Rekordmånga moderkort med Intel P55

Permalänk
Medlem

Man ska inte tycka synd om dom (AMD),, de har alltid vetat att de är 2:a och jag tror att de är ganska nöjda med det faktiskt,, klart att de vill ha tronen men det lär ju inte hända då de allra flesta storföretag tex dell kör med intel och de allra flesta företagsdatorer också kör det,,

Samma med bärbara och netbooks,, där domminerar intel och jag tror inte ens att amd kommer att försöka ge sig in där heller..

Vi ska nog vara glada att det finns en så pass kompetent konkurent till intel som de är.. inte fan är det ljusår som skiljer emellan men vi som gillar att klocka blir ju intelFanboys .. men hade det varit tvärtom så hade ju alla hä på Swec b´varit AMD fanboys, eller ???

och det du sa om att inte ha en chans att mäta sig med lynnfield? klart dom har.. ingen vet vad dom ligger inne med för snask som dom kommer släppa ??

samma med Grafikkort,, nästan gått över gränsen,, vet bara att jag har haft både Nvidia och ATi och vissta hr de varit samma där,, Intel har alltid varit dyrare och hur man nu ser det även bättre

Ati(AMD) har grafikkort som tex 4890 som är klart bättre bang for the buck men kankse inte har det absoluta flaggskeppet(nvidia).. utan den konkurensen så skulle vi inte ha så pass bra grafikkort som finns idag.......

oj nu blev det lite rörigt men.. =P

Ser hur som helst fram emot vintern och det som kommer i både Processor och grafikkortsväg...

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

verkar nice denna lanseringen faktiskt blir lite så när man väntar lite längre med releases. bra priser för en lansering.

dock kommer jag nog ändå vänta tills 8 core med hyperthreading innan jag satsar på nytt

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Och förmodligen en stor besvikelse för många användare som flyttar över från socket 775 och inte märker speciellt stor skillnad eller ingen alls

Nog är det skillnad, problemet är att vanliga "gamers" inte alltid är i så stort behov av en ny och snabb processor. Athlon64 fungerar väl fortfarande relativ bra att spela på, särskillt om den är högt klockad.

Permalänk
Medlem

Nyköp okej, men att uppgradera från en bättre c2d eller värre från en bättre quad.

Min E8600+HD4850 presterar tillräckligt (19" skärm) för mig, om 6-9 månader sätter jag in ett till HD4850 och kör 86'an på 4.5GHz i ett år till.

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Kollar man egenskaper på prisjakt.nu för t.ex. gigabytes P55-moderkort så har de realtek nätverkskort. Varför det när P55-kretsen har inbyggt intel-nätverk?

Jag hoppades också på att vi skulle få slippa realtek nätverkskort...

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-P55-US3L

Permalänk
Avstängd

USEL haha.

Bra, men ännu ingen rörelse på AMDs Phenom processorer, väntar mig en prissänkning nu när i5 och i7 860/870 anländer.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Kollar man egenskaper på prisjakt.nu för t.ex. gigabytes P55-moderkort så har de realtek nätverkskort. Varför det när P55-kretsen har inbyggt intel-nätverk?

Jag hoppades också på att vi skulle få slippa realtek nätverkskort...

Prisjakt verkar inte ha fel information heller, de gigabyte korten jag kollade lite snabbt hade alla 1-2 realtekcrap NICar, och använder sig inte utav den inbyggda intel varianten alls.
Samma gäller tydligen Asus Maximus III formula. WTF is up with that?

Edit: Kollade upp infon på respektive hemsidor då vad klart

Permalänk
Medlem

Verkar som det bara är moderkorten från intel som får intel-NIC.
Åtminstone att döma av kommentarerna här:
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=627

Permalänk
Medlem

Sweclockers kommer få många roliga reviews nu väntar med öppna armar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Tycker fan synd om amd dom kommer in te ha en chans att mäta sig med lynnfield då största delen av alla datoranvändare än intel-fanboys bland annat.

Hur tänker du nu?
Som det är formulerat ovan så är datoranvändarnas förkärlek för intel anledningen till att AMD inte har en chans att mäta sig med lynnfield och inte att AMD inte kan leverera något som kan mäta sig.
Förtydliga gärna.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Orka, inget så väldigt klarspråkigt tycker jag. "Har inte hyperthreading" dåligt, sen så är det dåligt att den ena har det?

Permalänk
Medlem

Blir väl ett M-UD2 / 4 så småningom skulle jag tro...... om det inte dyker upp något annat intressant. Vettiga priser iaf. !

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix