Sida med olika avdelningar, inlogg, online-skapning

Permalänk
Medlem

Sida med olika avdelningar, inlogg, online-skapning

Jag skulle behöva en sida med olika gallerier. Inga problem såhär långt.

De olika gallerierna behöver dock vara lösenordsskyddade, det kan jag dock googla fram en lösning på (tar gärna emot läsvärda länktips!).

Och nu till det (i min värld) lite svåra; det ska finnas ett admingränssnitt där man kan skapa nya gallerier, ladda upp bilder och bestämma lösenord.

Ett uppladdningsskript har jag, sen är det bara att blocka allt förutom .png, .gif och .jpg. Skapa nytt galleri och sätta lösenord är det svåra.

Är det ngn som har tips, förslag, guider, tutorials, whatever som skulle kunna hjälpa mig?

Apache, PHP, MySQL är vad som finns att tillgå. Sidan kommer förmodligen finnas på ett kommersiellt webhotell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
Jag skulle behöva en sida med olika gallerier. Inga problem såhär långt.

De olika gallerierna behöver dock vara lösenordsskyddade, det kan jag dock googla fram en lösning på (tar gärna emot läsvärda länktips!).

Och nu till det (i min värld) lite svåra; det ska finnas ett admingränssnitt där man kan skapa nya gallerier, ladda upp bilder och bestämma lösenord.

Ett uppladdningsskript har jag, sen är det bara att blocka allt förutom .png, .gif och .jpg. Skapa nytt galleri och sätta lösenord är det svåra.

Är det ngn som har tips, förslag, guider, tutorials, whatever som skulle kunna hjälpa mig?

Apache, PHP, MySQL är vad som finns att tillgå. Sidan kommer förmodligen finnas på ett kommersiellt webhotell.

Har du kommit någonvart eller är detta ett nystartat projekt? Är sidan för att vanliga användare (ej registrerade användare, utan endast gäster) ska kunna besöka gallerierna? Typ som en portfölj till dina eventuella fotoarbeten?

Jag skulle lägga upp databasen på detta vis, lite enkelt:

Har du fler frågor är det bara att citera.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?