Mount & Blade Warbands

Permalänk
Medlem

Mount & Blade Warbands

Verkar som att det går bra för Taleworlds, nu släpps snart expansionen till Mount & Blade, som kommer innehålla MULTIPLAYER!! Tro det eller ej!

Plocka åt dig popcorn, cola och njut sedan av dessa filmerna.
http://www.youtube.com/watch?v=K16bIpGnd1o
http://www.youtube.com/watch?v=aS3G93YXh4Q

En annan intressant grej är att det verkar vara ett polskt företag vid namn Cd-project som arbetar på en annan expansion till m&b tillsammans med Taleworlds Entertainment. "Mount & Blade with Fire and Sword"
http://www.youtube.com/watch?v=UUbvxqRpebM

Vem vet, Taleworlds kanske kommer bli något stort företag i framtiden.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Jag har precis köp M&B och börjat spela. Jäklar va skoj det är, tiden bara springer iväg när man sitter med det! Jag är helt fast

Det är kul om det går bra för dom. Härligt med spel som verkligen bevisar att grafik är långtifrån allt i ett spel även om jag inte alls tycker det är så fult som vissa andra påstår.

Har läst en del om Warbands och det verkar klart intressant. Men är det inte så att releasen har flyttats fram 2010 nu?

Permalänk

ere gratis??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilde
ere gratis??

Demo finns, men spelet kostar nån hundralapp, du kan tanka ner demot här http://taleworlds.com/mb_download.html

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jag har precis köp M&B och börjat spela. Jäklar va skoj det är, tiden bara springer iväg när man sitter med det! Jag är helt fast

Det är kul om det går bra för dom. Härligt med spel som verkligen bevisar att man grafik är långtifrån allt i ett spel även om jag inte alls tycker det är så fult som vissa andra påstår.

Har läst en del om Warbands och det verkar klart intressant. Men är det inte så att releasen har flyttats fram 2010 nu?

Jo, nuvarande release datum är tydligen någon gång "early 2010".

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Tack jag laddar ner demot nu

Permalänk
Medlem

CDProjekt är ju snubbarna bakom The Witcher så det kan ju bli riktigt bra

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Ja, få spel har gett mig så jävla många timmar åt helvete

skönt taktiskt också, brukar kunna vara kämpigt att möta 110 kavalleri när man är 45 crossbowmen själv.. men upp på nån höjd osv så löser det sig

Permalänk

HAHA GÖTT SPEL

Permalänk

sjukt roligt spel, har spelat det från och till flera gånger

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Trots att det inte har med Warbands att göra tänkte jag ställa en fråga om M & B.

Är det möjligt att få sig en egen borg utan att själv vara den som tar över den? Jag har inte tillräckligt med ledarskap poäng för att leda någon jättearme än så jag var riktigt glad när jag lyckades ta över en borg med min egen arme.

Dessvärre tyckte Kungen att jag redan hade mycket mark i hans kungadömme (en by...) eller nåt sånt så han gav bort borgen jag tog till en annan vassal

Så frågan är alltså, även om jag själv inte startar anfallet mot en borg finns det möjlighet att kungen tycker man är värd den ändå? Vill så gärna ha min egen borg.

PS Fan vad jag älskar striderna i detta spel!

Permalänk

Är det möjligt att spela Warband utan att ha vanliga mount & blade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbelord
Är det möjligt att spela Warband utan att ha vanliga mount & blade?

Ja, Warbands är fristående.

Permalänk
Medlem

Detta är ett jävligt roligt spel som jag verkligen rekommenderar(förutom dom som inte har så mkt fritid då )
Men det kommer bli 10x roligare när modfilerna släpps så att mods börjar komma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har lagt alldeles för mycket tid på Mount and Blade nu och börjat tröttna lite, det är trots allt väldigt enformigt.

Har försökt komma på vilka andra spel som är liknande men kan inte komma på många alls... Elite/Frontier är ju lite samma stuk fast rymden och supergammalt...

Någon som vet några andra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns inga andra i samma genre. Alla andra ska ju bara innehålla trollspön och drakar.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det möjligt att få sig en egen borg utan att själv vara den som tar över den? Jag har inte tillräckligt med ledarskap poäng för att leda någon jättearme än så jag var riktigt glad när jag lyckades ta över en borg med min egen arme.

