Permalänk
Avstängd

EU e fina grejer??

Nu blir det politik

kom bara att tänka på en debatt jag såg innan eu valet.

den delen som fastnade var när dom diskuterade hur saker och ting fungerar i EU , att EU toppen mer och mer blir maktgalna och bara bryr sig om sitt eget inflytande och inte de beslut som fattas.
De olika partierna var ense om att detta var sant och att det var ett problem som dom skulle jobba på.
Men samtidigt ville många mata eu med mer makt över sverige. Inget av partierna nämde något om att gå ur eu, inte ens junilistan som ska vara ett eukritiskt parti.

E EU verkligen så bra så det är bortom kritik?? För när jag tänker på det lyckas jag inte hitta något i eu som är bra för sverige.

kostar oss masvis med pengar, sverige betalar väll mest tror jag. E väll sjukt bra för gemenskapen eller nått, spanjen är ju jätteglada för sina nya magnettåg. Sveriges utlandsskuld ökar samtidigt. Hur i helvete går det ihop, vi lånar pengar av andra för att sedan ge bort dom. Hoppas att spanien köpt svenska stadsobligationer för pengarna dom fick av oss, då är ironin komplett.

att sverige regering ska ge bort makt till någon makthungrig organisation är väll inte heller mvg. Goda och vissa ledare har korrumperats av för mycket makt, tror man att detta kommer ta ut vartannat, så att eu blir ena hyvans killar om vi lägger våra liv i deras händer. "Eftersom allt som flyger upp måste falla ner måste allt som faller ner flyga upp" sa pojken som kastade sig utför ett stup i hopp om att flyga bland molnen
Ja menar vad hindrar dom från att tömma sverige på allt. regeringen är väll med egon dom med men dom bor ju i alla fall här, så man kan väll räkna med att dom kommer hålla stället vid liv.

Det enda possitive med Eu är väll euron, större valutor = stabilare valutor. Men den ville vi ju inte ha.

Har också hört att vissa politiker tror att sverige gynnas ekonomiskt av EU. Nu har jag bara presis börjat på universitet så ja vet inte om det finns någon teori om att minus är plus och tvärtom. Ja menar att gynna svenska företag är väll bra, men frågan är väll om utländska företag ändå inte går efter den som har bäst erbjudande och inte vars ägares nation är med i EU.

Ja tycker att om vi ska sabba sverige kan vi väll göra det ordentligt, avsätt rikstan och regeringen och låt EU bli våra masters. Fördelen med att göra detta snabbt blir att skillnaden blir så tydlig, på så sätt kan ingen säga att det inte är EUs fel. då lär imbördeskriget komma snabbare och vem vet, med lite tur kanske sverige är fritt igen inom vår livstid.

Permalänk
Avstängd

Det där var varken speciellt nyanserat eller välformulerat, men du har ändå rätt att uttrycka din åsikt.

Det jag ser som den stora fördelen med EU är arbetet för att minska nationell ekonomisk protektionism och andra saker som förstör för gynnande fri handel.
Det var målet med EU, men trots detta så nämner du knappt det alls i din djupgående analys (bortsett från euron).
Bah!

Mitt största problem med EU är att vi subventionerar jordbruket för hårt.
Jag hade gärna sett att att vi följde exempel från länder som Nya Zeeland och minskade det eller slopade det helt.
Men jag är öppen för möjligheten att det inte går att utföra utan att kratigt skada Europas jordbruk nu när så många andra länder subventionerar jordbruket så kraftigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Det där var varken speciellt nyanserat eller välformulerat, men du har ändå rätt att uttrycka din åsikt.

Det jag ser som den stora fördelen med EU är arbetet för att minska nationell ekonomisk protektionism och andra saker som förstör för gynnande fri handel.
Det var målet med EU, men trots detta så nämner du knappt det alls i din djupgående analys (bortsett från euron).
Bah!

Mitt största problem med EU är att vi subventionerar jordbruket för hårt.
Jag hade gärna sett att att vi följde exempel från länder som Nya Zeeland och minskade det eller slopade det helt.
Men jag är öppen för möjligheten att det inte går att utföra utan att kratigt skada Europas jordbruk nu när så många andra länder subventionerar jordbruket så kraftigt.

jag har fått intrycket av att sverige är ett utav de få länder som tänker på hela EUs bästa, medans många andra enbart ser till sina egna intressen. Slutresultatet blir i så fall så klart att sverige bli utnyttjat.
Att man verkar för att göra internattionell handel lättare är ju bra, men jag har svårt att se var omdistrubition av medlemsländernas tillgångar åstakommer.

