Permalänk
Medlem

Roligt Spelköp!!!

Hello.

Var nyss med om en ovanlig och rätt intressant upplevelse som jag tänkte jag skulle dela med mig!

Gick runt på lokala supermarket och fastnade i hyllan med billiga spel.
Där hittade jag Prrey för 4,95€ så eftersom det är länge sedan jag spelat detta spel tänkte jag att jag köper det!

Kom hem glad och nöjd, slängde in skivan i datorn men tyckte att det var lite underligt när ingen handbok var med men jag tänkte att det är säkert någon billig version som blivit tryckt.

Installation kommer igång och frågar om jag vill installera Civilization IV på min dator, WTF???

Dubbelkollade och det är faktiskt Civilization IV på skivan...
Rätt fodral, rätt etikett på skivan men fel spel....
Så det kan gå.

Fick i alla fall bytt spelet så nu har jag installerat Prey

Vet inte om nån direkt bryr sig men jag tyckte det var en liten skojig historia

(PS. försäljaren höll på garva ihjäl sig när jag berättade hur det låg till)

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

hehe det där är underligt..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Inte enda gången det hänt... men det är nog väldigt ovanligt. Ovanligt och kul.

Permalänk

haha najs:P

Permalänk

haha va mysko

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

åååh gamla goda Prey, längtar till 2:an kommer.....

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Haha, cool.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

När jag fick Mafia i present en gång så fattades samtliga skivor i fodralet. Fick inte byta det heller

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
När jag fick Mafia i present en gång så fattades samtliga skivor i fodralet. Fick inte byta det heller

MVH //Gorian

Va? Det är ju sjukt.

Permalänk
Medlem

har ett Prey oöppnat liggandes , undra om det är Civilization IV ? köptes för 9kr på Cdon.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har ett Prey oöppnat liggandes , undra om det är Civilization IV ? köptes för 9kr på Cdon.com

jag fick mitt prey gratis när jag köpte min g15 därifrån ^^, jag hade den också oöppnad men så såg jag att man kunde aktivera retail versioner av prey på steam och då öppnade jag den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vänta nu... du menar att du bytte tillbaka ditt Civilization IV mot Prey!? O_O

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Hände en liknande sak fö mig när jag köpte The Simpsons Hit And Run till xbox, jag fick då PS2 skiva istället för xbox. Rätt spel, men till fel konsoll^^

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4