Football Manager 2010

Permalänk
Medlem

Football Manager 2010

Taktikskapare. I FM 2010 kommer det vara lättare att få spelarna att agera efter den genialiska plan man har i huvudet som manager. Du kan bland annat ge spelarna tydliga roller som "bollvinnare på mitten", "djupledslöpande anfallare" och så vidare. Detta kommer vi säkerligen få chans att fördjupa oss i de kommande veckorna.

Nytt interface. Spelets design har gjorts om helt och hållet och man har bland annat flyttat menyn från sidan till högst upp, detta för att underlätta navigationen i spelet. Det blir alltså en omställning för spelaren men precis som i övergången mellan CM 03/04 och FM 2005 så vänjer man sig nog och lär sig älska det nya! Det kommer även finnas två olika skins - ett mörkt och ett ljust.

Matchanalys-verktyg. Du har nu möjlighet att i detalj studera var på planen alla skott, pass, inlägg, nickar, tacklingar och brytningar har skett - både under och efter match. Detta ger dig utökade verktyg att hitta vad det är som går fel i matchen och förändra det.

Helt ny data-editor. Nu kan du lägga till divisioner och helt nya ligor/cuper om du så önskar, vilket ger i stort sett obegränsade möjligheter att modda ditt spel!

Instruktioner direkt från sidlinjen. Förändra matchbilden genom att skrika på dina spelare direkt från den tekniska zonen, precis som i verkligheten.

Nytt nyhetssystem. Prenumerera på spelets inbyggda tidning och filtrera vad det är du tycker är intressant, och således vill ha i dina nyheter.

Förbättrad 3D. Efter att ha lagt in den banbrytande 3D-matchmotorn i FM 2009 har man nu jobbat vidare och förbättrat den på alla möjliga sätt. Se fram emot över 100 nya animationer, nya arenor, publik, realistiska gräsmattor och bättre ljussättning. Allt för att öka spelupplevelsen till max!

"Backroom advice" en ny funktion som är tänkt att se till så att du som manager har full koll på allt som händer i klubben och få hjälp med det du missat - allt från statistik om ditt eget lag för att visa på var din taktik går fel, till jämförelser på hur ditt lag står sig mot andra klubbar i din serie när det kommer till teknik, psyke, fysik och ålder.
Styrelsen kommer kalla dig till ett möte en gång i månaden som är frivilligt att närvara på, där de kommer ta upp allt som de tycker behöver diskuteras. Samma sak gäller din första dag på jobbet, samt på försäsongen och inför match. Du kan även kalla till ett möte själv närsomhelst om du känner att det behövs.

Utöver detta kommer flera nyheter offentliggöras de kommande månaderna fram till release.

Källa - http://www.fmsweden.se

Miles Jacobsons blogg

Detta låter ju grymt. Har varenda FM säsong men har nuförtiden slutat spela. Men nu kanske man ska börja igen? Älskar editor nyheten

Permalänk
Medlem

Det låter verkligen bra! FM 2010 är faktiskt anledningen till att jag började kolla runt på Sweclockers. Jag vill skaffa mig en uppfattning om vad jag skall prioritera i mitt datorköp inför släppet av detta spel.

Permalänk
Medlem

Hoppas de lyckas med "taktikskapar" delen. Det har varit för svårt att få spelarna att agera som man vill. Lyckas de med det nu är det ett givet köp för mig.

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa å testa!

Permalänk

Nu börjar det rycka i fingrarna. Kan knappt vänta på att spelet släpps.
Jag sitter och tröstspelar "Manager Mode" i FIFA 10 för att släcka mitt begär. Undra vad man kommer snitta i speltid när FM10 släpps, vad tror ni?
12 timmar om dagen, det låter väl rimmligt?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nu börjar det rycka i fingrarna. Kan knappt vänta på att spelet släpps.
Jag sitter och tröstspelar "Manager Mode" i FIFA 10 för att släcka mitt begär. Undra vad man kommer snitta i speltid när FM10 släpps, vad tror ni?
12 timmar om dagen, det låter väl rimmligt?

När jag lirar FMxx så kör jag 18 timmar per dag... Sen är EAs manager modes förnedrande usla kontra det SiGames erbjuder... varför ens köra EAs managermode för?
Aja. I slutet på oktober smäller det.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Hoppas FM 2010 är ett uppsving i kvalitet. Tycker att serien började gå lite utför när dom började "visa" matcherna 06/07 eller så. Serien är fortfarande riktigt bra fast man undrar dock iband hur Ai'n värderar spelare. Har en ung brasse i laget som gjorde 36mål på 33matcher i Premier League med mitt Wolverhampton men ändå vill ingen klubb ge ens hälften av vad dom spottar upp för medelmåttor

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
När jag lirar FMxx så kör jag 18 timmar per dag... Sen är EAs manager modes förnedrande usla kontra det SiGames erbjuder... varför ens köra EAs managermode för?
Aja. I slutet på oktober smäller det.

Ah, trodde faktiskt inte det fanns människor som lirade FM lika mycket som jag. Jag skrev 12 timmar per dag, ville inte skämma ut mig helt. Jag kommer ihåg när jag var som mest inne i FM09, jag satt en HEL vecka och snittade ungefär 15 timmar om dagen, inget skämt! Jag gjode bokstavligen inget annat än att spela FM09. Höll nästan på att förlora tjejen pga det för jag aldrig kom dit, och när jag väl kom dit flyttade jag över min savefil till bärbara och tog med till henne så jag kunde lira hela natten hos henne när hon sommna.

Om du undrar varför jag lirar Manager Mode i FIFA10 för är det för att, som sagt, släcka min manager-törst. Jag har lirat FM09 så sinnesjukt mycket att jag inte orkar lira det längre. Som du säger är Manager Mode i FIFA inte ens en tusendel av vad FM är, utan det enda man i stora drag får göra är att köpa spelare, som går väldigt simpelt till, och sen spela matcherna.

Ser verkligen fram emot FM10, det är bara att tacka sina polare för den bra vänskapen man haft med dom och förklara att man ska åka bort under en längre tid. För så är det fan!

SNART ÄR DET DAGS OCH JAG KAN KNAPPT VÄNTA!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Demot ute för båda PC & MAC:

http://www.footballmanager.com/index.php?p=demo

Amen tack för den där :(. Skulle in på SweC och dra min nattliga check som jag alltid gör innan jag går och lägger mig, sen postar du detta och jag måste upp tidigt på ett viktigt ärende.

Aja, får väl låtsas att jag aldrig klickade mig in här och försöka sova.
Godnatt!

(Imorgon däremot )

*Edit* Mina vänner, det är dags.
http://www.youtube.com/watch?v=kTrJdouRYdo

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Är de någon som har lust att lira närverksspel så hör av er