När vår stadsskulld växer sammtidigt som vi öser ner pengar till andra länder har uppenbarligen något gått fel.

Varför har man istället inte någon form av statlig bank, som verkar för att alla länder ska kunna låna pengar till låg ränta av varandra. Eller e det verkligen så bra om ett lands budget bygger på givna pengar.

visst, det motsträvar ett förenat EU, men jag är fast i tron om att om vi fortsätter på spåret vi är inne på och ger EU sista ordet i sverige, så är landet snart en skugga av sitt forna jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
jag har fått intrycket av att sverige är ett utav de få länder som tänker på hela EUs bästa, medans många andra enbart ser till sina egna intressen. Slutresultatet blir i så fall så klart att sverige bli utnyttjat.
Att man verkar för att göra internattionell handel lättare är ju bra, men jag har svårt att se var omdistrubition av medlemsländernas tillgångar åstakommer.

Du har inte något konkret exempel på något dåligt och hur det skulle kunna göras bättre?

Permalänk
Medlem

EU var och är fortfarande en bra idé.
Problemet är att det EU vi har idag har extremt lite, om någonting alls, med den ursprungliga idén att göra. Som vanligt inom politiken så har ändamålsglidningen blivit total och det som en gång var grunden är ni ett bihang de flesta inte kan besväras bry sig om.

Fri handel, öppenhet mennal nationerna och allt vad det innebär är en brilliant plan. Som tyvärr går i stöpet helt och hållet när egenintressena hos de medverkande nationerna och de styrande människorna får överhanden så fort de ser att de själva kan vinna någonting på andras bekostnad.

Men hey, det är ju politik så vad ska man förvänta sig? Politik utan egenmäktigt förfarande, storhetsvansinne och tjurskallighet som småbarn vore ju en bra sak, och det kan vi ju inte acceptera.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Du har inte något konkret exempel på något dåligt och hur det skulle kunna göras bättre?

jo, sluta försöka göra europa till USE
Verka för öppna gränser och en gemensam valuta och sluta "erövra"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Fri handel, öppenhet mennal nationerna och allt vad det innebär är en brilliant plan. Som tyvärr går i stöpet helt och hållet när egenintressena hos de medverkande nationerna och de styrande människorna får överhanden så fort de ser att de själva kan vinna någonting på andras bekostnad.

+ 10 000

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
jo, sluta försöka göra europa till USE
Verka för öppna gränser och en gemensam valuta och sluta "erövra"

Det där var väl ändå ganska luddigt?

Permalänk

Eu handlar om att minska den nationella protektionismen och lägga den inom EU istället. Alltså egentligen samma skit, fast det är ju bättre ju större område det görs över.

Se på jordbruket som nämns, nu går den ut på att skydda bönderna inom EU istället, vilket gör att vi får dyrare mat och lägga ut skatteresurser på jordbruket inom eu.
Om man då bara slopade kartellavtalen som arbetare har (kollektivavtal & bemanningsavtal m.m) inom eu, så skulle bönderna kunna köpa tjänster & produkter billigare och på så sätt klara sig utan bidrag. En stor orsak till varför jordbruk är kostsamt inom eu, är att inte fri konkurrens råder på varor och tjänster.

Jag själv tycker iden med att öppna gränserna mot närliggande länder är bra, detta behöver inte innebära en ökad kostnad snarare en minskad. (inga tullverk mot länder i EU) Dock skall inte länderna i EU omfördela pengar m.m, men visst en liten summa får gå till att administration. För det skall vara enkelt att anställa folk inom eu, likaså köpa varor. Detta med hög rättssäkerhet.

Min vision är att det ska i princip vara lika enkelt att anställa t.ex. en italienare som en svensk, för ett arbete inom landet. Visst italienaren måste flytta, men detsamma gäller också för mycket inhemsk arbetskraft. Lönekrav ska självklart vara individuella, ingen planekonomisk reglering inom landet.

Sedan har vi försvaret, där ett stort inom eu kan göras billigare än att varje land har ett eget. Globala miljöfrågor är också en viktig del, t.ex. östersjön. Det måste vara samma villkor för alla länder där, nu är iofs inte alla med i eu. Sedan fiskerätter som måste fördelas rättvist, om något land minskar sin fiskekvott så skall det inte innebära att något annat land därmed kan fiska mer. Och fiskekvoter inom landet kan säljas till högstbjudande och ändå låta det vara marknadsekonomi. Att låta alla fiska så mycket som de kan, tror jag inte i längden är det bästa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det där var väl ändå ganska luddigt?

här har du något konkret

http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/sweden_in_eu/index_sv.ht...

