Inget ljud från hd 4890 via hdmi

Permalänk
Medlem

Inget ljud från hd 4890 via hdmi

Har precis kopplat in mitt xfx hd radeon 4890 xxx 1 gb till min LG lcd tv.
Har kopplat via en dvi till hdmi adapter som sitter på kortet. bilden är fenomenal men får inget ljud.

Har installerat senaste ati catalyst.
när jag går in i kontroll panelen för att ställa in vilket ljud jag vill använda så kan jag bara välja mellan realtek digital output och realtek digital output optical. finns 3 andra devices. ati hdmi output, speakers och realtek hd audio 2nd output, fast alla dessa har en röd pil nedåt och det står not plugged in.
Det är ati hdmi output och realtek hd audio 2nd output (front panelens uttag som jag behöver använda mig utav. Någon som har nån anning vad jag ska göra för att lösa mitt problem?

Permalänk
Medlem

fixade det med att använda medföljande ati adaptern men tappade bild kvalitet när jag fick ljudet ska det vara så?

Permalänk
Medlem

Hur lång sladd använder du? Och av vilket märke?

Permalänk
Medlem

4m hdmi supra. jag använder den med bägge adaptrarna men när jag kör ati's egen får jag ljud men märkbart sämre kvallitet i bild inte lika skarp bild.

Permalänk
Medlem

DVI kan väl inte skicka ut ljud? Så om du kör DVI -> HDMI måste du också koppla en till kabel för ljudet.

Permalänk

DVI kan verkligen inte skicka ut ljud.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Dvi kan skicka ut ljud på atis hd serie med en dvi -> hdmi adapter.

Permalänk
Medlem

Det Vino säger stämmer.

Jag har kopplat min TV till grafikkortet med HDMI-kabel (supra 10m) och DVI > HDMI-adaptern som följer med, och jag är rätt säker på att jag har haft ljud de sista gångerna jag har använt den.

Men, tillbaks till problemet, skulle det kunna vara att det är något fel på adaptern? Jag har faktiskt ingen aning, det fungerar finfint för mig.

Permalänk
Medlem

maxwell: jag har exakt samma problem med att ati hdmi output är rödpilad, även fast jag använder den medföljande adaptern, har du löst ditt problem ännu och hur gjorde du?

kör sapphire 4870 och windows 7