MSDNAA - Vilken Visual Studio bör jag köra på?

Permalänk
Medlem

MSDNAA - Vilken Visual Studio bör jag köra på?

Tänkte frächa upp mina C/C++ kunskaper igen så varför inte ta tillfället i akt att använda sig av mitt konto på MSDNAA då. Saken är bara den att jag har inte en aning om vilken version jag bör ladda ner, och det finns mååånga att välja på :s
Ska köra C/C++ som sagt var, ska snart läsa lite mer ASP i skolan med så något som innefattar båda vore bra.

Listan består av allt från VS.net till 2005 och 2008, sedan består alla i sin tur av Academic, Profesional, Team suite, cd, dvd, och en bra massa andra varianter. I'm lost, please help me!

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem

Visual studio 2008 team suite är mest komplett (och dyrast).

Permalänk
Medlem

Här är en sammanfattning (på 35 sidor ...) som visar skillnaderna mellan de olika 2008-versionerna. Men det finns tydligen andra mer sammanfattade sammanfattningar också (alla versioner verkar inte vara med där dock?).

Permalänk

Jag tycker att du bör använda Visual Studio 2008 Professional, då du antagligen inte kommer att använda det Team Suite har att erbjuda. Professional är även billig nog att köpa som enskild komponent om du senare vill använda Visual Studio för att skapa kommersiel mjukvara. Hoppet från Professional till Team Suite är inte gigantiskt, men hoppet från Team Suite ner till Professional är ganska stort när man vant sig vid Team Suite. Jag rekommenderar även att du införskaffar en licens för ReSharper (Som student kan din lärare maila och få student-licens.) för högre effektivitet.