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

sveriges stadsskuld ökar samtidigt som vi ger bort pengar.
Vi ger alltså bort pengar som vi lånat av någon annan.
Utnytjad

edit: DIs länk funkade inte

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
här har du något konkret

http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/sweden_in_eu/index_sv.ht...

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

sveriges stadsskuld ökar samtidigt som vi ger bort pengar.
Vi ger alltså bort pengar som vi lånat av någon annan.
Utnytjad

edit: DIs länk funkade inte

Men riktigt så enkelt är det väl inte? Visst kan man hävda att avgiften är en utgift och att vi borde ha färre utgifter, men att därav dra slutsatsen att man det är eu man bör skära ned på är väl inte så lätt utan vidare studier? Kanske är det bättre att spara på vård, skola och omsorg? Eller att höja skatter? Eller något annat. För övrigt har vi ju omfördelningssystem även inom Sverige; är det bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Jag tror att Sverige behöver EU. Alla länder inom europa och senare i framtiden behöver varandra. Om vi ska ta oss igenom all skit som väntar oss så måste vi göra det ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag tror att Sverige behöver EU. Alla länder inom europa och senare i framtiden behöver varandra. Om vi ska ta oss igenom all skit som väntar oss så måste vi göra det ihop.

EU ÄR all skit som väntar. I alla fall i nuvarande skick.

Sammarbete är bra, Att bli överkörd och medtvingad på dumheter av de man ska "sammarbeta" med är motsatsen till bra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Re: EU e fina grejer??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
...

E EU verkligen så bra så det är bortom kritik?? För när jag tänker på det lyckas jag inte hitta något i eu som är bra för sverige.

Vem in i blåkulla har sagt det?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Vi skulle gå ur EU i ett år så hade majoriteten av svenskarna börjat skrika om att vi skall tillbaka. Och detta nästan uteslutande pga att handel med EU länder hade blivit mycket mera komplicerat. Det hade varit svårt för företag att få samma leveranstider och priser på många varor. Detta hade även varit mycket jobbigare för privatpersoner att köpa varor från utlandet.

EU är i mina ögon båda negativt och positivt. Det finns massa småsaker som kan tyckas fruktansvärt löjlig. Bara man ser till fruktdebatten och mått på gurkor och liknande så vill man ju bara gå och lägga sig.

Jag tycker EU borde sluta med små detaljfrågor och verka mera för enklare handel och ett mera enat Europa.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men riktigt så enkelt är det väl inte? Visst kan man hävda att avgiften är en utgift och att vi borde ha färre utgifter, men att därav dra slutsatsen att man det är eu man bör skära ned på är väl inte så lätt utan vidare studier? Kanske är det bättre att spara på vård, skola och omsorg? Eller att höja skatter? Eller något annat. För övrigt har vi ju omfördelningssystem även inom Sverige; är det bra eller dåligt?

ja förstår hur du tänker, har kan man vara emot omfördelning av pengar mellan länderna samtidigt vara för det inom landets gränser, förstår att det lucktar hycklare.
men grajen är att EU är frivilligt, så många länder ekonomiskt starka länder som danmark och norge, är inte med och betalar sin rättmätiga del, vilket leder till att sverige och andra välstående länder tvingas betala "deras del" också.

sen att alla politiker inom EU drömmer att komma ner till EU HQ för att kunna påverka internationellt, eller rättare sagt bli miljonärer pga skämtlöner är oförsvarligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vem in i blåkulla har sagt det?

Kul. säger bara att det är konstigt att det inte finns ett parti som vill att vi ska hoppa EU med i rikstan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
men grajen är att EU är frivilligt, så många länder ekonomiskt starka länder som danmark och norge, är inte med och betalar sin rättmätiga del, vilket leder till att sverige och andra välstående länder tvingas betala "deras del" också.

Norge inte är ett EU-land.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
...

Kul. säger bara att det är konstigt att det inte finns ett parti som vill att vi ska hoppa EU med i rikstan.

Nä. Du insinuerade att EU enligt riksdagspartierna är bortom all kritik vilket är fullkomligt osant. Det finns inget parti ö.h.t. i riksdagen - och troligen inte någon annan stans heller - som inte kritiserar EU nu och då.

