Telia försöker lura mig...

Permalänk

Telia försöker lura mig...

Har ju haft mitt fiberlan 100mbit i 2 månader nu och fick räkningen idag som var nästan dubbelt än vad den skulle vara.

Dom har lagt dit nästan 5 månader på räkningen, då räkningen bara ska vara kvartalvis allltså 3 månader.

Sen har dom lagt till Engångsavgift, då det stod när jag beställde och jag pratade med en på kundtjänst först och hon sa också att det inte var någon engångsavgift/anslutningsavgift för det var ett erbjudande dom hade just då och att man skulle få en digitalkamera också.

Jag har inte sett röken av någon såkallad digitalkamera och dom försöker lura mig på pengar samtidigt.

Någon som haft det så här?

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Ringt Telia?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Inte hunnit ringa idag då dom stängde 17. Blir o ringa imorn o fråga va dom sysslar med.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Avstängd

Du tror inte det är bättre att ringa dom innan du hänger ut dom här?
Det kan ju ha blivit ett vanligt fel också, sånt händer...

Tycker att du ska tala med dom innan du säger för mycket om vad dom gör och inte gör, okej jag kan förstå att du är arg men det blir inte bättre av detta...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Inte hunnit ringa idag då dom stängde 17. Blir o ringa imorn o fråga va dom sysslar med.

Telia hade ju något mer problem i veckan att dom hade dragit dubbla belopp ifrån en massa kunder. Kolla Aftonbladet.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Du har haft det i två månader utan att betala? Så två månader plus de nästa tre = fem månader?
Som sagt, ring Telia först.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
text

Självklart försöker de lura dig. Eller så har de bara gjort fel och åtgärdar detta så snart du påtalat problemet?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket är första räkningen på ? min första låg på 1,7k.. då skulle det vara gratis att ansluta osv osv fast va det det ? nej.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Re: Telia försöker lura mig...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Har ju haft mitt fiberlan 100mbit i 2 månader nu och fick räkningen idag som var nästan dubbelt än vad den skulle vara.

Dom har lagt dit nästan 5 månader på räkningen, då räkningen bara ska vara kvartalvis allltså 3 månader.

Sen har dom lagt till Engångsavgift, då det stod när jag beställde och jag pratade med en på kundtjänst först och hon sa också att det inte var någon engångsavgift/anslutningsavgift för det var ett erbjudande dom hade just då och att man skulle få en digitalkamera också.

Jag har inte sett röken av någon såkallad digitalkamera och dom försöker lura mig på pengar samtidigt.

Någon som haft det så här?

Okej, 2+3 = 5. Sådär, nu var det problemet löst. Sen engångsavgiften får du nog ringa dem om.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Du betalar i förväg på telia.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

Det var inte 5 månader okej, det är 4 månader och 5 dagar så det stämmer ju inte heller.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Du ska nog prova att ringa Telia innan du hänger ut dom här inne.
Sen har jag oerhört svårt att tro att så stort svenskt företag skulle vara ute efter att medvetet svindla folk, företaget är ju för tusan ägt av staten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Re: Telia försöker lura mig...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Har ju haft mitt fiberlan 100mbit i 2 månader nu och fick räkningen idag som var nästan dubbelt än vad den skulle vara.

Dom har lagt dit nästan 5 månader på räkningen, då räkningen bara ska vara kvartalvis allltså 3 månader.

Sen har dom lagt till Engångsavgift, då det stod när jag beställde och jag pratade med en på kundtjänst först och hon sa också att det inte var någon engångsavgift/anslutningsavgift för det var ett erbjudande dom hade just då och att man skulle få en digitalkamera också.

Jag har inte sett röken av någon såkallad digitalkamera och dom försöker lura mig på pengar samtidigt.

Någon som haft det så här?

Rimligen så fick du en faktura på 2 månader i föregående kvartal (där du aldrig hade chansen att betala i förväg eftersom du blev kund efter det kvartalets faktureringstillfälle) + det kommande kvartalet.

Kolla vilken period det står att fakturan gäller.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Du har haft det i två månader utan att betala? Så två månader plus de nästa tre = fem månader?
Som sagt, ring Telia först.