Det har alrig hänt mig, men det verkar som att det fungerar enligt följande;

- När ett Castle eller en Fief tas över är den först neutral.
- Det är upp till kungen att bestämma vem som ska ha den.
- Baserat på hur många Castles och Fiefs man redan fått samt ens relation med kungen räknas ett värde fram.
- Kungen kan sen fråga en av sina vasaller (en annan count/jarl etc) vad han tycker. Då vägs den poängen in i den första.
- Vissa vasaller verkar alltid tycka att den som tog över slottet ska ha det (därav är det bättre att ta över själv t.ex.).
- Vissa vasaller vill ge till sin bästa kompis (bra att vara kompis med vasallerna också förutom kungen).
- Visa vasaller vill ge till den som har färst (minst antal) fiefs eller castles (för att man ska ha en chans från början typ).

När det kommer upp "The king confers Jarl XXX on Jeigbe Castle" t.ex. tror jag att man då snabbt ska söka upp XXX för att få honom att försöka stöda en själv men detta är jag osäker på då det ibland verkar som att helt plötsligt är det bara någon annan än en själv som fått slottet man slitit så hårt för...

Någon annan får gärna fylla i om jag är ute och cyklar vilket jag säkert är också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur fixar man fler arbetare till sin by?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Tror inte det går tyvärr.

#EDIT
Här är en riktigt cool mod. http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,106125.0.html
Den lägger till många fräsiga units.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

hur fixar man fler arbetare till sin by?

Om det gick, vad skulle du ha dem till?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul spel, Men blir lite enformigt efter ett tag
men har lyckats spendera många timmar på det iaf

Permalänk
Medlem

En gammal tråd som jag väcker till liv i förhoppning att någon eller några där ute fortfarande spelar detta spel. Jag vill promota en multiplayer evernt som hade sin början förra söndagen. Det är nämligen så här att varje söndag kväll är det ett battle-formation event. Varje lag har en eller flera ledare som kommunicerar via teamspeak (på engelska) och tanken är att uppleva slag i mer ordnade former än på public servers. Förra söndgen var vi ca 50 pers i varje lag och allas förhoppning är att fylla servern. Max är 222 personer.

100vs100 slag med infantery, båg/armborstskyttar och kavalleri. Mums.

Mer info finnes om man följer denna länk Formation Battle Sundays!

Väss era svärd! Och vi ses på slagfältet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

En gammal tråd som jag väcker till liv i förhoppning att någon eller några där ute fortfarande spelar detta spel. Jag vill promota en multiplayer evernt som hade sin början förra söndagen. Det är nämligen så här att varje söndag kväll är det ett battle-formation event. Varje lag har en eller flera ledare som kommunicerar via teamspeak (på engelska) och tanken är att uppleva slag i mer ordnade former än på public servers. Förra söndgen var vi ca 50 pers i varje lag och allas förhoppning är att fylla servern. Max är 222 personer.

100vs100 slag med infantery, båg/armborstskyttar och kavalleri. Mums.

Mer info finnes om man följer denna länk Formation Battle Sundays!

Väss era svärd! Och vi ses på slagfältet!

Har inte prövat den men jag har kört Line Battle eventet för modden Mount & Musket Battalion(en mod som utspelar sig under Napoleonkriget, med bl.a. sverige som fraktion). Och det fungerar på ungefär samma sätt som du säger med teamspeak(jag tror det är samma klan som har hand om det). Och det är riktigt kul. Eventet är rätt så nytt så det är inte lika många spelare som på ovan nämnda event men lika kul för det och det och antalet växer för varje vecka, sist var det över 20 spelare i varje lag, veckan innan 15.
Kolla in denna länken så kan ni få all info om modden och eventet: Mount&Musket: Battalion [M]

Här är lite bilder också:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där ser ju riktigt roligt ut. Jag ska helt klart ta och installera den modden. Det verkar alltså som att även måndag kvällar är bokade ett tag framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Det där ser ju riktigt roligt ut. Jag ska helt klart ta och installera den modden. Det verkar alltså som att även måndag kvällar är bokade ett tag framöver.

Det är riktigt kul. Förresten vilken tid är Formation battle eventet ikväll svensk tid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sorry, syskonbarnen var här tidigare så jag kunde inte svara på en gång.

Det är kl 21 ikväll svensk tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Sorry, syskonbarnen var här tidigare så jag kunde inte svara på en gång.

Det är kl 21 ikväll svensk tid.

Ok tack. Lite jobbigt för dom skriver i bst och gmt och vissa säger att bst är gmt+1 och andra säger annat så lite svårt att fatta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så mycket plugg. Har inte hunnit testa musket mod ännu. Japp, jag håller med angående BST. Jag hade aldrig hört det förut.

Tyvärr var vi färre i söndags än förregående vecka. Dock så var det minst lika roligt!