Fusk, jag vet..men behöver hjälp med Crysis...

Permalänk
Medlem

Fusk, jag vet..men behöver hjälp med Crysis...

Hej!
Börjar lessna så vänder mig till Er för hjälp... Sitter i VTOL, har klarat passagen med tornados och ser ner över lite bebyggelse..och ett gäng aliens... Ska knäppa dem, det är kanske 5-6st, och dör varje gång.. Suttit i 2 dar nu... Vidare undrar jag om det ska göra stor skillnad med afterburner.. Tycker VTOL är förbannat slö och seg i reaktionerna och afterburner märker jag ingen skillnad på överhuvudtaget...
Fattar inte hur ni klarat denna passage, tips mottages tacksamt alt. nåt fusk som gör att jag kan komma vidare... Gillar inte fusk normalt (även om jag tänkte tanken efter en hel dag utan att hitta ut ur "core"...men nu vill jag komma vidare...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Fusk, jag vet..men behöver hjälp med Crysis...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Hej!
Börjar lessna så vänder mig till Er för hjälp... Sitter i VTOL, har klarat passagen med tornados och ser ner över lite bebyggelse..och ett gäng aliens... Ska knäppa dem, det är kanske 5-6st, och dör varje gång.. Suttit i 2 dar nu... Vidare undrar jag om det ska göra stor skillnad med afterburner.. Tycker VTOL är förbannat slö och seg i reaktionerna och afterburner märker jag ingen skillnad på överhuvudtaget...
Fattar inte hur ni klarat denna passage, tips mottages tacksamt alt. nåt fusk som gör att jag kan komma vidare... Gillar inte fusk normalt (även om jag tänkte tanken efter en hel dag utan att hitta ut ur "core"...men nu vill jag komma vidare...

Du har alltså klarat tornadoskiten.

Du behöver inte knäppa dem, bara åk ut mot havet...väldigt långt... så är det klart

Permalänk
Medlem

Vtol delen är jobbig. Det bästa du kan göra är att bara köra tvärs igenom och inte knäppa några aliens. Funka bra för mig!

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Medlem

Åh fan...en duck and run... Klockrent, ska testa! Tackar ödmjukast!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

skriv ai_IgnorePlayer = 1 som en sista rad i dokumentet med svårighetsgraden du lirar i sen äre bara att spara och vandra igenom.

Permalänk

Circlestrafa runt stället och skjut, det är inte så svårt då, eftersom då missar de flesta fienderna. Kan vara lite tricksigt om man inte gör det.

Jag hoppas du kör på Delta för allt annat är omanligt. (;))

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Kör inte delta... Är 35 bast och återfallsgamer (inte lirat något vidare sedan QuakeIII/RTCW) så valde medium för att komma in i det lite... Hursomhelst stämde det, bara att blåsa på. De träffar då och då men inte så det blir allvarligt! Nu står jag istället på däck och matar.. Även detta har knäckt en några gånger nu..men f5 har blivit en bra kompis so step by step ska jag nog reda det här... Får bli högre svårighetsgrad nästa gång... Är som en parantes dock en del besviken på spelet men man är väl för gammal.. Hört mycket gott och första delen var ett utmärkt spel..men i core började jag undra och nu när det bara är alienslakt känns det som att allt det orginella (dräktens funktion, problemlösning osv) är skit samma. Bara sikta och trycka av, typ.. Hoppas det tar sig igen...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Spelet klarat! Tack igen... Skum ending dock...precis när man stövlat in i vtol för att joina Prophet kommer eftertexterna... Och varför finns val i menyn för helikopterkontroller?? Jag fick aldrig tillfälle att flyga helikopter.. Är det förbehållet högre svårighetsgrader?

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Spelet klarat! Tack igen... Skum ending dock...precis när man stövlat in i vtol för att joina Prophet kommer eftertexterna... Och varför finns val i menyn för helikopterkontroller?? Jag fick aldrig tillfälle att flyga helikopter.. Är det förbehållet högre svårighetsgrader?

Helikopter får man inte flyga på högre svårighetsgrader heller. Men jag kan säga att man får en helt annan spelstil när man spelar på delta (eller rättare sagt så tvingas man ha en annan spelstil ) på medium/hard kan man köra "rambo-style" och bara man har bra aim så går det rätt lätt, typ som ett vanligt fps. Men på delta så är koreanernas hattar mer tåliga än du är, så man måste använda nanosuiten mer, speciellt cloakfunktionen. Smyga upp bakom folk och sen natta dem på ett slag (självklart helt ljudlöst) är mycket kul.

Angående slutet så är det som det är för att det ska bli en triologi. Crysis 2 tror jag kommer nästa år, och det kommer förmodligen ta vid där Crysis slutade.

Rekommenderar också dig att köpa Warhead, själv tyckte jag faktiskt det var bättre än första Crysis, förutom den biten att det faktiskt är rätt kort (ca 5-6 h).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Har redan warhead, men har inte installerat det ännu! Ska bryta av med lite Farcry 2 (om jag orkar..har spelat nån ett par timmar nu och precis kommen ifrån crysis känns det som att spela i slow motion... Skitsegt...)...
Blir nog warhead istället, och efter det kanske jag är tillräckligt varm i kläderna för Delta...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Har redan warhead, men har inte installerat det ännu! Ska bryta av med lite Farcry 2 (om jag orkar..har spelat nån ett par timmar nu och precis kommen ifrån crysis känns det som att spela i slow motion... Skitsegt...)...
Blir nog warhead istället, och efter det kanske jag är tillräckligt varm i kläderna för Delta...

Om du gillade Crysis snabba tempo så kommer du älska warhead det är 5 timmar fullpackat med nästan non-stop action.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.