+1 instämmer

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Ringde nu och på Fiberlan med 12 månaders bindningstid finns ingen anslutningsavgift så där försökte dom ju lura till sig lite extra pengar och någon digitalkamera fanns det inte så där hade ju hon på kundtjänst förut bara ljugit om.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Aa säger bara det, ring ALDRIG kundtjänst eller dylikt och beställ något när det gäller att abonnera på något utan kolla deras hemsida. Har jobbat på tele2 och kan lova er att försäljare och kundtjänst ljuger så de blir blå och hittar på allt möjligt bara för att sälja eftersom det är vad deras lön baseras på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Du ska nog prova att ringa Telia innan du hänger ut dom här inne.
Sen har jag oerhört svårt att tro att så stort svenskt företag skulle vara ute efter att medvetet svindla folk, företaget är ju för tusan ägt av staten.

Och då ska man lita på dem fullt ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Ringde nu och på Fiberlan med 12 månaders bindningstid finns ingen anslutningsavgift så där försökte dom ju lura till sig lite extra pengar och någon digitalkamera fanns det inte så där hade ju hon på kundtjänst förut bara ljugit om.

Om man får erbjudanden som inte står med på hemsidan eller liknande så bör man nog be att få hem ett papper på det, så att de inte kan "glömma" bort det senare.

Fast jag har svårt att tänka mig att någon på kundtjänst medvetet ljugit om kameran t.ex., du har inget namn på personen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Aa säger bara det, ring ALDRIG kundtjänst eller dylikt och beställ något när det gäller att abonnera på något utan kolla deras hemsida. Har jobbat på tele2 och kan lova er att försäljare och kundtjänst ljuger så de blir blå och hittar på allt möjligt bara för att sälja eftersom det är vad deras lön baseras på!

Märkligt och trist att så många företag är så totalt ointresserade av goodwill.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Sen har jag oerhört svårt att tro att så stort svenskt företag skulle vara ute efter att medvetet svindla folk, företaget är ju för tusan ägt av staten.

Hmm... Ett exempel... Radiotjänst. Staten är sviniga.

Permalänk

Detta är ingen vacker läsning direkt.
Skriv vad du fått för information av säljaren i detta formulär: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Så kikar jag på vad som hänt.
Glöm inte att skriva in dina uppgifter oxå.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk

Ljög de om erbjudandet? Jag är inte förvånad.

En kompis till mig jobbade som telefonförsäljare hos ett företag som bl.a. sålde för Telias räkning, och enligt honom ljög försäljarna (misslyckade studenter) för jämnan, för att få så hög provision som möjligt.

Det vanligaste är att de ljuger om skillnaden när de jämför olika företags tjänster, och säger att t.ex. Telia är billigare än vad de faktiskt är.
Min kompis slutade ganska snabbt, men någon borde ha polisanmält försäljarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Hmm... Ett exempel... Radiotjänst. Staten är sviniga.

Hmm, giriga i vissas ögon kanske. Men somliga tycker att det är rätt att betala för sig, jag själv betalar gärna för att kunna ha t.ex SVT i rutan. Du ska nog tänka till lite innan du säger att staten är sviniga. Bara för att du växt upp med att allt är gratis, gissar att du fortfarande bor hemma va? Verkligheten är en annan där man betalar för dom tjänster du kan avnjuta varje dag, SVT är ett perfekt exempel.
Gor om, gör rätt. Och snälla, tänk till lite nästa gång.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Hmm, giriga i vissas ögon kanske. Men somliga tycker att det är rätt att betala för sig, jag själv betalar gärna för att kunna ha t.ex SVT i rutan. Du ska nog tänka till lite innan du säger att staten är sviniga. Bara för att du växt upp med att allt är gratis, gissar att du fortfarande bor hemma va? Verkligheten är en annan där man betalar för dom tjänster du kan avnjuta varje dag, SVT är ett perfekt exempel.
Gor om, gör rätt. Och snälla, tänk till lite nästa gång.

Lite OT kanske men måste bara skriva av mig lite...

Problemet är väl att man blir tvingad att betala för en tjänst som man kanske inte vill ha och kanske inte använder. Själv betalar jag tv-licens, men jag tittar också på SVT då och då. Det är helt absurt att man ska betala licens bara för att man har en TV, även om man kanske enbart tittar på utländsk "parabol-tv" eller DVD-filmer.

Sen ska vi inte tala om de som går runt och pejlar... Jag har hört allt för många redogörelser om hur påstridiga och jobbiga de kan vara för att tro att det bara är skrönor. Om de vill att alla de som kan se SVT också betalar för det så får de väl se till att alla andra *INTE KAN* se. Vanliga betalkanaler har ju inga som helst problem med det. Vad skulle du säga om t.ex Canal+ skulle börja sända sina kanaler helt okrypterat i de vanliga publika näten, och sen började kräva att alla som får in deras kanaler måste betala för det?