Det var alltså en straw man från din sida, vilket är lite problematiskt i en politikdiskussion i denna forumdel.

EU är naturligtvis inte immunt mot kritik. Största problemet med EU är att det är för mycket politik och för många politiker som lägger sig i för mycket. EU är någon sorts extrapolering av sosseri som tror att storhet är styrka. Egentligen är EU fruktansvärt lamt, har för många diametralt inkommensurabla agendor och vet inte vart näsan pekar. Jordbrukspolitiken är omoralisk och rent faktiskt dålig.

Men det är nog ändå bra att vi är med.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Vi skulle gå ur EU i ett år så hade majoriteten av svenskarna börjat skrika om att vi skall tillbaka. Och detta nästan uteslutande pga att handel med EU länder hade blivit mycket mera komplicerat. Det hade varit svårt för företag att få samma leveranstider och priser på många varor. Detta hade även varit mycket jobbigare för privatpersoner att köpa varor från utlandet.

EU är i mina ögon båda negativt och positivt. Det finns massa småsaker som kan tyckas fruktansvärt löjlig. Bara man ser till fruktdebatten och mått på gurkor och liknande så vill man ju bara gå och lägga sig.

Jag tycker EU borde sluta med små detaljfrågor och verka mera för enklare handel och ett mera enat Europa.

Nej, majoriteten av svenskarna hade inte börjat skrika: däremot hade nog ett stort antal företagare gjort det. Fast företagare har inga rättigheter och ingen lyssnar på dem, så nej, någon enorm skillnad hade vi inte märkt bara sådär. Vissa saker hade blivit dyrare, men vi hade haft lite mer pengar att spendera för att täcka delar av det.

Hur som helst, om Sverige går ur EU så hjälper det inte de nära 500 miljoner medborgare som fortfarande är med. EU kommer att fortsätta att attackera dessa, och indirekt även våra, personliga fri- och rättigheter, deras jordbrukspolitik kommer inte ge oss något annat val än att göra ungefär samma sak vilket inte är bra för fattigare länder och så vidare. Det går inte bara att springa därifrån och hoppas att allt blir bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

MBY: glöm att du drar in mig i nått flamewar, du ser strawmans i allt.

---------------------------------------
min åsikt står fast om att vi inte borde vara med i EU, ett samarbete funkar inte om ingen är villig att missa en chans att roffa åt sig en extra godisbit. och att samtidigt ge makt till maktgalna är inget man borde sattsa på heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
MBY: glöm att du drar in mig i nått flamewar, du ser strawmans i allt.

Bra, då vet vi att du ljög när du sa:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
E EU verkligen så bra så det är bortom kritik?? För när jag tänker på det lyckas jag inte hitta något i eu som är bra för sverige.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Bra, då vet vi att du ljög när du sa:

skärp dig för fan, plocka ut en mening från någonting och låssas som den stog ensam. har du tråkigt eller vadå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
skärp dig för fan, plocka ut en mening från någonting och låssas som den stog ensam. har du tråkigt eller vadå.

Men please! Allt du skrivit i tråden andas tokboll. Ingen har påstått att EU är immun mot kritik och det finns EU-kritik som vi alla kan skriva under på (förutom en och annan jordbruksminister, förslagsvis i Frankrike). Men kritik måste vara sakligt och man får inte göra tabbar som att tro att Norge är ett EU-land och naivpsykologiska idéer om hur samarbete fungerar.

Jag håller med Haricots när han skrev "Det där var varken speciellt nyanserat eller välformulerat, men du har ändå rätt att uttrycka din åsikt".

EU är inte bortom kritik, du kommer ju med kritik själv, även om den är klyschig.

Vidare citerar jag ju det jag vill ifrågasätta. Konstigt? Vad är det för förlorad kontext som skulle visa att du skrev något annat än du skrev?

Du blandar dessutom ihop "EU-kritiker" med "EU-motståndare". De som titulerar sig själva "EU-kritiker" är ofta bara "EU-motståndare". Riktig och saklig kritik mot EU kommer dock från alla håll. Ytterligare ett exempel på politisk nyspråk (som jag inte anklagar dig för att ha uppfunnit). Varför får jag känslan av att jag har gett mer uttryck för EU-kritik än trådskaparen själv? Kan du inte kommentera min kritik i stället för att bråka?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

grundtanken med EU(som jag ser den) var ju frihandel och rörelsefrihet EU-länder emellan., vilket är bra, problemet är ju bara all annan skit vi får dras med tack vare EU, mina morbröder blev tvungna att sälja sina kossor pga att EU ansåg att de skulle renovera ladugården för 4 miljoner om de ville ha djur i den är ju ett exempel på jordbrukspolitiken som förs i EU.

sen har vi ju ACTA och IPRED liknande förslag, va fan har de med frihandel att göra?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
skärp dig för fan, plocka ut en mening från någonting och låssas som den stog ensam. har du tråkigt eller vadå.

