330) i Taiwan.

Jo..jag hörde om det ryktet jag med för ett tag sedan....men att det kommit till oss dödliga är en annan sak.....PM'a mig när du ser att den går att köpa...samt med Android som de också sa skulle finnas i sommar.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Har man bara 1080p filmer som stödjer HW accelerering så är det en fin plattform, helt hejdlöst strömsnål och lättplacerad överallt.

Du menar, om man bara har filmer som är enkodade på ett sätt som inte följer standarden.. En film "stödjer" ingenting, det är inget program..