Permalänk
Medlem

Bra jobbat D-Link!

Jag har en D-Link router DIR-855 som jag haft lite bekymmer med. Den har fungerat hjälpligt men inte alls som man kan förvänta sej av deras flaggskepp. Dagliga omstarter och återkommande tappad nätverkslänk på det trådlösa.
Den har strulat från dag ett men jag har velat få ordning på den och allt har dragit ut på tiden av olika anledningar.

Jag startade en RMA och förde en dialog med deras support. När dom sa att jag skulle skicka in min router och sedan få en ny (utbytesenhet) tillbaka förklarade jag för dom att jag inte kunde vara utan router utan hade då behövt köpa en ny, valde dom att hjälpa mej med detta så nu skickar dom ut en ny enhet och innan jag skickar in min.

Det kallar jag service! Tack D-link!

Permalänk
Medlem

Håller med, D-Link service e mycket bra. Hade en DIR-635 med en DWA-140 N-draft USB sticka och USB stickan betedde sig wierd... De skickade en ny till mig och bad mig skicka tillbaks den trasiga i lådan den nya skickats i.. + för D-link

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

De mesta som höt till nätverk som jag har ägt har varit från Dlink. Mest för att det har fungerat fint så vågar inte byta + Att de offta är ganska billiga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att D-Link har bra support. Blixten dödade nätaggregatet till routern för mig, vilket hände bara för någon månad sen eller två. Kontaktade D-Link om detta och sa att det är otroligt onödigt att tvinga mig köpa en ny när bara det externa nätaggregatet är trasigt. Jag skrev också att jag hade testat med ett annat nätaggregat med samma specifikationer, och det fungerade.

Någon dag senare får jag svar och de säger att de kommer skicka ett nytt nätaggregat till mig.
Någon vecka senare så får jag paketet. Inte en krona betald.
Riktigt nöjd, måste jag säga!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?