Permalänk
Medlem

Bära datorn hem?

Hej

Det är så att jag nu har beställt delar till den första datorn som jag ska bygga själv och det har jag gjort från inet.se. Eftersom väldigt många har erfarenhet från inet så tänkte jag fråga hur deras delar levereras med posten.

Lägger de allt i en jättekartong eller får man en massa småkartonger?

Tror ni på att man som två personer skulle kunna bära rubbet max 1 km om man har beställt ALLT (med undantag för processor och högtalare) man behöver till datorn - alltså komponenter, tangentbord, mus, operativsystem, skärm? Det vore mycket enklare om jag inte behövde blanda in hämtning med bil.

Permalänk
Medlem

Hårddisk, moderkort, minne, processor och små prylar brukar hamna i samma låda, kanske tangentbordet också om du har beställt ett sådant.

Chassi, monitor etc. (Stora grejer) kommer oftast direkt med fabrikskartong. Så om du har beställt allt detta, förvänta dig 2-3 paket.

Du vet när du får ditt Kolli-nr hur många paket det är (antalet kollinr är antalet paket)

Så har jag fått för mig att det fungerar.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Inga problem att bära.
Bara gå två gånger om det behövs.

Permalänk
Medlem

Okej, då blir det att bära hem den då. Tack för svaren.

Permalänk
Avstängd

Du kan låna en kundvagn om det finns i närheten och sedan lämna tillbaks den när du är färdig.

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Det du skrev kan uppfattas som en uppmaning till att stjäla en vagn...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Att utge sig som moderator är inget vi ser med blida ögon på! Så undvik det även om ni bara ville vara roliga och anledningen till varför jag redigerade bomber3's inlägg på det viset jag gjorde var att få folk att tänka en gång till innan man postar då även något helt oskyldigt kan missförstås.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

När jag beställde från inet fick jag 3 paket.

Alla datordelar, tangentbord och mus i ett.
Skärmen i ett.
Och chassit i ett.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Avstängd

Oops, sorry

Självklart måste kundvagnen tillbaka, annat vore dumt.

Tack MaLo för att du ändra min inlägg

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.