Och det funkar inte heller att hävda att SVT/SR i egenskap av public service ska ses som en fundamental del av samhället, för då är det enda rimliga att man låter alla betala gemensamt (dvs via skattesedeln, ungefär som begravningsskatt).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Hmm, giriga i vissas ögon kanske. Men somliga tycker att det är rätt att betala för sig, jag själv betalar gärna för att kunna ha t.ex SVT i rutan. Du ska nog tänka till lite innan du säger att staten är sviniga. Bara för att du växt upp med att allt är gratis, gissar att du fortfarande bor hemma va? Verkligheten är en annan där man betalar för dom tjänster du kan avnjuta varje dag, SVT är ett perfekt exempel.
Gor om, gör rätt. Och snälla, tänk till lite nästa gång.

För det första bor jag inte hemma, nej. Jag har en hyra på nästan 7000:- att betala varje månad. Jag betalar 250:- i bredbandskostnader varje månad (och nej, jag har aldrig ens haft tanken på att besöka svt.se). Jag köpte en TV för 37000:- för att kunna använda den som datorskärm, till TV spel eller till min Blu-Ray samling. Jag tittar ALDRIG på TV, har inte ens en antennkabel, jag har inte tittat på en TV-kanal hemma på ungefär 5-6 år.

När man förklarar detta för idioten som representerar Radiotjänst så påstår hon att jag är TVUNGEN enligt lag att betala avgiften bara pga. att jag har en TV-mottagare i min TV (som jag aldrig använder som en TV). När jag erbjuder att avmontera min TV-mottagare och skicka den till Radiotjänst för att slippa betala så påstår kvinnan att jag minsann inte slipper undan även om jag gör något sådant för att jag har minsann, enligt henne, köpt produkten som en TV, vilket självklart är en fullständig LÖGN då jag aldrig ens haft en tanke på att koppla in fanskapet till TV-kanaler.

Påstår du då att det är helt RÄTT att jag ska behöva betala för skiten jag inte ens vill använda? Då är du helt ute och cyklar min vän...

Det är mafiafasoner... det är vad det är. Idioter hela högen. Klarar de inte av att överleva utan reklam så sätt för fan in reklam istället för att leva på en lag som är helt sjuk redan från första början. Vi kan ju ha en omröstning i detta "demokratiska" landet och se hur många det är som vill ha kvar eller slopa den avgiften.

Lycka till då Radiotjänst... det hade säkert funkat jättebra. Jag kommer iaf. ALDRIG betala er ett enda öre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
För det första bor jag inte hemma, nej. Jag har en hyra på nästan 7000:- att betala varje månad. Jag betalar 250:- i bredbandskostnader varje månad (och nej, jag har aldrig ens haft tanken på att besöka svt.se). Jag köpte en TV för 37000:- för att kunna använda den som datorskärm, till TV spel eller till min Blu-Ray samling. Jag tittar ALDRIG på TV, har inte ens en antennkabel, jag har inte tittat på en TV-kanal hemma på ungefär 5-6 år.

När man förklarar detta för idioten som representerar Radiotjänst så påstår hon att jag är TVUNGEN enligt lag att betala avgiften bara pga. att jag har en TV-mottagare i min TV (som jag aldrig använder som en TV). När jag erbjuder att avmontera min TV-mottagare och skicka den till Radiotjänst för att slippa betala så påstår kvinnan att jag minsann inte slipper undan även om jag gör något sådant för att jag har minsann, enligt henne, köpt produkten som en TV, vilket självklart är en fullständig LÖGN då jag aldrig ens haft en tanke på att koppla in fanskapet till TV-kanaler.

Påstår du då att det är helt RÄTT att jag ska behöva betala för skiten jag inte ens vill använda? Då är du helt ute och cyklar min vän...

Det är mafiafasoner... det är vad det är. Idioter hela högen. Klarar de inte av att överleva utan reklam så sätt för fan in reklam istället för att leva på en lag som är helt sjuk redan från första början. Vi kan ju ha en omröstning i detta "demokratiska" landet och se hur många det är som vill ha kvar eller slopa den avgiften.

Lycka till då Radiotjänst... det hade säkert funkat jättebra. Jag kommer iaf. ALDRIG betala er ett enda öre.

