Permalänk
Medlem

Mail problem

Hallå!

Suttit och kikat runt på forum och sökt efter vettigaste sättet att få iväg ett mail till cirka 3000 personer på det smidigaste sättet, enda kravet är väl egentligen att det inte ska stå alla adresser det går ut till som det gör på många fula spam-mail och att man inte ska behöva skriva in 3000 mailadresser för hand varje gång man vill skicka.

Allt är snällt eller vad man ska säga, alla blivande mottagare har gått med på att få mail från mig.

fråga på eller ge mig snälla svar!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

Re: Mail problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jock3
Hallå!

Suttit och kikat runt på forum och sökt efter vettigaste sättet att få iväg ett mail till cirka 3000 personer på det smidigaste sättet, enda kravet är väl egentligen att det inte ska stå alla adresser det går ut till som det gör på många fula spam-mail och att man inte ska behöva skriva in 3000 mailadresser för hand varje gång man vill skicka.

Allt är snällt eller vad man ska säga, alla blivande mottagare har gått med på att få mail från mig.

fråga på eller ge mig snälla svar!

Jag har några frågor.

1. Tänker du göra utskicket med hjälp av låt oss säga PHP ?

I det fallet skulle du kunna ta en titt på mail() funktionen:
http://se2.php.net/manual/en/function.mail.php

Du ska dock tänka på att en anslutning till mailservern görs för varje gång du anropar funktionen.

Men du kan däremot skicka in fler adress till den på samma gång.

Exempel på sträng för adresser:

"adress@adress.se, adress2@adress.se"

Separera adresser med komma tecken alltså.

Mer info finns på länken ovan.

Du kan ju också skicka in adresser genom att använda headers.
Allt står på länken.

Sedan finns ju några olika färdiga lösningar man kan använda:
http://phpmailer.worxware.com/
http://swiftmailer.org/

Lycka till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

hej, det va bara en fråga kikat på allt det där oag jag fattar inte mycket

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

Att skapa en mailinglista med användare i ditt epostprogram och använd fältet "BCC" (blind carbon copy) för att sätta mottagarna är nog det enklaste sättet. Det kommer med vissa brasklappar, men brukar fungera bra! Jag har ingen aning om det finns nån begränsning på antalet mottagare.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

jävlar va outlook suger! sitter och skickar nu för fulla muggar men hela tiden blir det felmedelande att en av eposterna inte funkar så får man gå in i adressboken och ta bort den kontakten och göra om allt, rince and repeat ett tag så går dom iväg tillslut.

tar ungefär 100 st bcc åt gången

Visa signatur

Nämen, tjena.