Har posten tappat bort mitt kolli? Blir galen!!!

Permalänk
Medlem

Har posten tappat bort mitt kolli? Blir galen!!!

Beställde nyligen en skärm och ett par små usb kablar från dustinhome.

26" skärm för ca 3k och ett par kablar för 30kr ungefär

Dom skickades med 2 kollin och fick 2 nummer. Nu som man kan förvänta sig så skickade dustinhome tidigt samma dag som jag beställde. Och dagen efter har jag ett sms på mobilen att jag har ett paket att hämta. Självklart åker man ner till postombudet för att hämta ut mina grejer. Men nej tydligen saknades ett kolli vilket var mitt lilla paket på 400g med ett par kablar i. Så jag får inte hämta ut min skärm som kostade 3k

Åker hem för att kolla och det lilla paketet är fortfarande kvar i örebro? (jag bor i ludvika, och örebro verkar vara "mellanstationen")

Okej tänkte jag och väntade tills i morgon ( i dag 03-09 )

Lilla paketet på 400g kvar i örebro enligt hemsidan. Nu har jag dock inte varit nere till posten ännu. Men postens godssökning har aldrig haft fel förut.

Så jag undrar hur jag ska göra? Har ni några tips? Riktigt störande att ett par kablar hindrar mig från att hämta ut min skärm som står där nere å väntar

Skärmen: 89175045601SE
Kabeln: 89175045615SE

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Här har du ett välmenat tips: Ring Postens kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Postens godssökning brukar ofta ha fel tyvvär. Händer väldigt ofta att den hakar upp sig och visar paketet som om det är där det var för några dagar sedan. Antingen så får du då vänta på att det "lossnar" eller så får du gå ner till hämtningstället och be dom leta efter paketet manuellt, händer ofta att det är där ändå, bara att deras datorsystem inte registrerat det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Efter samtal med posten som sedan hänvisade mig till mitt ombud så fick jag till slut fram att paketet låg där men inte registrerat. Sjukt klantigt tycker jag . Då det kostade mig totalt 3 bilresor ner till ombudet

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Så har det alltid varit med postens godssökning, hela systemet laggar ihop hela tiden, man får klaga hur mycket som helst på ombuden så att dom går in på lagret och letar själva...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU