Bannad för fusk i Single player?

Permalänk

Bannad för fusk i Single player?

Om man fuskar i Single player, dvs. inte online på något av sina steamspel, blir man bannad då? Eller gäller antifusk enbart online?

Har kommit till ett ställe där det nästan är omöjligt att komma förbi då det sparades konstigt och man dör nästan på en gång, därför tänkte jag om man inte blir bannad så kan man fuska sig förbi så man inte dör på en gång och sedan stänga av fusk.

Permalänk
Medlem

Såvida servern inte är VAC-säker så är det lugnt. För även om du kör single så tror jag att du skapar en lokal server.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Ja, alltså kör du inte Online så kan du fuska hur mkt du vill. Men det är på nätet som du blir bannad eller kickad osv.

Permalänk
Medlem

vad är det för spel?

är det nått sourcespel så kan du ju bara ta upp konsolen och skriva sv_cheats 1 och sen no collide 1, sen skriver du samma sak fast 0 efter för att ta bort det

Visa signatur
Permalänk

Fusk som aktiveras genom att skriva i konsolen kan du säkart använda utan problem, eftersom de är inlagda i spelet av programmeraren. Fusk som t.ex. wallhack och aimbot bör du nog hålla dig i från...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Du kan inte bli bannad för att fuska i singleplayer spel.
1. Du spelar inte med andra, dvs. att de måste finnas en admin på just den servern för attt kunna banna dig.
2. Informationen när du spelas skickas inte ut online. Om du dvs inte får någon acivements etc. Men det är ju ändå inlagt i spelet.

Permalänk

Aktuellt är just nu Oblivion, men jag tänker även för framtiden och dess spel, det är alltid bra att kunna ha ett fusk för att ta sig förbi något omöjligt ställe. Men vid single player skall det alltså vara lugnt? bra att veta!

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikonisten
Aktuellt är just nu Oblivion, men jag tänker även för framtiden och dess spel, det är alltid bra att kunna ha ett fusk för att ta sig förbi något omöjligt ställe. Men vid single player skall det alltså vara lugnt? bra att veta!

Tack!

om det är omöjliga ställen så är du bara sämst. Prova en guide istället.

Fuska i spel gjorde man väl som barn då man bara ville va "bäst" i ett spel o sket i utmaningen.

Permalänk
Medlem

Nedladdade fusk som du sparar på hårddisken kan leda till ban, vare sig du använder det online eller ej.
Nu vet jag inte hur VAC fungerar, men PB fungerar på det viset åtminstone, scannar aktiva processer i minnet och läser ut filer i spelkatalogen.
(resulterar iregel bara i en kick, men kan leda till globalban, surt att inte kunna spela med andra bara för att man var nyfiken)

Så om du inte är beredd på en ban, håll dig undan nerladdade "skillz".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Konsoll-aktiverade cheats är alltid säkert! Även i multiplayer (för då är cheats aktiverade och således tillåtna).

Håll dig alltid borta från externa fuskprogram...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
om det är omöjliga ställen så är du bara sämst. Prova en guide istället.

Fuska i spel gjorde man väl som barn då man bara ville va "bäst" i ett spel o sket i utmaningen.

Du kanske inte läste hans tidigare inlägg?