Thermaltake introducerar fläktlös datorlåda för Mini-ITX

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake introducerar fläktlös datorlåda för Mini-ITX

Minstingen Thermaltake Element Q är en ny datorlåda för riktiga småttingar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Precis vad vi alla har väntat på! Billigt mini itx chassi med ett kraftfullt nätaggregat.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt fult med röd kant där i fronten. Fläktlös 200W nätagg för 500kr får man leta länge efter. Får man ett chassi på köpet så är det ju ganska otroligt. Nästan så jag skulle köpa chassit bara för nätagget.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Produktlänk

Personligen tycker jag det är fint om man länkar det man skriver om även om det kommer från tillverkarens sida.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Fruktansvärt fult med röd kant där i fronten. Fläktlös 200W nätagg för 500kr får man leta länge efter. Får man ett chassi på köpet så är det ju ganska otroligt. Nästan så jag skulle köpa chassit bara för nätagget.

Smaken är som baken... Jag tyckte nämligen att det var fruktansvärt snyggt!

Permalänk
Medlem

Det känns som att detta är ett bra steg, prisvärda mini-itx chassin. Men man hade eventuellt kunnat skippa den röda kanten, även om jag nog hade kunnat vänja mig vid den.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datoriserad
Smaken är som baken... Jag tyckte nämligen att det var fruktansvärt snyggt!

Japp.

Jag skulle däremot aldrig låta något sådant göra så att jag inte köper det. Enkelt att måla över. Funktionaliteten och priset är ju faktiskt otroligt bra.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Just något sånt här jag sökt ! :D..Sjukt bra då kanske det blir en väldigt liten landator snart då Mini-ITX moderkort med pci-express finns ju där ute

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Bra pris! Trevligt att den har en expansionsplats också.

Permalänk
Avstängd

Det där röda var ju fult.
Varför gör dom något så dumt?

Den var ju ganska fin, ända tills någon idiot kom och gjorde den röd där...

Permalänk
Inaktiv

Shit, ganska värt ju. I chassit jag har nu sitter ett agg som är så klent att den inte orkar driva cd'n

Permalänk
Medlem

Skall man bara hitta ett vettig moderkort till det oxå

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Dom borde lagt till 10 olika färger (varav en svart) på den där grejen och göra den utbytbar, skulle nog inte kosta mer än 5 kr extra i tillverksningskostnad då vi talar om kinafabriker... så skulle dom kunna ta 10 kr mer och tjäna på det...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte helt olik Apex mi-008.
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111540...
http://www.silentpcreview.com/apex-mi008
I mi-008 sitter det en ganska så högljudd fläkt inne i nätaggslådan (tycker jag).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ajajaj, tveksamt om den klarar kylningen utan en 12:a i fronten.

Du kan inte mena allvar.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Helt ovettigt med m-itx och standard 5,25" plats. Dom kunde ha minimerat lådan ytterligare och gjort en plats slim dvd istället.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Fläktlös 200W nätagg för 500kr får man leta länge efter. Får man ett chassi på köpet så är det ju ganska otroligt. Nästan så jag skulle köpa chassit bara för nätagget.

Jag med, om det vore sant. Har mycket svårt att tro att nätagget är fläktlöst, ser ut som random SFX nätdel som antagligen har en 80mm fläkt på undersidan. Thermaltake och deras utsagor har jag inget förtroende för.

Verkar vara en rätt idiotisk låda om man sätter in ett system som utnyttjar alla 200W. Som att be om överhettning. Att inte kunna montera fläktar i ett chassi är inte en finess, utan avsaknad av en. Att marknadsföra det här chassit som "fläktlöst" är ungefär lika bedrägligt som att marknadsföra ett chassi som "skruvlöst" då man inte skickar med några skruvar (av dömma av bilden på chassits baksida kanske Thermaltake tillämpar detta redan? Inga skruvskallar vad jag kan se...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Jag med, om det vore sant. Har mycket svårt att tro att nätagget är fläktlöst, ser ut som random SFX nätdel som antagligen har en 80mm fläkt på undersidan. Thermaltake och deras utsagor har jag inget förtroende för.

Verkar vara en rätt idiotisk låda om man sätter in ett system som utnyttjar alla 200W. Som att be om överhettning. Att inte kunna montera fläktar i ett chassi är inte en finess, utan avsaknad av en. Att marknadsföra det här chassit som "fläktlöst" är ungefär lika bedrägligt som att marknadsföra ett chassi som "skruvlöst" då man inte skickar med några skruvar (av dömma av bilden på chassits baksida kanske Thermaltake tillämpar detta redan? Inga skruvskallar vad jag kan se...)

Jo, du har säkert helt rätt och jag håller med om att Thermaltake inte är mycket att lita på. Låt mig drömma i alla fall.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Jag med, om det vore sant. Har mycket svårt att tro att nätagget är fläktlöst, ser ut som random SFX nätdel som antagligen har en 80mm fläkt på undersidan. Thermaltake och deras utsagor har jag inget förtroende för.

Verkar vara en rätt idiotisk låda om man sätter in ett system som utnyttjar alla 200W. Som att be om överhettning. Att inte kunna montera fläktar i ett chassi är inte en finess, utan avsaknad av en. Att marknadsföra det här chassit som "fläktlöst" är ungefär lika bedrägligt som att marknadsföra ett chassi som "skruvlöst" då man inte skickar med några skruvar (av dömma av bilden på chassits baksida kanske Thermaltake tillämpar detta redan? Inga skruvskallar vad jag kan se...)

Precis min tanke.
När det stod fläktlöst antog jag att det, som vissa andra mini-itx chassin, i princip var en stor kylfläns. Då skulle det kanske gå, men det där verkar ju inte vara något speciellt i kylningsväg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Att inte kunna montera fläktar i ett chassi är inte en finess, utan avsaknad av en. Att marknadsföra det här chassit som "fläktlöst" är ungefär lika bedrägligt som att marknadsföra ett chassi som "skruvlöst" då man inte skickar med några skruvar (av dömma av bilden på chassits baksida kanske Thermaltake tillämpar detta redan? Inga skruvskallar vad jag kan se...)

Det kanske är meningen att man ska poppnita ihop lådan sen?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hmmm.... detta blir nog ett blu-ray bygge

Permalänk
Medlem

hmm, frågan är om man kan trycka in 3 st 3,5" med lite mods, isf är det ju lätt värt det. Det röda strecket kan man ju alltid lacka svart. Någon som har en bild på lådans insida?

EDIT: Nevermind, har kommit upp nya bilder på TTs hemsida nu. Det går ju lätt i tre diskar, fyra kanske om man verkligen vill det. Jag tror bestämt jag hittat mitt nya serverchassi

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Var finns det att köpa? Är det släppt i Sverige än??

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem

"The specially designed preinstalled 200W SFX power supply also works without fan, further reducing noise and energy consumption." - dvs ingen fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
"The specially designed preinstalled 200W SFX power supply also works without fan, further reducing noise and energy consumption." - dvs ingen fläkt

Eller är det en fläkt man kan ta bort

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Eller är det en fläkt man kan ta bort

Man kan aldrig vara säker med Thermaltake.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calimero
Var finns det att köpa? Är det släppt i Sverige än??

//Calimero

Exakt vad jag undrar. Går den öht att köpa någonstans?

Om någon vet var den går att köpa, sverige eller ej kvittar, får ni gärna posta en länk.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.