XFX levererar nätdel med 80 Plus Silver

Permalänk
Melding Plague

XFX levererar nätdel med 80 Plus Silver

Kalifornienbaserade XFX ger sig in på en ny marknad och lanserar företagets första nätaggregat. Det handlar om en kraftfull modell med extra hög verkningsgrad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, men oj vad mycket den kostar.

Om det är dyrt eller ej låter jag vara osagt då de flesta agg bara är 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Verkar intressant, men oj vad mycket den kostar.

Om det är dyrt eller ej låter jag vara osagt då de flesta agg bara är 80+ brons.

dyrt skulle jag vilja säga då ett 850hx går för 1500

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Lyckas inte hitta den på 80plus.org. Kanske är lite för nytt. Tar lite tid att lägga upp pdf:en kanske.

Värt att tänka på är att 80plus testar nätaggregat för konsumenter i 115V. Effektiviteten ökar några procent på 230V. Den är certifierad för 80 plus silver, även om den kanske presterar "guld" för oss med 230V.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Skrevs inte detta för typ ett halv år sedan? Men då fanns ju inget datum när det skulle släppas eller priset.

Skulle gärna vilja ha ett då jag är ett XFX fan!
Men 2000 spänn för 850W? Njae, man kan ju få 1kW för det priset... =/

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Är också xfx fan men fan viilken prislapp

Permalänk

Märker man någon skillnad av att det kullager istället för glidlager? Eller är det bara för livslängdens skull kanske..

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk

snyggt agg
dock intresserar det mig inte då mitt CM 520w räcker för mina behov.

dessutom är priset för högt, som sagt ovan får man ju ett 1kw agg för de priset (fractal design 1700kr, corsairs för typ 2100kr)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Märker man någon skillnad av att det kullager istället för glidlager? Eller är det bara för livslängdens skull kanske..

Kullager håller längre ja och låter oftast mer än glidlager, med det sagt så behöver det inte betyda att den är högljudd.

Permalänk
Medlem

http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=839

recension och test på nätagget. (:

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
Kullager håller längre ja och låter oftast mer än glidlager, med det sagt så behöver det inte betyda att den är högljudd.

ok ok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sh4dy_05
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=839

recension och test på nätagget. (:

Ser ju väldigt bra ut

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Bra grund till nätagget. Annan fläkt och plåthölje.

Seasonic M12D

XFX

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

onej lyser fläkten innuti?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Shiet va snygg den va asså, men priset vart väll sådär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
onej lyser fläkten innuti?

Jag tror bara dem illustrerade de gröna fläktbladen lite missledande.

Permalänk
Avstängd

XFX fortsätter sin stenhårda profilering bland l33t-kids, synd.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Skrevs inte detta för typ ett halv år sedan? Men då fanns ju inget datum när det skulle släppas eller priset.

Skulle gärna vilja ha ett då jag är ett XFX fan!
Men 2000 spänn för 850W? Njae, man kan ju få 1kW för det priset... =/

Gillar XFX, och de är min personliga favorit. Deras nätagg kan bli potent med tanke på dess stome. Låg priset mellan 1500 till 1700 kr så hade jag lätt slagit till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
XFX fortsätter sin stenhårda profilering bland l33t-kids, synd.

Host host Evga.