Om man kommer på sig själv med att i en text införa en mening som inte tillför något och kanske till och med strider mot det resonemang man försöker före bör man kanske överväga att formulera om sig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
mina morbröder blev tvungna att sälja sina kossor pga att EU ansåg att de skulle renovera ladugården för 4 miljoner om de ville ha djur i den är ju ett exempel på jordbrukspolitiken som förs i EU.

Sverige brukar väl dock hävda att de är bäst på att driva djurskyddsfrågor och liknande, så i det där fallet kanske det är mest vårt eget fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
mina morbröder blev tvungna att sälja sina kossor pga att EU ansåg att de skulle renovera ladugården för 4 miljoner om de ville ha djur i den är ju ett exempel på jordbrukspolitiken som förs i EU.

sen har vi ju ACTA och IPRED liknande förslag, va fan har de med frihandel att göra?

Så, dina morbröder misshandlade sina kor genom att inte ge dem en ordentlig ladugård att bo i, och det är du sur över?

Det var väl alldeles rätt av EU att stoppa dina morbröder från att ha kor.

(eller saknas det något i din berättelse?).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nej, majoriteten av svenskarna hade inte börjat skrika: däremot hade nog ett stort antal företagare gjort det. Fast företagare har inga rättigheter och ingen lyssnar på dem, så nej, någon enorm skillnad hade vi inte märkt bara sådär. Vissa saker hade blivit dyrare, men vi hade haft lite mer pengar att spendera för att täcka delar av det.

Hur som helst, om Sverige går ur EU så hjälper det inte de nära 500 miljoner medborgare som fortfarande är med. EU kommer att fortsätta att attackera dessa, och indirekt även våra, personliga fri- och rättigheter, deras jordbrukspolitik kommer inte ge oss något annat val än att göra ungefär samma sak vilket inte är bra för fattigare länder och så vidare. Det går inte bara att springa därifrån och hoppas att allt blir bra.

Det är så att vi svenskar är direkt beroende av våra företag, det handlar om jobb, skatter osv. Så är någonting gynnsamt för våra företag så är det även direkt gynnsamt för svenska folket! Det är inte så att alla kommer börja skrika direkt... MEN.. när folk börjar förstå vad EU betyder för sverige så kommer det bildas en mycket stark opinion det kan jag lova dig!

EU är helt klart mera positivt än negativt.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Det är så att vi svenskar är direkt beroende av våra företag, det handlar om jobb, skatter osv. Så är någonting gynnsamt för våra företag så är det även direkt gynnsamt för svenska folket! Det är inte så att alla kommer börja skrika direkt... MEN.. när folk börjar förstå vad EU betyder för sverige så kommer det bildas en mycket stark opinion det kan jag lova dig!

Jag är inte helt övertygad om att den typiska aftonbladet-svensson förstår att företag faktiskt är nödvändiga för vårt samhälle

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Så, dina morbröder misshandlade sina kor genom att inte ge dem en ordentlig ladugård att bo i, och det är du sur över?

Det var väl alldeles rätt av EU att stoppa dina morbröder från att ha kor.

(eller saknas det något i din berättelse?).

Enligt svensk djurskyddslagstiftning innan EU var det helt ok så som de hade det, vilket jag trodde framgick, även för svensk djurskydds lagstiftning som tydligen ska vara bäst för djuren:p

Ironiskt nog har de fått ta över kor tillfälligt från andra gårdar där de blivit misskötta då ingen annan har plats för dem:p

EDIT: sen har vi ju EUs fina ide att man inte får äga en åker utan att odla något eller ha djur på den:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken stämning det är här på ÖÄ alltså...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

När folk säger att det är "fe~l på ÄU", kategoriserar upp spanjorer i "dom" och sverige i "oss", vänder på positiva saker som att tåg medför ökad statsskuld och att Politiker är korrupta..
Så orkar jag inte kommentera eller ens skratta åt eländet, lol.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.