Ion-baserad familjedator från Point of View

Permalänk
Melding Plague

Ion-baserad familjedator från Point of View

Nvidias Ion-plattform vinner allt mer mark. Senast ut är en nettop från Point of View som riktar sig till hela familjen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt, ser ut som en bra liten surfdator, men duger den till så mycket mer?

Permalänk
Avstängd

Ännu en tillverkare som tycker att Atom + 9300 = vanlig dator.

Kan de inte skriva att det är en billig skitdator som kan göra vissa enkla sysslor istället för att få det att verka som om den kan ersätta en vanlig stationär?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hade den varit 1/5 så stor så visst...

Permalänk
Medlem

Den skulle nog kunna ersätta mina föräldrars dator som har en P4 1.8GHz och ett geforce 2- eller 3-kort. Inte säker på om det har ddr eller ddr2-ram, men det är då mindre än 512MB.

Så vissa fall kan den ersätta en vanlig stationär dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ännu en tillverkare som tycker att Atom + 9300 = vanlig dator.

Kan de inte skriva att det är en billig skitdator som kan göra vissa enkla sysslor istället för att få det att verka som om den kan ersätta en vanlig stationär?

Varför skulle den inte kunna ersätta en vanlig stationär? Sålänge den kan köra Windows, Internet Explorer och Office och en eller annan mediaspelare (vilket den kan) så har den allt som en normal Svensson användare behöver - vilket verkar vara målgruppen för burken.

Givetvis är den inte till för gamers, men för folk flest klarar den sig - särskilt de lite äldre som endast sitter på blocket/tradera/aftonbladet samt spelar spindelharpan (detta utgör 95% av mina grannar - tyvärr).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Hah, skulle jag skaffa en sådan här till mina föräldrar hade de nog blivit galna efter att ha vant sig vid att använda snabba och dyrare datorer som jag bygger ihop.

Ett par bekanta till oss skaffade en billig dator när deras son flyttade hemifrån och tog med datorn. Helt plötsligt var deras burk inte tillräcklig även om de bara surfade.