Så kortfattat så har du köpt en tv för 37.000 som du inte ens använder till tv? Du får verkligen ursäkta mig att jag misstror dig här, men jag ror inte ett smack på att har köpt en så pass dyr tv enbart för din blu-ray samling och att du inte har sett på tv en gång en enda tv-kanal på 5-6 år? Sorry, jag köper det inte fö fem öre. Tror du är en av dom tusentals andra svenskar i detta land som, även om du inte kollar på tv så mycket, så fort det komer nåt intresant i TV., t.ex OS, VM-slutspel eller nåt annat du är intresserad av slår på tvn och smygglor lite i smyg och sen helt enkelt struntar i den att betala den där "eländiga" räkningen...för det är ju ändå så pass många andra som inte gör det.

Hela grejen med Svt är ju den att vi betalar för en högklassig kanal (fan så mycket bättre än det t.ex TV3, 6 och TV4 spottar ut tillsammans med sin vidriga reklam stup i kvarten) utan jut reklam. Finns inget värre än när fanskapen på TV3 bryter 5-6 gnger i varje period i hockey-vm och den där förbannade Norrlands Guld reklamen, eller vad nu är för skit, dyker upp.

Du kan ju ta och räkna lite på hur många ntäkter Svt förlorar just pga. att dom är en av dom få (jag vet då ingen mer) reklamfria kanalerna som finns kvar, det är ju självklart at dom måste få in sina pengar på annat håll. Kan inte fatta att det finns folk som siter hemma och "ska vi kalla det fuska kanske?" med detta. Bara och välja, kvalitets-underhållning utan reklam för några hundralappar om året, eller vanlig tv med sammanlagt 1000+ reklaminslag varje år. Jag väljer i alla fall det förstnämnda.

// Enough

edit. orkar inte rättstava alla felstavningar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Bara och välja, kvalitets-underhållning utan reklam för några hundralappar om året, eller vanlig tv med sammanlagt 1000+ reklaminslag varje år. Jag väljer i alla fall det förstnämnda.

Fast nu ljuger du väl allt... Det är ju just det här det handlar om. Det GÅR INTE att BARA VÄLJA, iallafall inte om man vill välja det andra alternativet, inte vill betala för det första alternativet (som man ju då valt bort) och inte heller vill behöva ljuga om eller eller smussla med sitt tv-innehav. Dvs den valfrihet du pratar om existerar inte för den laglydiga Svensson.

Permalänk
Medlem

Visst Jag hatar oxå all djäkla reklam,och det är jätte bra att svt finns med sin högklassiga reklam fria kanal,villket jag alldrig kollar på,men det sjuka är det att man inte kan köpa/äga en tv,utan att betala tv licens,jag vill kunna köpa en tv,och sen välja om jag vill ha 1 eller 2 genom att betala för den tjänsten som med allt annat,bor man i villa som jag och har parabol så betalar man redan tillräkligt med pengar för programen +parabol avgift,och jag tänker inte betala för svt 2 gånger om, eftersom dom ingår i mitt abbonemang som jag betalar för varje månad,man tycker ju rimligtvis att canal digital eller viasat får betala till svt för att dom har dom i sitt program utbud eller?

Tv licens nej tack

Permalänk
Medlem

Finns en tråd om TV-licensen.
Tror denna handlade om telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foiltech
Visst Jag hatar oxå all djäkla reklam,och det är jätte bra att svt finns med sin högklassiga reklam fria kanal,villket jag alldrig kollar på,men det sjuka är det att man inte kan köpa/äga en tv,utan att betala tv licens,jag vill kunna köpa en tv,och sen välja om jag vill ha 1 eller 2 genom att betala för den tjänsten som med allt annat,bor man i villa som jag och har parabol så betalar man redan tillräkligt med pengar för programen +parabol avgift,och jag tänker inte betala för svt 2 gånger om, eftersom dom ingår i mitt abbonemang som jag betalar för varje månad,man tycker ju rimligtvis att canal digital eller viasat får betala till svt för att dom har dom i sitt program utbud eller?

Tv licens nej tack

Nej, tror faktiskt inte du betalar något alls för SVT-kanalerna till varken Canal Digital eller Viasat och de betalar inget i sin tur.
Båda dessa erbjuder nämligen även ett programkort med bara SVT, utan månadskostnad (men mot en depositionsavgift för själva kortet).

Men som sagt, detta handlade om Telia.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304