java/html / dylik problem lösning

Permalänk
Medlem

java/html / dylik problem lösning

Nu är det så att vi har 1240 "icke fullbordade ordrar"

och tydligen kan man markera alla dessa, men inte ta bort dem.

Man kan bocka i alla dessa och utföra "leverans"
Men nu är fallet att vi istället vill ta bort alla dessa.

Det är xhtml och javascript.

Frågan är då om det går att göra något för att istället för att ta bort dem en i taget som nästan skulle ta 2 dygn kan utföra någon javascript "hack"

book.jsp?action=cancel&cpk=4016305

så ser koden ut när man tar bort en i taget.
och dem går inte i följd ordning med nummren så man snabbt kan byta ut en siffra tyvärr :/

Hoppas någon vet något detta kanske är en omöjlighet.

Tog kontakt med företagets support och dem sa att jag skulle bli tvungen att ta bort detta manuellt.. för dom visste ingen lösning.

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Svårt att säga utan att veta vilket system det rör sig om, men det borde ju rimligtvis finnas en databas någonstans. Att genom ett direkt SQL-anrop ta bort alla ordrar som fyller ett visst kriterie borde vara en smal sak om företaget som utvecklat systemet inte har klantat sig oerhört.

Vet du något om databassystemet? Har du möjlighet att bifoga book.jsp-filen så att man kan titta på vad den innehåller?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Har ni listan digitalt kan man ju göra länkar av allt och köra allt i ett svep.

Java != Javascript förresten.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

egentligen ska detta problem inte ske eftersom systemet bygger på att man direkt efter ska genomföra leverans och då hamnar dom automatiskt på historik, men nu ligger dom som sagt aktiva 1241 stycken digitala länkar,

vet ingenting om databaser tyvärr, och eftersom det inte är meningen att dessa ska ligga som öppna ordrar så finns det förmodligen inget utvecklat borttagning av detta.

Leedow vet inte om jag hänger med på vad du menar men,
Det är bara en ruta med text och en "kryssruta" och en knapp "ta bort ordern"
som inte går att högerklicka eller dylikt på

tror inte det vore lämpligt att bifoga skyddade program vi betalar för.
fast jag vet icke.

Blä jag är nog inte mycket till hjälp..
Hoppades att man kanske kunde markera alla
sen skriva "book.jsp?action=cancel&allmarked

eller nått

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Vänd dig till utvecklaren och be om att få den funktionen. Det lär ta dem en pisskvart.
Betalande kunder värderas hlgt inom småprojekt.

Permalänk
Medlem

Om du är rädd att skicka med några filer för program ni betalar för.

Varför är du då beredd att tänka dig utföra ett javascript hack i sagda applikation.

tycker det låter suspekt.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

menade ju inte direkt "hack"
vet inte vad det heter ?
javascript sträng som utför ett delete kommando?

hur som helst så gjorde jag en macro och satte igång under natten så nu var problemet löst,

och som ni säger så ska vi ta kontakt med support och be dem ordna denna funktion

Visa signatur

xrl