Spire släpper nedskalat chassi för Micro-ATX

Permalänk
Melding Plague

Spire släpper nedskalat chassi för Micro-ATX

Kinesiska Spire sätter ihop en riktig budgetlåda för användare på jakt efter ett kompakt datorsystem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

varför envisas med 80mm fläktar? såg ju rätt okej ut i övrigt

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

422x182x53 millimeter

Ganska liten med andra ord.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Mmm, synd på 80mm där bak och när kan vi få se lådor med hela sidor, dammtät ju tjena...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Sitter röret ovanför processorplatsen fast i sidan eller går det att ta bort? Kan bli svårt med en del kylare annars kanske. Smidigt chassi i övrigt.

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Antar att man kan skruva loss det. Denna storlek är vad jag skulle satsa på om jag skulle bygga en s.k. LAN-burk.

Permalänk

Lite för fult bara. Ska man ha ett riktigt billigt chassi så är det CM 341 som gäller...

Permalänk
Medlem

Jag är än idag välldigt nöjd med mitt Cooler Master Elit 340 som har 2st 120mm som standard (med lite mod så har men lätt 3st) och är än då bara 0.5l större.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |